Gå til innhold

Harry Potter tv-serie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HBO har gått i gang med å lage tv-serie av Harry Potter-bøkene, ryktes det. Noen som vet noe om hvordan produksjonen ligger an?

Det sies at serien skal være tro mot bøkene, og ikke en remake av filmene. 
jeg gleder meg veldig - men er veldig redd for woke-trenden i tv for tiden, og er redd for at de kommer til å forandre masse på persongalleriet…

Anonymkode: 1799f...cbc

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

HBO har gått i gang med å lage tv-serie av Harry Potter-bøkene, ryktes det. Noen som vet noe om hvordan produksjonen ligger an?

jeg gleder meg veldig - men er veldig redd for woke-trenden i tv for tiden, og er redd for at de kommer til å forandre masse på persongalleriet…

Ingen ville vel laget en adapsjon av adapsjonen, selvfølgelig må det være basert på bøkene. Og hvis du har lest bøkene burde du vite at persongalleriet allerede er "woke", hvis du mener ulike hudfarger. PS, det er litt rasistisk å mene at noe er dårlig fordi folk har en annen hudfarge enn hvit. 

Anonymkode: 31a17...e82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hva du mener med woke. Noen sutrer fordi Hermione antagelig blir mørkhudet i serien, men det forandrer jo ikke handlingen i det hele tatt, så jeg skjønner i alle fall ikke problemet.

Anonymkode: 0687c...123

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

PS, det er litt rasistisk å mene at noe er dårlig fordi folk har en annen hudfarge enn hvit. 

Ro ned bruken av stråmenn.

Hvis Harry skal bli Harriet, alle guttene dumme og/eller feige og samtlige professorer homofile, kan serieskaperne heller komme opp med et eget produkt fremfor å bake inn seg selv i et godt etablert univers.

Forbeholder meg retten til å være skeptisk. Det bør holde å vise til "Rings of Power".

Anonymkode: e2e64...35b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ro ned bruken av stråmenn.

Hvis Harry skal bli Harriet, alle guttene dumme og/eller feige og samtlige professorer homofile, kan serieskaperne heller komme opp med et eget produkt fremfor å bake inn seg selv i et godt etablert univers.

Forbeholder meg retten til å være skeptisk. Det bør holde å vise til "Rings of Power".

Anonymkode: e2e64...35b

Ja, det hørtes virkelig ut som et sannsynlig scenario... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kommer vel an på hva du mener med woke. Noen sutrer fordi Hermione antagelig blir mørkhudet i serien, men det forandrer jo ikke handlingen i det hele tatt, så jeg skjønner i alle fall ikke problemet.

Er det antagelser basert på at Hermione i teaterstykket ble spilt av en svart skuespiller i London, med Rowlings fulle velsignelse, eller har det blitt offentliggjort noe nytt? Jeg finner ikke noe bekreftet om casting, bare at det ryktes at Hermione kanskje skal spilles av Bronte Carmichael, som er hvit med lysebrunt hår.

Anonymkode: af2a2...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg skal love deg at den blir woke. 

Anonymkode: 83b6d...b9b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nei, du skjønner det ikke, nei. Akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg skal love deg at den blir woke. 

Du vet at woke har sånn 70 ulike definisjoner nå, ikke sant? Hva mener du med woke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, du skjønner det ikke, nei. Akkurat. 

Så opplysende du var da, om hva du mener er problemet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det antagelser basert på at Hermione i teaterstykket ble spilt av en svart skuespiller i London, med Rowlings fulle velsignelse, eller har det blitt offentliggjort noe nytt? Jeg finner ikke noe bekreftet om casting, bare at det ryktes at Hermione kanskje skal spilles av Bronte Carmichael, som er hvit med lysebrunt hår.

Anonymkode: af2a2...aee

Det er ikke blitt offentliggjort noe nytt.

Men i og med at de neppe kommer til å ha hvite skuespillere i alle de tre hovedrollene, så er det mest sannsynlig. I bøkene gjøres det et stort poeng ut av at Ron er fregnete og rødhåret, så det blir vanskelig å forandre på det. De kan muligens gjøre Harry mørkhudet og gi ham grønne øyne, men jeg vet ikke om de tør å gå så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...