AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 Sliter med meget dårlig økonomi og valgte for et drøyt år siden å trekke bakerste jeksel i underkjeven fremfor en kostbar reparasjon. Visdomstann på denne siden er tidligere operert ut. Tanntrekkingen gikk fint, og så ut til å leges bra. Men etter ca 3 mnd oppdaget jeg en begynnende betennelse, fikk dyttet ut masse verk med en qtips og merket noe hardt. Ser da ut til at tannkjøttet ikke har trukket seg sammen i bak-kant der tannen var, og at det er en bit av selve kjevebeinet jeg kjenner (?!?) Betennelsen roer seg når jeg er nøye med å skylle munnen med corsodyl og bruker parodontax tannkrem. Så er det bra et par mnd, før det begynner å småverke igjen. Regner med denne betennelsen ikke går helt bort med min hjemmekur, og at denne åpningen lager et eldorado for bakteriene men har ikke mulighet til noen ny dyr tannlegetime nå. Er dette på noen måte farlig? Og regner med det er en del standardsvar som kommer; Nei, jeg kan ikke søke nav om stønad til tannlege da jeg er akkurat over grensa til å få hjelp. Nei, jeg har pr nå ikke mulighet til å legge av litt hver måned. Ja, jeg har rævva økonomi som kun er min egen feil og som jeg jobber hardt for å ordne opp i. Nei, jeg har ikke barn så spar beymringsmeldingene. Anonymkode: efbbe...bd8
bababbababbabb Skrevet 3. september 2023 #2 Skrevet 3. september 2023 ring en tannlege og spør om prisen for dette
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #3 Skrevet 3. september 2023 Oppsøk fastlegen din og få en antibiotika-kur asap i første omgang ! Jeg er ikke tannlege, men hatt betennelse som krevdes en kur , og det hjalp. Anonymkode: 27bba...101 1
Gjest HegeMarie Skrevet 3. september 2023 #4 Skrevet 3. september 2023 Fra sånn som du beskriver det kan det være at tannlegen har gjort en dårlig jobb. Mulig du har krav på hjelp. Kontakt dem og forklar problemene du har fått i etterkant av at de trakk tanna.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #5 Skrevet 3. september 2023 Enig i at du skal kontakte tannlegen. Det kan hende de tar en kostnadsfri titt siden det er en komplikasjon tilknyttet behandling du har betalt for. Anonymkode: 9945c...72b
Perelandra Skrevet 4. september 2023 #6 Skrevet 4. september 2023 Tråden stenges på grunnlag av følgende regel: Sitat Det er ikke tillatt å signere som helsepersonell/ yrkestitler innenfor helsesektoren i tråder som omhandler og samtidig gi råd om sykdom, medisinering, dosering og lignende. Dette gjelder sykepleiere, leger, psykologer, farmasøyter eller annet helsepersonell, samt personer som er under utdanning i disse yrkene. Det gjelder også brukere som med brukernavn signerer med yrkestitler innenfor helsesektoren. Skulle man være registrert med slike brukernavn vil innholdet til gjeldende bruker ha lavere terskel for sletting. Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg