Nybakt Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 Hei, vår datter er ca 4,5 uke. Hun har siden hun ble født hørtes ut som om hun er tett i nesen. Dette har eskalert de siste dagene. Høres nærmest ut som grynting. Både i søvne og når hun er våken. På natta kan hun innimellom gråte til, men våkner ikke. Høres ikke ut som tett nese lengre, og hjelper ikke med saltvann og nesesuger. Høres på en måte ut som om det sitter lengre bak. i tillegg har vi den siste uken hatt økende utfordringer med å få henne til å sove tungt, både dag og kveld. Hun vil helst sovne i bæretøy, og vi går og går, men hun våkner hele tiden til. Bruker kanskje 1 time på få henne i dyp søvn hvis vi er heldige. Hvis hun ikke sovner tungt virker hun misfornøyd etter kort tid. Hun har likevel hatt perioder hvor hun sovner tungt og da er pusten helt fin. jeg vet ikke om disse tingene henger sammen, men lurer på om det kan være noe ØNH-relatert? Eller er dette helt normalt for nyfødte? Noen med erfaring?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #2 Skrevet 3. september 2023 Min hadde også slik grynting, men det var ikke like hyppig som hos dere tror jeg. Spedbarn er jo nesepustere og har i tillegg små og trange luftveier, så det slår absolutt ut på søvn om de blir tette. Ville hørt med helsesøster eller lege. Har du forresten forsøkt å heve hodeenden på senga? Det kan kanskje hjelpe, men er neppe noen mirakelkur.. Anonymkode: b4173...fc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå