Gå til innhold

Hvordan finne koden til en farge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har henta noen fargekart, men skulle gjerne visst hva som er i de forskjellige fargene. En liten prøve kan lyve.. Feks. Hva består latte av??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trur kun det er mulig å finne ut hva de forskjellige fargene betår av hos en fargehandler på blandemaskinen der.

Dersom du skriver opp hvilken farger du skal ha så kan jeg prøve å huske å skrive opp "fargeoppskriften" på de når jeg er tilbake på jobb på mandag

Skrevet

www.jotun.no har en fargevelger der du kan skrive inn enten fargenavn eller -nummer. Da får du opp all informasjon om fargen. Dessverre fant den ingen av fargene jeg lette etter, men kanskje du har flaks.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Jeg trur kun det er mulig å finne ut hva de forskjellige fargene betår av hos en fargehandler på blandemaskinen der.

Dersom du skriver opp hvilken farger du skal ha så kan jeg prøve å huske å skrive opp "fargeoppskriften" på de når jeg er tilbake på jobb på mandag

Endte opp med fargen S0505 Y30R... Da har jeg jo nummeret, og ser jo til en viss grad hva som er oppi fargen. Men kanskje du som jobber i bransjen kan si noe om hva du tenker om denne fargen. Er den "hvit"? Beige? Vil det røde være fremtredene ol?

På forhånd takk! :)

Skrevet

skal studere fargeprøven på jobb jeg,, og komme med en tilbakemelding på den.

den er jo ganske lys og vil kanskje se nærmest hvit ut på veggen.. hviken farger som kommer frem avhenger jo også av lys og hva annet du har på veggen din

men jeg skal sjekke det opp på jobb jeg

Skrevet
skal studere fargeprøven på jobb jeg,, og komme med en tilbakemelding på den.

den er jo ganske lys og vil kanskje se nærmest hvit ut på veggen.. hviken farger som kommer frem avhenger jo også av lys og hva annet du har på veggen din

men jeg skal sjekke det opp på jobb jeg

Kjempeflott!

Det jeg ønsker er en lys nesten hvit farge. Er ikke glad i grått og heller ikke fersken.. Så håper ikke det blir dommen din.. Har et håp om at fargen er varm og hvit. Nesten som en lys, lys gul/beige farge... Bra du "tar" saken!

Skrevet

Bare hygglig å være til hjelp

Skrevet

Jeg har S0505 Y30R på kjøkkeninnredningen, og jeg synes at det er en kjempefin farge. Den er ganske lys, men den er alikevel en varm farge. Vil vel si at den er kremfarget, og synes ikke at det er noe fremtredende rødskjær i den. Kan se litt fersken ut på lappen fra fargehandleren. Kan absolutt anbefales. Skal male gangen nå i samme farge.

Skrevet
Jeg har S0505 Y30R på kjøkkeninnredningen, og jeg synes at det er en kjempefin farge. Den er ganske lys, men den er alikevel en varm farge. Vil vel si at den er kremfarget, og synes ikke at det er noe fremtredende rødskjær i den. Kan se litt fersken ut på lappen fra fargehandleren. Kan absolutt anbefales. Skal male gangen nå i samme farge.

Så godt å høre! Det er akkurat en kremfarge jeg ønsker at den skal være! Og, ja den kan se litt fersken ut på lappen når jeg sammenlikner den med andre, så ble litt engstelig et øyeblikk! Godt du kunne berolige meg! :)

Skrevet
Så godt å høre! Det er akkurat en kremfarge jeg ønsker at den skal være! Og, ja den kan se litt fersken ut på lappen når jeg sammenlikner den med andre, så ble litt engstelig et øyeblikk! Godt du kunne berolige meg! :)

Hyggelig å kunne hjelpe! Det er ikke så lenge siden vi satt inn kjøkkenet, og fargen blir bare finere og finere for hver gang jeg studerer den. Har fått veldig mye skryt for fargen også. Ei venninne sa at fargen het antikk beige, men vet ikke om det stemmer. Har aldri selv funnet noe navn på den. Er det noen som vet om navnet stemmer? Det er alltid gøyere med et navn på fargen enn bare koden, selv om koden forteller litt mer.

Skrevet (endret)

den ser litt varm kremaktig ut ja

inneholder

Go: 0001/2 (gulorange)

GI:002 (gul intriør)

Re 002 (rød ekstriør)

sv001 (svak svart)

Endret av IdaH
Skrevet
den ser litt varm kremaktig ut ja

inneholder

Go: 0001/2 (gulorange)

GI:002 (gul intrilr

Re 002 (rød ekstriør)

sv001 (svak svart)

Takk for hjelpa!! :)

Skrevet

Meg som startet tråden.. Ville bare informere om at jeg i dah har malt barnerommene med fargen! Det blei kjempefint! Akkurat slik jeg ønsket!!! Er sååå glad for at jeg fikk tipset om denne fargen!! Gleder meg til å møblere rommene nå!!! Gog helg! :danse:

Skrevet

Bra du ble fornøyd :) Regnet med at du ble det, da jeg synes fargen er kjempefin (det er meg med kjøkkeninnredning i samme farge), men man har jo alle forskjellig smak så det er jo ikke alltid det klaffer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...