Gå til innhold

Helger med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med barn 1-7 år. Hva gjør dere med barna i helgene? 😃

Anonymkode: ff79d...86b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har mye fotballcuper i helgene. Ellers er de ofte med venner her hjemme eller hos andre barn. Ellers liker de å gå på biblioteket og svømmehall. PlayStation er også populært. 

Da de var yngre var vi mye på lekeplasser i helgene:) Mine er 7 og 11

Anonymkode: c8a6b...aa1

Skrevet

Lekeplasser, tur i skogen, div parker (kjempefin hjortepark her vi bor) hytta, besøker venner/familie med og uten barn, koser oss med film og late morgener. 

Anonymkode: b1695...802

Skrevet

Min er bare 1,5.. Vi besøker/har besøk av familie eller venner med barn, går myyye på lekeplass eller til uteplassen på barnehager i nærheten, leker hjemme med henne. Iblant noe annet men det er det vanligste. Bytter litt på hvem som tar med barnet så den andre kan få litt egentid, sove eller få unna noe husarbeid. Men er og litt sammen alle.

Anonymkode: dfef0...485

Skrevet

Er stort sett alene med to åringen i helger. Bor heldigvis i Oslo og vi pleier dra mye på lekeplasser, biblioteket med en fin barneavdeling, tur i parker, mate fugler, shoppingsenter ( hvor barnet bestemmer butikkene , kan bare glemme shopping til meg selv😅) kommet en ny butikk i byen som toåringen elsker, dollarstore, der koster lekene ingenting, så han kan velge seg ut en del hver lørdag. Lage god mat, leke med katten. Lese bøker. Leke gjemsel. Tiden bare flyr, alltid koselig, som også denne helgen var. Æsj mandag i morgen, bhg og jobb igjen 😔 skulle ønske jeg var rik og kunne ha sånne dager med minsten hver dag, det går så fort. 

Anonymkode: 917ba...431

Skrevet

3 åring. Lekeplasser, tur i skogen, besøk av familie eller andre med barn, svømmehall, bibliotek, åpen hall, sykle, mate ender, leke hjemme, tegne, perle, se på tegnefilm. 

Anonymkode: 85e6d...93b

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er stort sett alene med to åringen i helger. Bor heldigvis i Oslo og vi pleier dra mye på lekeplasser, biblioteket med en fin barneavdeling, tur i parker, mate fugler, shoppingsenter ( hvor barnet bestemmer butikkene , kan bare glemme shopping til meg selv😅) kommet en ny butikk i byen som toåringen elsker, dollarstore, der koster lekene ingenting, så han kan velge seg ut en del hver lørdag. Lage god mat, leke med katten. Lese bøker. Leke gjemsel. Tiden bare flyr, alltid koselig, som også denne helgen var. Æsj mandag i morgen, bhg og jobb igjen 😔 skulle ønske jeg var rik og kunne ha sånne dager med minsten hver dag, det går så fort. 

Anonymkode: 917ba...431

Ikke for å være negativ, men blir ikke huset ditt veldig fullt av leker hvis barnet får flere ting hver helg? 

Anonymkode: 85e6d...93b

• Liker 1
Skrevet

Mine er 2 og 5. 

Om lørdagene gjør vi ærender om formiddagen, og går på biblioteket. Resten av dagen er det leking inne (lego, mer lego, enda mer lego, kanskje litt plastilina og perler og puslespill og biler), lese masse bøker, gå ut en tur, enten i hagen eller i parken eller en lekeplass. 

Om søndagene leker vi som regel ute om formiddagen, i parken eller går i skogen, elns. Bruker også åpen hall en del når det tilbudet er åpent. Er ofte på søndagsmiddag hos svigers. 

Vi gjør ikke sånn kjempemye, men det er det som passer for oss. Her blir både store og små sliten av å ha for mye farting og opplegg, og leking i nærmiljøet er det som passer best. 

Anonymkode: 12112...6f3

Skrevet

1 åring her. Lørdager er vi som regel en tur innom kjøpesenter og kafé. Ellers er det mye leking innendørs, må bli flinkere å gå ut. Søndag tar vi en spasertur i skogen, ellers inne og leker. Begge foreldre er med barnet hele tiden så ikke mye egentid her i gården. Den tiden jeg gjør noe annet som ikke involverer barnet går til trening eller dusj.

Anonymkode: 4ad75...a97

Skrevet

Fireåring her. 
Vi går på museum, lekeland, aktivitetssenter, besøk, får besøk, leker inne med tegning, perling, puslespill, ser en film eller slapper av med iPad. Er været ok går vi opp til barnehagen og er på uteområdet der, eller sykkeltur ( barnet sykler, jeg/vi går). Noen ganger lager vi vafler eller muffins, der barnet får være med på prosessen.

Anonymkode: ceb5a...183

Skrevet

Besøksgård, museum, biblioteket (føler det er dukketeater eller noe nesten hver helg i Oslo) lekeland, badeland, lekeplasser, skogen, stranda, besøke venner etc. masse, masse tilbud i Oslo. 

Anonymkode: a438b...4fc

• Nyttig 1
Skrevet

2 og 4 åring her. 

Det er ulike helger men vi jobber 100% så blir noen nødvendige ærender på dagen. 

Ofte lekeplasser, av og til barnebursdager , av og til besøk av og til venner med barn, veldig ofte samvær med familie, baking, kino, og ikke minst at barna pusler og leker litt på egenhånd i hage og inne ( de trenger det - mye støy og mennesker rundt dem hele tida i bhg-hverdagen..)

Anonymkode: 95626...7e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...