AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 Det er ingen barn i familien, det er en del av problemet. Ingenting er normalt i søskenflokken vår, meg inkludert. Ingen har barn og alle sliter med noe. Selv har jeg en del angst og tunge tanker. Har søsken med en alvorlig psykisk diagnose, og andre har sinneproblemer, isolerer seg, drikker mye alkohol, økonomiske problemer etc. Og som sliter med å komme i arbeidslivet. Blir bare så lei av at ingenting er normalt. Det er ingen utsikter for at ting kommer til å gå bra med noen av oss. Jeg tror ingen kommer til å få barn og noen vil slite med arbeidslivet. Jeg sliter selv men klorer meg fast i 100 % jobb enn så lenge. Det er veldig sårt å se andre familier hvor alle får partnere og barn, som det mest naturlige i verden. Her er det nesten utenkelig. Jeg skjønner jo at livet ikke er en dans på roser selv om man har barn, nødvendigvis. Tråden har vel ingen annen mening enn en utblåsning, egentlig. Om noen kjenner seg igjen er det jo "fint" å se at man ikke er alene, i det minste. Anonymkode: ebb0b...0a4 12
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #2 Skrevet 3. september 2023 Man må livet sitt så godt en kan, og jobbe mot de målene en ønsker i livet. Hva søsken og familie velger kan du ikke styre. ikke noe å være flau over det. Folk er forskjellig og alle sliter med sitt mer eller mindre Anonymkode: 771b5...a6e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #3 Skrevet 3. september 2023 Man kan desverre ikke velge familie ❤️her ser det fint ut på overflaten men under syder det av fysisk, psykisk og seksuell vold. Generasjons traumer så det jomer etter. Lå nettop å gråt over den helvetes familien og gikk inn på kg for å avlede mer selv. Er nok flere enn man trur som har grums som ikke vises på overflaten ❤️ Anonymkode: ec5e4...67e 8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #4 Skrevet 3. september 2023 Det er de færreste, om noen, familier som er såkalte normale. Det normale er å være unormal, men det betyr vel at å være unormal er det normale Skitt happens. Familie er familie, får ikke gjort noe med det. Det skjer veldig mye som ikke vises på overflaten i de fleste familier. Ikke stol på some! Anonymkode: 4ae1a...b2a 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #5 Skrevet 3. september 2023 Kjenner meg igjen i dette. Jeg er også oppvokst i en familie med veldig mye alvorligere psykisk sykdom. Ingen av vi søsknene har barn selvom vi er over 30 alle sammen. Vi strever med våre psykiske problemer og jeg har pga det ikke en gang kunnet ha kjæreste. Anonymkode: fc9c1...9bb 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #6 Skrevet 3. september 2023 Du kan snu dette, dere alle kan. Ikke at det er lett Det å forankre seg i en identitet om at jeg er fortapt, jeg kan ikke gjøre sånn, jeg kan ikke bli likt, vil i stor grad stoppe deg. Mentaliteten vår er så sterk om det er imot oss, om den er med oss. Noe er jo bare en sannhet vi må annerkjenne, mens noen ting kan faktisk bli bedre om du tar andre valg enn det du gjør nå og prøver så godt du kan å akseptere de negative tankene men la de gli forbi uten å få så kraftig tak i deg. Prøv å se noe positivt i hver og enkelt familie medlem, prøv å se positive sider med deg. Og begynt å bygg en livstil du trives bedre med, våg deg litt utenfor komfortsonen. Du kan klare det 😄😄😄 Her er en klem også 🫂 Om du ikke ønsker ordene over så er det opp til deg. Bra du har en utblåsning Anonymkode: 99d37...032 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #7 Skrevet 4. september 2023 Alle har sitt samme om de er jobb eller ikke makter det. Som "taper" selv, er jeg sjeleglad jeg ikke er i familie men noen med ditt menneskesyn men inkluderende, rause folk som er alt fra svært ressurssterke folk med fremadstormende ungeflokker til "navere" med alkoholproblemer. Det de har til felles er at de er inkluderende folk som setter familie høyt, der det er viktigere at du er familie enn at du er velfungerende. Kanskje du burde være rausere med dine nærmeste? Anonymkode: 2de9c...140 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #8 Skrevet 4. september 2023 Hvis man snur det, så har jo dere større muligheter enn de fleste når dere ikke har barn. Barn er dyrt, slitsomt og krevende. Uten barn har dere en større frihet til å leve livet akkurat som dere vil. Anonymkode: 708a5...560 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #9 Skrevet 4. september 2023 Det er helt greit at ingen har barn, ikke alle bør få det heller eller ønsker det. Jeg har også søsken og vi har heller ikke barn, det er helt ok. Livet har sine utfordringer og ofte er det nok å håndtere. Anonymkode: 97ade...33b 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #10 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvis man snur det, så har jo dere større muligheter enn de fleste når dere ikke har barn. Barn er dyrt, slitsomt og krevende. Uten barn har dere en større frihet til å leve livet akkurat som dere vil. Anonymkode: 708a5...560 Man skulle tro det, men det er ikke slik i virkeligheten. Vi er fengslet av psykisk sykdom og dårlig økonomi. Anonymkode: ebb0b...0a4 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #11 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man skulle tro det, men det er ikke slik i virkeligheten. Vi er fengslet av psykisk sykdom og dårlig økonomi. Anonymkode: ebb0b...0a4 Så fælt. Det er en del psykiske problemer i min eksmanns familie, og noen blir veldig hemmet, og andre greier seg fint. DVS, jeg tror en del av de som er tilsynelatende vellykkede har sitt også. Er dette noe arvelig, eller er det et utslag av dårlige forhold under oppvekst- eller er det begge deler? Dette trenger du selvsagt ikke svare på... Anonymkode: 0354b...98c
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #12 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så fælt. Det er en del psykiske problemer i min eksmanns familie, og noen blir veldig hemmet, og andre greier seg fint. DVS, jeg tror en del av de som er tilsynelatende vellykkede har sitt også. Er dette noe arvelig, eller er det et utslag av dårlige forhold under oppvekst- eller er det begge deler? Dette trenger du selvsagt ikke svare på... Anonymkode: 0354b...98c Det må jo være noe arv til en viss grad siden alle har "et eller annet". Vi hadde en helt normal oppvekst, men mistet pappa som barn/ungdommer. Anonymkode: ebb0b...0a4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #13 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): klorer meg fast i 100 % jobb Jeg heier på deg. Vær stolt av at du holder deg i arbeid og forsørger deg sjøl i stedet for å være flau av familien din. Anonymkode: 823ad...d0c
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #14 Skrevet 4. september 2023 Vi kommer fra en egentlig veldig sunn, frisk og normal familie. Likevel har to av oss droppet å få barn og leve A4-livet. Ingen traumer, psykisk eller fysisk sykdom så langt… Jeg tror at det kan ha litt å gjøre med at vi har et ganske sykt samfunn. Eller at noen rett og slett bare ønsker et fritt liv 😊 Men om du ønsker barn, så synes jeg at du skal jobbe mot det målet, så lenge du finner en fin partner og kjenner at du tåler det ♥️ Anonymkode: c71ed...358
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #15 Skrevet 4. september 2023 Let etter ting å være stolt av. Både hos deg selv og dine søsken. I perioder har vi søsken vært utenfor arbeidslivet samtidig. Jeg er alltid stolt av mine søsken og det båndet vi har🥰 Anonymkode: bde37...153
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #16 Skrevet 4. september 2023 Håper du kan få det bedre og leve det livet du ønsker ❤️ En i familien min slet med et alvorlig rusproblem og psykiske problemer. Bodde en del på gata og var helt umulig å forholde seg til pga truende oppførsel osv. Dro på avrusing og bygget livet sitt opp igjen fra grunnen over en periode på 3-4 år. I dag har hen fast jobb, en partner, sunne fritidsinteresser. Det er en solskinnshistorie som viser at det ikke er umulig. Anonymkode: 35b50...734
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #17 Skrevet 4. september 2023 Jeg har stor familie med tilsynelatende lite problemer, men hvis du går bare rett under overflaten så finner du angst, masse tiltaksløshet, mange år på nav, fattigdom, "enkle" mennesker og personlighetsforstyrrelse. Samtlige har gitt arven videre til sine barn og hvis 1/3 av de barna fullfører videregående så er det ikke annet enn et mirakel. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du setter så mye tyngde på akkurat det å få barn når de aller fleste som er fertile kan få barn når som helst. Akkurat det er min familie et godt eksempel på. Det betyr ikke at de burde få barn. Anonymkode: 92279...20f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå