lovetann Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 (endret) . Endret 11. mars 2024 av lovetann Ønsker å fjerne dette fra profilen 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #2 Skrevet 3. september 2023 Det burde holde å snakke med din far. Han har jo endret seg. Anonymkode: 6d12a...26c 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #3 Skrevet 3. september 2023 Ærlig talt, hvis dette var et engangstilfelle for lenge siden, og han har endret seg slik du beskriver, så lar du det ligge. Ikke si et ord. Anonymkode: 57106...113 10 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #4 Skrevet 3. september 2023 3 minutter siden, lovetann said: Hvordan håndterer jeg dette? Bare kom deg ut og kos deg med one-night-stand du også. Det er helt ok å synes andre spennende og nyte livet iblant. Jeg hadde ikke brydd meg i det hele tatt. Anonymkode: d2ace...a52 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #5 Skrevet 3. september 2023 Hold det for deg selv. Ikke bland inn dine søsken. Han viser jo at han angrer ved å ha endret seg. Anonymkode: 2c28c...a6b 2 1
Mannen 40 Skrevet 3. september 2023 #6 Skrevet 3. september 2023 Det kommer bare til å skape uro og kaos ved å dele dette med hele familien. 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #7 Skrevet 3. september 2023 Syns det er lurt av deg å fortelle han at du vet. Utifra den samtalen får du kanskje vite mer om situajsonen også. Om det viser seg at han fortsatt er utro eller har følelser for denne andre kvinnen, selv om det ikke virker sånn, kanskje fortell det til mamma din, eller be han om å gjøre det? Om han ikke er utro lenger, så vet jeg ikke. Det vil jo som du sier såre henne noe grusomt, så kanskje det er greit for henne å leve i uvitenhet så lenge han er en god mann for henne? Men om du noen gang får se at hun savner nærhet med noen andre å ikke selv har vært utro, kanskje støtt henne i å teste en gang? Vet det er drama, men det er også rettferdig. Anonymkode: e97cc...a15 1
ArielSofie Skrevet 3. september 2023 #8 Skrevet 3. september 2023 Tror du at moren din eller brødrene dine ønsker å vite dette dersom det var et enganstilfelle? Du er i sjokk og i krise, og det er forståelig. Kanskje du skal prøve å ta det med ro og puste litt, også bestemme deg for om du vil fortelle det til din mor? Det skjedde for lenge siden så det haster ikke med å fortelle det, du har god tid til å ta riktig besluttning. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #9 Skrevet 3. september 2023 Det høres fornuftig ut å snakke med faren din om det. Med endret oppførsel hos faren din så har nok samvittigheten gnagd hos han, så forhåpentligvis vet moren din det allerede og de har jobbet seg gjennom det. Anonymkode: 6f634...951 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #10 Skrevet 3. september 2023 Jeg hadde ikke blandet meg inn i dette. Det kan skape mye mer kaos og ødeleggelse. Husk dette er et rykte på fylla. Kanskje det kun er det Anonymkode: 43871...922 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #11 Skrevet 3. september 2023 Ikke gjør noe som helst. Dette skaper bare problemer. Høres ut som du er veldig ung og mangler livserfaring. Anonymkode: 667a6...bd0 3
Bombasi Skrevet 3. september 2023 #12 Skrevet 3. september 2023 (endret) Er uenig i at dette ikke er din sak. Dette er faren din og det er snakk om moren din, og hele familieidyllen står på spill. Enten må du late som du ikke vet helt og holdent både ovenfor far, mor, søsken og resten av verden. Eller så må du ta på deg ansvaret med at du vet, og konfrontere din far og la din mor få denne informasjonen. Noe mellomting her virker som den aller dårligste løsningen. Jeg er for øvrig veldig for at din mor får denne informasjonen. Det er viktig informasjon, også en informasjon du ville ha hatt om det gjaldt deg, og det er ikke opp til deg å bestemme konsekvensene av det som har skjedd. Det er moren din sitt valg. Men sier du ingenting så er det du som bestemmer konsekvensene. Dèt sagt så er dette mange år siden, livet har gått videre og faren din virker som en angrende synder. Selv om jeg ikke er for tilgivelse av utroskap eller tilbakeholdelse av informasjon om utroskap, så ligger denne helt i gråsonen for hva som bør skjules eller ikke. Vanskelig. Men så har han også sluppet unna sitt største svik i livet med å lyve, og bør det belønnes med enda mer løgn? Ja, nei, jeg er glad dette ikke er meg. Og jeg gjentar at her må du trekke deg helt ut eller gå helt inn for ting, der noe mellomting gjør det verre for deg. Jeg ville for øvrig gått helt inn for dette. Konfrontert min far og sørget for at mor fikk informasjonen. I respekt for min mor. Hun har ikke gjort noe galt, det er det faren som har gjort. Og selv om årene har gått så ville jeg syntes at min mor fortjente informasjonen. Omså det koster familieidyllen. Men det blir opp til henne. Er ikke sikkert det skjer. Det er uansett hennes valg å ta. Endret 3. september 2023 av Bombasi 2
NiceOrNothing Skrevet 3. september 2023 #13 Skrevet 3. september 2023 lovetann skrev (56 minutter siden): I helgen ble jeg fortalt at faren min har vært utro mot mammaen min. Vi jobber på samme arbeidsplass og det ble fortalt i fylla av kollega i helgen. Utroskap skjedde for mange år siden, og så vidt jeg vet var det en engangshendelse. Etter den hendelsen har han tatt det med ro hver gang vi har hatt jobbfester og lignende, og sørget for å kommet seg hjem samtidig med meg. Jeg husker han gikk fra å være helt med på alle fester, til å plutselig ta det fullstendig med ro. Faren min vet ikke at jeg vet, men det gnager så mye på meg at jeg skal fortelle ham det i morgen. Jeg orker ikke bære på det, så han fortjener å vite at jeg vet. Jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem. Å få han til å si noe til moren min vil bare knuse henne, men tanken på skuffelsen hennes hvis hun senere får vite at jeg har vist det og ikke sagt noe er like fæl. Faren min jobber med denne kvinnen alene minst 1 dag i uka, og av og til sammen med flere. Hun har mann og barn selv. Hvordan håndterer jeg dette? Det er ikke min sak, men det føles forferdelig ut å vite det og ikke si noe så derfor må jeg i det minste si det til han og så se hva jeg gjør. Kan jeg si noe til brødrene mine? Eller holde dem fullstendig ute? Om min far ikke sier noe til mammaen min så vet jeg ikke om jeg klarer å bære på den byrden alene. Dette er rett og slett en forferdelig ubehagelig situasjon å å være i. Husk at folk lett får over-tenning på utroskapsrykter. Det er faktisk ikke sikkert det er sant engang . Veldig dårlig ( og dum) kollega som forteller om sånt ang far, til en sønn . Den eneste du trenger diskutere dette med er din far. 2 1
Nymerïa Skrevet 3. september 2023 #14 Skrevet 3. september 2023 lovetann skrev (1 time siden): Kan jeg si noe til brødrene mine? Du skriver tidligere i tråden at du er redd for at det blir enda verre hvis hun finner det ut senere og får vite at du visste uten å si noe. Da tror jeg du kan tenke deg at det som topper akkurat den skuffelsen er at HELE familien har visst det og ingen sa noe til henne. Enten sier du det rett ut til henne eller så holder du det for deg selv. Å gå rundt og fortelle det til andre men ikke snakke med henne er det absolutt mest bedritne du kan finne på. Jeg synes det er rart at du ikke ser den. Hvis du lander på å ikke si noe så har du faktisk mulighet til å si at du trodde dette bare var et ondsinnet rykte hvis hun tar det opp med deg senere. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #15 Skrevet 3. september 2023 La det være. Anonymkode: 903f6...fae 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #16 Skrevet 3. september 2023 Dette er vanskelig situasjon. Her må du gjøre det du selv synes er fornuftig, folk er veldig forskjellig på dette. Hvis dette er faktisk engangstilfelle og man sørger for å ikke havne i slik situasjon ville jeg personlig helst ikke vite om samboeren min har vært utro. Jeg vil heller det, enn å gå rundt og ha det vondt/overtenke/++ selvom jeg mest sannsynelig ville tilgitt på bakgrunn av innsatsen for å forandre i alkoholkonsum. Har inntrykket folk er forskjellige på det, noen synes at man må brette ut alt med engang, andre mener at man skal la være for å holde familieroen. Personlig ville kontekst vært mest relevant for min del om det er verdt å styre med det. Skulle faren din vært utro i flere sammenheng, eller ha elskerinne ville jeg fortalt til mor om jeg var deg. Engangstilfelle med innsats for å ikke gjøre feil igjen og det er lenge siden det skjedde - ville mest sannsynelig ikke fortalt, men skuffet over faren for det likevel at det skjedde. Anonymkode: f9290...140 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #17 Skrevet 3. september 2023 Dette bør du la ligge. Din far er slett ikke alene om å ha gjort en sånn feil. Det er så sjukt mye vanligere enn du kanskje tror. Vær stolt av at du har en far som faktisk har tatt tak og endret oppførsel. Det er langt fra like vanlig skal jeg love deg !! Anonymkode: 74f8d...a96
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. september 2023 #18 Skrevet 3. september 2023 Det beste å gjøre i en slik situasjon, er sannsynligvis å la det være. Snakk eventuelt med faren din, kanskje føles byrden lettere da. Ikke snakk med moren din eller brødrene dine. Dersom noen skal fortelle det videre til moren din, er det i så fall faren din.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #19 Skrevet 3. september 2023 Snakk med faren din, men la det vøre med det. Anonymkode: 40fc2...bd2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #20 Skrevet 3. september 2023 lovetann skrev (1 time siden): I helgen ble jeg fortalt at faren min har vært utro mot mammaen min. Vi jobber på samme arbeidsplass og det ble fortalt i fylla av kollega i helgen. Utroskap skjedde for mange år siden, og så vidt jeg vet var det en engangshendelse. Etter den hendelsen har han tatt det med ro hver gang vi har hatt jobbfester og lignende, og sørget for å kommet seg hjem samtidig med meg. Jeg husker han gikk fra å være helt med på alle fester, til å plutselig ta det fullstendig med ro. Faren min vet ikke at jeg vet, men det gnager så mye på meg at jeg skal fortelle ham det i morgen. Jeg orker ikke bære på det, så han fortjener å vite at jeg vet. Jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem. Å få han til å si noe til moren min vil bare knuse henne, men tanken på skuffelsen hennes hvis hun senere får vite at jeg har vist det og ikke sagt noe er like fæl. Faren min jobber med denne kvinnen alene minst 1 dag i uka, og av og til sammen med flere. Hun har mann og barn selv. Hvordan håndterer jeg dette? Det er ikke min sak, men det føles forferdelig ut å vite det og ikke si noe så derfor må jeg i det minste si det til han og så se hva jeg gjør. Kan jeg si noe til brødrene mine? Eller holde dem fullstendig ute? Om min far ikke sier noe til mammaen min så vet jeg ikke om jeg klarer å bære på den byrden alene. Dette er rett og slett en forferdelig ubehagelig situasjon å å være i. Du har oppdaget at dine foreldre er sim alle andre. Høres ut som det var en feil han har rettet opp i, iht å unngå slike fester etterpå. Her tror jeg egentlig du bare lager et unødvendig helvete ved å ta det opp. Ville ha lagt det i kassa " ikke min bissniss". Jeg gjorde det når jeg skjønte min far hadde vært utro, og jeg angrer ikke på det valget Anonymkode: 4ece2...2ed 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå