Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva med psykolog?

Anonymkode: c3580...bef

Fikk utredning med resultat høyt nivå av angst, se om det går over hvis ikke ta kontakt om et halvt år.
Hjelper ikke så mye for å holde ut i jobb

Anonymkode: 42724...caf

Annonse

Det finnes 4 dagersintensiv kurs mot angst. Har gått det selv på DPS. Beroligende kan du bare glemme, det gjør bare vondt verre i lengden. Det eneste som funker er å sti det. Det finnes mange gode teknikker. Lær dem! 

Anonymkode: 40ad6...d9d

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Anbefaler «raskere tilbake». Usikker på om de har det andre steder, men gikk til det i Oslo og fikk god hjelp.

Evnt. Fungerer betablokkere delvis, men kun på de fysiske symptomene. 

Anonymkode: 14c63...9f3

Har gått til noe lignende i kommunen, men opplever bare at det er mer stress siden jeg da må være borte fra jobb og får mer å jobbe inn. Samt at de sier de ikke har kompetanse nok til å hjelpe meg, så er egentlig bare snakking som jeg ikke opplever som så nyttig

Anonymkode: 42724...caf

• Liker 1
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Psykolog hjelper definitivt ikke på panikkanfall..valium, er derimot effektivt, men dårlig langtidsløsning.

Anonymkode: fa24f...073

Jeg håper du ikke er av den oppfatning at dine personlige erfaringer er fasit?

For noen fungerer det. Man kan finne ut hva årsaken er til at panikkangsten kommer på jobb, samt lære seg mestringsstrategier basert på denne kunnskapen.

Anonymkode: c3580...bef

Hjelper ikke meg med samtaler. Har prøvd alt. Mine panikkanfall kommer sterkest i perioder når jeg brygger på sykdommer. Har hatt både kraftig influensa , covid og ørten kurer mot uvi det siste året.  Det er da angsten min er verst også (kroppen skjelver hele tiden, har hjernetåke, blir lett nedstemt og fikk panikkanfall bare av å gå inn på butikken). Mistenker infeksjoner og virus fucker opp kroppen min samt hormoner, vitamin, mineral mangel er ute av balanse 

Nå som immunforsvaret mitt har bedret seg, så avtar angsten og. Jeg tar kosttilskudd som støtter binyrer samt fokus på pust, yoga, stimulering av vagusnerven og sjekker HRV’en (HRV er veldig lav når jeg er syk og bedret seg betraktelig nå som jeg har funnet metoder for å stimulere vagusnerven og formen er blitt bedre). 

Kroppen krasjer enda hvis jeg ikke tar hensyn. Men da legger jeg meg tidlig og fokus på å få i meg riktig næring, søvn, pust, yoga og aktivering av vagusnerven.  Føler meg straks mye bedre og angsten avtar 

Anonymkode: 22e13...3f2

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er grunnen til panikkanfallene? Er det jobben? 

Hvis det er jobben, er det stress eller på vei til å bli utbrent? Hvis det er det så må du snakke med legen din. 

Anonymkode: 6060b...5da

Panikkanfall kommer ofte ut av det blå. Har ts hatt flere panikkanfall på jobb blir jobben et sted hun er redd for å få nye anfall. Når man lever i frykt for nye anfall er det lett å få det. 
Det kommer veldig an på hvilke jobb man har. Jobber man direkte med mennesker er det veldig kjipt med angst. Sitter man på et kontor er man litt mer for seg selv, men har deadline ofte. 
Tenk gjennom om det er noe i livet som er vanskelig, ofte har man svaret selv. 
antidepressive kan hjelpe på panikk angst og det er ikke vanedannende. 
Snakk med fastlegen om dette evt og hva du skal gjøre. 

Anonymkode: e9a8f...57b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...