AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #1 Del Skrevet 3. september 2023 SAS kundeservice er selvfølgelig stengt. Vi er på reis i dag og første fly ble kansellert. Ble omrutet til melkeruta fra helvete og er 5 timer forsinket, minst. Vi har en to timer kjøretur foran oss når vi har nådd siste flyplass. Nå er siste fly på melkeruta forsinket! Jeg er så sliten... Spørsmålet er om vi har rett på hotell på siste sted vi lander? Jeg vet at de skal dekke hotell hvis man blir stuck et sted som ikke er endelig destinasjon, men for SAS sin del er jo vår destinasjon by A, og vi ankommer der i dag/natt. Men vi skal kjøre videre til by B og jeg har ikke lyst til å kjøre midt på natta, kjører med et lite barn. Har vi rett på hotell i by A så vi heller kan kjøre videre i morgen tidlig? Har et hotell som venter i by B så har ikke helt råd til doble utgifter... Anonymkode: 2293b...893 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #2 Del Skrevet 3. september 2023 Flyselskapet har ikke noe ansvar for reise videre fra endelig destinasjonsflyplass, så nei Anonymkode: ae6b6...dc6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #3 Del Skrevet 4. september 2023 Nei, men dere kan ha rett på kompensasjon pga forsinkelsen. Anonymkode: eb0d5...a63 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #4 Del Skrevet 4. september 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, men dere kan ha rett på kompensasjon pga forsinkelsen. Anonymkode: eb0d5...a63 Jepp, 400 euro har vi rett på, i tillegg til dekning av nødvendige utgifter. Anonymkode: 2293b...893 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #5 Del Skrevet 4. september 2023 Mulig dere får det dekket, dere kan behrunne med at det er uforsvarlig å kjøre. Jeg har fått dekket drosje til bestemmelsessted fordi det var seint på kvelden ved ankomst, og lite tilgjengelig kollektivtrafikk. Anonymkode: 5f16d...6cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #6 Del Skrevet 4. september 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Mulig dere får det dekket, dere kan behrunne med at det er uforsvarlig å kjøre. Jeg har fått dekket drosje til bestemmelsessted fordi det var seint på kvelden ved ankomst, og lite tilgjengelig kollektivtrafikk. Anonymkode: 5f16d...6cb Vi endte med å kjøre, tok ikke sjansen, men det var på grensen til uforsvarlig. Men kommer til å be sas dekke gebyret fra leiebilbyrået for at de måtte levere nøkkel utenom ordinær åpningstid (500 kroner). Hadde virkelig reisedagen fra helvete i går så nå skal jeg ha refusjon for alt som refunderes kan. 😂 Har mistet en arbeidsdag i dag også pga det der. 😑 Anonymkode: 2293b...893 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #7 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (På 4.9.2023 den 9.27): Jepp, 400 euro har vi rett på, i tillegg til dekning av nødvendige utgifter. Anonymkode: 2293b...893 Ja, men hotell når dere kommer fram er neppe blant dem, men dere kunne jo brukt de 400 euroene på det. Deres valg. Men enig i at flyselskapet bør dekke at dere måtte betale ekstra for leiebilen. Anonymkode: eb0d5...a63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #8 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (På 4.9.2023 den 9.27): Jepp, 400 euro har vi rett på, i tillegg til dekning av nødvendige utgifter. Anonymkode: 2293b...893 Vær obs på at rett på kompensasjon ikke gjelder uansett årsak til kanselleringen. Dette kan du lese om her: https://www.forbrukerradet.no/forside/reise/fly/forsinket/ Du har ikke krav på kompensasjon når årsaken til innstillingen er ekstraordinære omstendigheter som ikke kunne vært unngått, selv om alle rimelige tiltak var blitt truffet. Eksempler på dette kan være dårlig vær som forhindrer flytrafikken, streik eller uforutsette sikkerhetstiltak. Ekstra gebyr for leiebil får dere uansett ikke dekket, så ikke kast bort tid på dette. Det er kun økonomisk tap som overstiger den standardiserte kompensasjonen man har rett til å få dekket. Anonymkode: f6a77...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #9 Del Skrevet 6. september 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Vær obs på at rett på kompensasjon ikke gjelder uansett årsak til kanselleringen. Dette kan du lese om her: https://www.forbrukerradet.no/forside/reise/fly/forsinket/ Du har ikke krav på kompensasjon når årsaken til innstillingen er ekstraordinære omstendigheter som ikke kunne vært unngått, selv om alle rimelige tiltak var blitt truffet. Eksempler på dette kan være dårlig vær som forhindrer flytrafikken, streik eller uforutsette sikkerhetstiltak. Ekstra gebyr for leiebil får dere uansett ikke dekket, så ikke kast bort tid på dette. Det er kun økonomisk tap som overstiger den standardiserte kompensasjonen man har rett til å få dekket. Anonymkode: f6a77...9d7 Dette var i Norge så det var definitivt ikke vær eller streik eller uforutsette sikkerhetstiltak... 😅 Det tok meg 10 sekunder ekstra å legge inn kvittering for leiebil, så den tiden hadde jeg tid til å kaste bort. 😄 Vi har rett på å få dekket måltidene også som følge av kanselleringen, selv om de ikke overgår kompensasjonen. Og to eposter og to telefonsamtaler kan man få dekket... Finurlige regler. 😂 Men men, evig lang behandlingstid. Da Flyr kansellerte sist jeg reiste med de var pengene på konto etter to dager, SAS er betydelig mer tungvinte og de har gjemt informasjonen sin godt. 😒 Synd at Flyr ikke greide seg. Anonymkode: 2293b...893 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #10 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette var i Norge så det var definitivt ikke vær eller streik eller uforutsette sikkerhetstiltak... 😅 Det tok meg 10 sekunder ekstra å legge inn kvittering for leiebil, så den tiden hadde jeg tid til å kaste bort. 😄 Vi har rett på å få dekket måltidene også som følge av kanselleringen, selv om de ikke overgår kompensasjonen. Og to eposter og to telefonsamtaler kan man få dekket... Finurlige regler. 😂 Men men, evig lang behandlingstid. Da Flyr kansellerte sist jeg reiste med de var pengene på konto etter to dager, SAS er betydelig mer tungvinte og de har gjemt informasjonen sin godt. 😒 Synd at Flyr ikke greide seg. Anonymkode: 2293b...893 Du har tydelig mer uflaks enn meg. Fly på søndag kansellert. Ble ombooket. Refusjon fra SAS allerede ferdig behandlet. Anonymkode: 5f16d...6cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #11 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette var i Norge så det var definitivt ikke vær eller streik eller uforutsette sikkerhetstiltak... 😅 Det tok meg 10 sekunder ekstra å legge inn kvittering for leiebil, så den tiden hadde jeg tid til å kaste bort. 😄 Vi har rett på å få dekket måltidene også som følge av kanselleringen, selv om de ikke overgår kompensasjonen. Og to eposter og to telefonsamtaler kan man få dekket... Finurlige regler. 😂 Men men, evig lang behandlingstid. Da Flyr kansellerte sist jeg reiste med de var pengene på konto etter to dager, SAS er betydelig mer tungvinte og de har gjemt informasjonen sin godt. 😒 Synd at Flyr ikke greide seg. Anonymkode: 2293b...893 Fikk dere ikke vite årsaken til kanselleringen? Selv om din flyvning var i Norge, kan det være at flyet eller personellet skulle ha kommet fra en utenlandsflyvning, så det er ikke sikkert at det er så enkelt. Et annet eksempel på ekstraordinære omstendigheter er kollisjon med fugl, det skjer oftere enn man tror. Jeg har selv blitt 18 timer forsinket med SAS fordi flyet på vei inn til mitt avreisested hadde fått en fugl i motoren. Jeg hadde ikke rett på annen kompensasjon enn mat og overnatting. Håper det ordner seg for deg, men jeg hadde ikke turt å budsjettere med de ekstra pengene før de er på konto. Flyselskapene skylder ofte på slike omstendigheter. Anonymkode: f6a77...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #12 Del Skrevet 6. september 2023 34 minutter siden, AnonymBruker said: Du har tydelig mer uflaks enn meg. Fly på søndag kansellert. Ble ombooket. Refusjon fra SAS allerede ferdig behandlet. Anonymkode: 5f16d...6cb Wow, ikke verst! Anonymkode: 2293b...893 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #13 Del Skrevet 6. september 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Fikk dere ikke vite årsaken til kanselleringen? Selv om din flyvning var i Norge, kan det være at flyet eller personellet skulle ha kommet fra en utenlandsflyvning, så det er ikke sikkert at det er så enkelt. Et annet eksempel på ekstraordinære omstendigheter er kollisjon med fugl, det skjer oftere enn man tror. Jeg har selv blitt 18 timer forsinket med SAS fordi flyet på vei inn til mitt avreisested hadde fått en fugl i motoren. Jeg hadde ikke rett på annen kompensasjon enn mat og overnatting. Håper det ordner seg for deg, men jeg hadde ikke turt å budsjettere med de ekstra pengene før de er på konto. Flyselskapene skylder ofte på slike omstendigheter. Anonymkode: f6a77...9d7 Ikke fått vite årsaken nei... De må jo gjerne prøve seg, men dette er en rute som går mange ganger til dagen så skal godt gjøres at det er så ekstraordinært. Problemet var bare at vi skulle videre med en rute som går én gang til dagen, så for oss skapte det mye strev og omvei med Widerøe... 🥴 Flyet ble kansellert kort tid før avgang. Jeg skal ikke budsjettere med pengene før de er på konto nei. Anonymkode: 2293b...893 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå