Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin om 1 uke med mitt 2. barn og lurer veldig på denne fødselen kommer til å bli lik eller helt ulik første. Første gang gikk vannet spontant 4 dager før termin og barnet var ute etter 4 timer. Noen som vil dele erfaringer? Fødte dere før, på termin eller etter termin? Gikk vannet eller begynte det med rier. Var fødselen mye kortere, like lang eller lengre.

Hilsen veldig spent 2. gangsfødende

Anonymkode: 76aca...245

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine fødsler var helt ulike, bortsett fra at de startet ganske likt i forhold til termin, noen dager før. 

Første startet med vannavgang uten rier. Stormrier begynte 1 døgn etterpå og fødsel var over på få timer. Ingen pause mellom riene. 

Andre fødsel startet med kynnere, tok lang tid før jeg skjønte det var rier. Startet ganske mildt og greit, men mot slutten ble det monsterrier i ca 1 time før hun var ute. Det meste av fødselen før det bestod av rier med lang pause mellom, opp mot 12 min. Helt merkelig fødsel. 

Anonymkode: 3cd4b...fa4

Skrevet

Begge kom på termin med spontan fødsel med rier. Nr 1 tok 11t og nr 2 tok 2 :hyper:

Så nr 2 ble tatt i mot på kjøkkenet av pappaen 

Anonymkode: edca1...8f9

Skrevet

Nr 1 startet med rier om natten. Dro på sykehuset om morgenen og det tok en "evighet før barnet ble født over midnatt. Altså nesten ett døgn med mye rier.

Nr 2 startet med vannavgang kl 10 om formiddagen og barnet var født etter 4 timer.

Likhetstrekker var at begg ko ca 2 uker før termin.

Anonymkode: 129a1...a7a

Skrevet

Har født på termin, før termin og etter termin, fødsel 1 og 3 startet med rier, fødsel 2 startet med vannavgang. Fødsel 1 startet på natta, fødsel 2 midt på dagen og fødsel 3 på morgenen. Det har tatt kortere tid for hver gang da, og siste ble betegnet som styrtfødsel. 

Anonymkode: bf21d...4bf

Skrevet

Mine fødsler var ganske like. Nummer to ble født 12 dager tidligere og litt raskere. Men gikk veldig fort med første også som kom dagen før termin. 

Anonymkode: f0b13...3d4

Skrevet

To veldig like fødsler her. Begge styrtfødsler på termindag. Men siste var enda raskere. 

Anonymkode: 94c18...0f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...