AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 Har hatt en fraværende far. Han tar telefonen om jeg ringer, hjelper dersom jeg trenger det økonomisk eller praktisk, ellers ser jeg han ikke. Han er ingen bestefar for mine barn. Han inviterer ikke til besøk, ingen forslag til noe som helst. Kommer ikke innom når han er i nærheten å går forbi oss på gata dersom vi møtes. Han kan sende avgårde en melding for å spørre hvordan det går og han kommer om jeg inviterer til selskap en gang i året. Ellers sitter han på rumpa og viser liten interesse. Når jeg har tatt dette opp sier han at vi er velkommen på besøk, bare kom. Er dette virkelig normalt? Skal alt legges over på oss og det er vårt ansvar å opprettholde denne relasjonen? Det å ha kontakt med han belaster meg mer enn det gir. Joda, fint å få hjelp dersom man trenger det, men det er ikke det jeg bryr meg om. De gangene jeg spør han om han vil ha barnebarnet på overnatting blir han sur og tar dette som en fornærmelse, siden jeg bare ønsker en tjeneste. Han klager over samboeren min når han først er i selskap og mener både han og familien hans er spesielle. Hva ville dere gjort? Jeg er snart der at jeg heller ikke gidder å løfte en finger for denne relasjonen og snart er han ikke velkommen i selskaper heller. Er det feil av meg? Hvor langt skal jeg dra dette? Anonymkode: cdefb...6da
Jaane doe Skrevet 16. september 2023 #2 Skrevet 16. september 2023 Min far er akkurat lik. Hvis ikke jeg hadde tatt initiativ til å spørre om jeg kan komme innom en tur på julaften hvert år hadde jeg sikkert ikke sett han på over 5 år nå 😅 Han ringer aldri, sender ikke melding. Noen år husker han ikke når jeg har bursdag en gang. Men jeg er vant til dette. Han har vært fraværende omtrent hele livet mitt. Jeg så han såklart mer når jeg var barn siden jeg hadde helger hvor jeg "måtte" komme på besøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå