AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 Jeg har en svigerperson som ordla seg så fint. Det er ingen tvil om at utsagnet kan ha mange tolkninger, men; Du sa så fint at når man blir voksen, ser man ikke foreldrene i øynene. Jeg tror du kommer til å oppdage at når du blir alt for gammel, at det blir veldig trist at barna dine ikke ser deg i øynene. Ha en fin høst folkens. Ta vare på de nærmeste. Klem❤️ Anonymkode: 63855...ba3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #4 Skrevet 4. september 2023 Sjelden jeg ser NOEN i øynene, har ingenting med alder å gjøre😅 Anonymkode: 9b441...0ef
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #5 Skrevet 4. september 2023 Ok. Da regner jeg med at du har tatt til deg dette utsagnet. Det var vel åpenbart adressert til deg? Anonymkode: 1bb67...22c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #7 Skrevet 5. september 2023 Tror jeg forstår hva ts vil frem til. Mange eldre sier at de føler de er blitt usynlig for andre etter at de kom over en viss alder, at de på en måte ikke lenger er en del av samfunnet, og at folk ikke lenger ser dem i øynene, ikke smiler til dem osv. Jeg så en gang en eldre mann som stod og lente seg på noe og pustet tungt. Jeg gikk bort og spuret om han trengte hjelp, noe han sa han ikke trengte, at han bare var veldig sliten og hadde litt helseproblemer som gjorde at han ble tungpustet når han gikk et stykke, men ikke noe han trengte hjelp til. Jeg valgte å stå der og prate litt med ham, ville se om pusten hans roet seg. Vi hadde en hyggelig prat, og jeg så hele ham livne til. Da vi skulle gå hver til vårt takket han meg fordi jeg hadde vært så hyggelig. Og så fortalte han at jeg var den aller første som hadde snakket med ham (bortsett fra kasseansatte i matbutikken som hadde spurt om pose) på over tre uker siden. Den dagen han sist snakket med noen var samme dag han gravla sin kone gjennom hele livet. Etter det hadde absolutt ingen tatt kontakt med ham av familie (de var barnløse, men hadde nevøer og nieser han hadde trodd de stod nært) eller venner. Ingen av hans eller konas venner, han og kona hadde nære venner (hadde han trodd), hadde tatt en telefon for å høre hvordan han hadde det. Og jeg var den første personen som hadde sett ham og brydd seg... Den mannen lærte meg noe viktig, og det er at man må huske å se hverandre. Det er ofte så lite som skal til, møte et blikk, gi et smil, spørre om de trenger litt hjelp, bare anerkjenne at de er der og at man ser personen inni den gamle kroppen. De eldre har som regel et akkurat like rikt indre liv som yngre har, og de mister ikke behovet for å bli sett og få anerkjennelse selv om de er blitt eldre. Anonymkode: 1a764...b33 1 1
Phoenix Heart Skrevet 5. september 2023 #8 Skrevet 5. september 2023 Dette forstod jeg ingenting av....sikkert fordi jeg ikke er en eldre person 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå