AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 Når man googler dette stiller KK, FHI, sex og samfunn etc opp med vidt forskjellige fasiter. Jeg forstår at det er variasjoner fra ett par minutter til 9 dager men når det står «kun inntil 3 dager» og noen steder «inntil fem dager» levetid, og det at man kan bli gravid 3 dager etter el? Altså.. hva stemmer ??? jeg prøver å finne ut fordi jeg har hatt sex 3 dager før EL fant sted, og dette blir jeg ikke klok på når jeg googler. el er idag. Så da kan jeg i følge FHI greie bli gravid på onsdag .. det rimer ikke. Er ikke disse sidene noe man skal kunne stole på å søke info fra?? Anonymkode: ad782...b13
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #2 Skrevet 3. september 2023 Avhenger av hvilke studier man baserer seg på. 3 dager er feks i følge denne studien helt innafor https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/7477165/ Hvilke kilder oppgir de ulike sidene da? Det er jo de du må se på. Anonymkode: ba70d...69b 1
Sofakona Skrevet 3. september 2023 #3 Skrevet 3. september 2023 Du kan bli gravid flere dager før eggløsning. Men det kommer an på sperm og vaginal ph etc...er det gode svømmere... hvor mange... hvordan er miljøet inni 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #4 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når man googler dette stiller KK, FHI, sex og samfunn etc opp med vidt forskjellige fasiter. Jeg forstår at det er variasjoner fra ett par minutter til 9 dager men når det står «kun inntil 3 dager» og noen steder «inntil fem dager» levetid, og det at man kan bli gravid 3 dager etter el? Altså.. hva stemmer ??? jeg prøver å finne ut fordi jeg har hatt sex 3 dager før EL fant sted, og dette blir jeg ikke klok på når jeg googler. el er idag. Så da kan jeg i følge FHI greie bli gravid på onsdag .. det rimer ikke. Er ikke disse sidene noe man skal kunne stole på å søke info fra?? Anonymkode: ad782...b13 Tror du misforstår. Hvis du hadde sex for tre dager siden så kan du bli gravid nå som eggløsningen er. Sædcellene kan leve i flere dager som du skriver, mens egget lever vel ca et døgn med mindre det befruktes. Anonymkode: 6bda1...0f2 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 Nei misforstår ikke. Er bare rart når noen skriver 7 dager mens andre opererer med 3 dager. Hvilket studie de lener seg på har jo virkelig ingenting å si npr studiene har så forskjellig resultat. Kan de ikke heller alle skrive «opptil 9 dager» På FHI står dette: «Mulighetene for å bli gravid er størst de siste fire til fem dager før eggløsning. Man kan også bli gravid i to til tre dager etter eggløsning».. Trodde egget bare levde ett døgn? Anonymkode: ad782...b13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå