Gå til innhold

Leier. Vaske svarte fuger på badegulv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var en som foreslo saltsyre, noen som har erfaring med det?

Har ikke bodd der lenge, og fugene var svarte. Jeg har super ti, men har ikke lyst å kaste bort det lille jeg har igjen på et gulv som har vært sånn i 25 år... som jeg ikke er ansvarlig for, bor i kollektiv. 

Anonymkode: 2bb0e...6cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarte fuger, eller svart silikon? Det siste må byttes ut, kan ikke vaskes vekk (ergo ikke ditt problem). 

Fuger med mugg kan vaskes med tannbørste og eddik, såpe og natron. Men det er stor jobb å skrubbe. Og jeg har aldri sett noen som er blitt svarte av skitt. De pleier å bli rosa eller oransj (mugg) 

Anonymkode: 14d3a...f7a

Skrevet

Med saltsyre ender du potensielt opp med å ødelegge både fuger og fliser.

Lei en dampvasker. (Jernia, Clas Ohlson, Finn osv.)

Anonymkode: 5b943...e91

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Svarte fuger, eller svart silikon? Det siste må byttes ut, kan ikke vaskes vekk (ergo ikke ditt problem). 

Fuger med mugg kan vaskes med tannbørste og eddik, såpe og natron. Men det er stor jobb å skrubbe. Og jeg har aldri sett noen som er blitt svarte av skitt. De pleier å bli rosa eller oransj (mugg) 

Anonymkode: 14d3a...f7a

Har hørt at  natron kan ødelegge fuger. Jeg har ikke helse til å legge meg på kne med tannbørste. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med saltsyre ender du potensielt opp med å ødelegge både fuger og fliser.

Lei en dampvasker. (Jernia, Clas Ohlson, Finn osv.)

Har ikke førerkort, men er det mitt problem? Har bare bodd i kollektivet i litt over ett år, men vært der i fem mnd. 

Forslag til vaskebyrå som bruker dampvasker blir jeg glad for. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har hørt at  natron kan ødelegge fuger. Jeg har ikke helse til å legge meg på kne med tannbørste. 

Har ikke førerkort, men er det mitt problem? Har bare bodd i kollektivet i litt over ett år, men vært der i fem mnd. 

Forslag til vaskebyrå som bruker dampvasker blir jeg glad for. 

ts

Hvorfor må du ha bil/førerkort for å leie en dampvasker? Den veier et par kilo.

• Liker 2
Skrevet

Domestos! Har små mosaikk-fliser med hvite fuger. Har prøvd ca det meste; tannbørste, tannkrem, eddik, bakepulver, div rengjøringsgreier++++

Det som helt klart funker best her i huset, er en god runde med klor! En venninne anbefalte Domestos, heller rett fra flaska, og mopper det utover vått gulv.. Marineres deretter i 20 min-ish. Vask over med rent vann.. 

Jeg har aldri hatt så rene og fine fuger før, enkelt og effektivt! 

Anonymkode: 7953f...f4e

• Liker 3
Skrevet

Jeg klorer gulvet i dusjnisjen👍😅

Anonymkode: f3d00...7a0

Skrevet

Skal hyre vaskebyrå, klarer de å fjerne det svarte på fugene?

ts

Skrevet

Fugebørste, sjekk Google. Ikke tannbørste😂

Skrevet

Sikker på at det ikke er fargede fuger da? Jeg valgte mørkegrå fuger sist jeg la flis.

Anonymkode: 17b93...178

Skrevet

Jeg fikk det til med super ti, lot det ligge ganske vått en stund. To små områder midt gulvet ble ikke fjernet, noen i kollektivet har tatt av min super ti, så hadde ikke mer igjen,  og da får det være. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...