AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 Jeg har lest litt om at det er en del flere menn enn kvinner i norske bygder og småbyer, fordi alle kvinnene flytter til byene for å ta utdannelse og flere av mennene blir igjen. Jeg vurderer å flytte til et mindre sted, ikke bare fordi jeg vil ha en mann, men også fordi jeg tror jeg trives bedre utenfor byene. Er dette en realitet? Er det sgort sett lettere utenfor de byene for oss kvinner? Anonymkode: fff40...f06
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #2 Skrevet 3. september 2023 Det er jo langt flere single menn enn kvinner utenfor byene, så sånn sett har du tallene på din side om du flytter på bygda. Men det er jo enkelt i byen og. Det eneste som avgjør hvor vanskelig det er for deg er hvor kresen du er og hvilke krav du har. Vil du ha en mann med høy utdanning er det sikkert vanskeligere på bygda, samme om du vil ha en rik mann. Er det høyde du er opptatt av er det likegyldig. Er det "handy bamsemann med store hender" som er kravet er sikkert bygda som er best. Så svaret på spørsmålet er at det avhenger av hvilke krav du har. Anonymkode: 66dcb...740 1
AnonymkvinneViken Skrevet 3. september 2023 #3 Skrevet 3. september 2023 Jeg bor i bygd på Romerike på 4. året. Var gift da jeg flyttet hit og vært singel i 2 år nå. Tror ikke det er lettere her. Jeg har venninne-nettverket mitt i Oslo der jeg er født og oppvokst. I denne bygda kjenner jeg ikke så mange og det har nok litt sammenheng med at jeg jobber i Oslo. Så, nei ikke i mitt tilfelle.. Skulle gjerne møtt en mann her jeg bor da, det hadde gjort hverdagen enklere på lengre sikt, enn hvis min kommende kjæreste bor i Oslo/ enda lenger unna.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #4 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har lest litt om at det er en del flere menn enn kvinner i norske bygder og småbyer, fordi alle kvinnene flytter til byene for å ta utdannelse og flere av mennene blir igjen. Jeg vurderer å flytte til et mindre sted, ikke bare fordi jeg vil ha en mann, men også fordi jeg tror jeg trives bedre utenfor byene. Er dette en realitet? Er det sgort sett lettere utenfor de byene for oss kvinner? Anonymkode: fff40...f06 Jeg synes folk er mer Harry på bygda og at det er vanskeligere å finne en fyr jeg liker blant de som er her. Anonymkode: ef67c...e68 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #5 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er jo langt flere single menn enn kvinner utenfor byene, så sånn sett har du tallene på din side om du flytter på bygda. Men det er jo enkelt i byen og. Det eneste som avgjør hvor vanskelig det er for deg er hvor kresen du er og hvilke krav du har. Vil du ha en mann med høy utdanning er det sikkert vanskeligere på bygda, samme om du vil ha en rik mann. Er det høyde du er opptatt av er det likegyldig. Er det "handy bamsemann med store hender" som er kravet er sikkert bygda som er best. Så svaret på spørsmålet er at det avhenger av hvilke krav du har. Anonymkode: 66dcb...740 Jeg har samtidig et ønske om en nordmann eller skandinavier. Da er jo det mange flere kvinner enn menn i byen jeg bor. Anonymkode: fff40...f06
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #6 Skrevet 3. september 2023 Om du tror du kommer til å trives bedre i bygd, er det jo verdt et forsøk å flytte 😊 Men det kreves selvsagt sosialisering fysisk og på nett og flaks å møte noen, som det gjør på alle steder. Merker ikke at det er lett på bygda, har ingen kontakt med menn av den romantiske eller seksuelle sorten. Anonymkode: 031a7...724 1
Daria Skrevet 3. september 2023 #7 Skrevet 3. september 2023 Jeg flyttet på landet da jeg var 25 og singel og kan ikke si jeg merket den store forskjellen fra byen. Ikke at jeg gjorde noe aktivt for å finne noen, men jeg merket ikke noe mer interesse der enn andre steder.
Andro Skrevet 3. september 2023 #8 Skrevet 3. september 2023 Føler i alle fall at kvinnerollen har en annen forståelse på bygda, og at det er lettere å være seg selv. Jeg føler meg mer møtt som menneske enn som objekt, og ingen reagerer med undring over at du kan traktere ei motorsag eller går kledd som om du akkurat var ferdig i fjøset. Hva som er en dugandes partner ses på en annen måte. 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #9 Skrevet 4. september 2023 Og hva slags kvalitet tror du det er på disse mennene som har blitt igjen på det lille fillestedet sitt alene uten å gjøre noe med livet sitt? Anonymkode: 79973...1e3 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #10 Skrevet 4. september 2023 Det er nettop det har et singel søskenbarn selv på bygda. Midten av 30 åra og bor i kjelleren til foreldra uten jobb eller utdanning. Der er mye de som aldri dro ut og gjorde noe, så har du de med gård da men da må du være klar for å bli gård kjerringa. Har mye slekt på bygda. De som ikke har barn og samboer osv når de nærmer seg 30 er gjerne de som det aldri blir noe av på mange aspekt. De som er noe å samle på er ofte snappet opp for lenge siden. Anonymkode: dc1a5...2b3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #11 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og hva slags kvalitet tror du det er på disse mennene som har blitt igjen på det lille fillestedet sitt alene uten å gjøre noe med livet sitt? Anonymkode: 79973...1e3 Det må jo nesten være noen med jobb utenfor byene. Har ikke hørt noe om at arbeidsledigheten er høyere i norske bygder og småbyer 😅 Anonymkode: fff40...f06 2
AnonymkvinneViken Skrevet 4. september 2023 #12 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det må jo nesten være noen med jobb utenfor byene. Har ikke hørt noe om at arbeidsledigheten er høyere i norske bygder og småbyer 😅 Anonymkode: fff40...f06 Det er bra menn på bygda også, ser mange bra familiemenn her jeg bor. De jobber og står på. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #13 Skrevet 4. september 2023 Det kommer an på kravene dine. Mange damer som har flyttet til byen finner det helt uinteressant å dra hjem igjen da mennene der nå har blitt helt uaktuelle. Mange menn velger i stedet å bli værende på hjemstedet noe som ofte fører til lavere utdannelse og kanskje mindre prestisjefylte jobber. Det betyr at du må være tydelig overfor deg selv for hva du leter etter. Anonymkode: 33a16...828
Fighter83 Skrevet 4. september 2023 #14 Skrevet 4. september 2023 Mange flotte menn på bøgda 👏 Pass bare på teste de godt ang diskriminerende holdninger 😉👍 Ikke noe å samle på om de oppfører seg som noen idioter ovenfor deg etterhvert som man har vært sammen i noen år liksom😅 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #15 Skrevet 4. september 2023 Det er neppe lettere, men kvaliteten er nok generelt høyere. Anonymkode: 07b59...608 1
arvidhansen Skrevet 4. september 2023 #16 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det kommer an på kravene dine. Mange damer som har flyttet til byen finner det helt uinteressant å dra hjem igjen da mennene der nå har blitt helt uaktuelle. Mange menn velger i stedet å bli værende på hjemstedet noe som ofte fører til lavere utdannelse og kanskje mindre prestisjefylte jobber. Det betyr at du må være tydelig overfor deg selv for hva du leter etter. Anonymkode: 33a16...828 Det høres veldig rart ut og er jo et tegn på at de misforstår noe. De færreste damene som flytter til byene ender opp med en rik, kjekk mann med høy status. De ender opp med vanlige menn eller eventuelt ingen mann, siden det flytter flere norske kvinner enn menn til byene. Totalt sett er vel vanlige folk fattigere i Oslo pga boligprisene.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #17 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og hva slags kvalitet tror du det er på disse mennene som har blitt igjen på det lille fillestedet sitt alene uten å gjøre noe med livet sitt? Anonymkode: 79973...1e3 Du er ikke litt forutinntatt? Jeg er født på bygda men bosatt i by med mastergrad. Jeg føler ikke at jeg har bedre kvalitet enn barndomskompisene mine? Anonymkode: 7ed04...ced 1
Flintis Skrevet 4. september 2023 #18 Skrevet 4. september 2023 Tja det kommer sikkert litt an på om du har lett for å komme i kontakt med menn der du er. Om du trives på bygda så kan du gi det et forsøk og du må nok regne med å finne en som har en gjøre jobb. Selvfølgelig finnes det administrative stillinger også. Så må jo du ha jobb, men du er kanskje noe innen oppvekst eller helse. Så er det det å finne noen som det klaffer med og å få møtt dem.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #19 Skrevet 4. september 2023 38 minutter siden, AnonymkvinneViken said: Det er bra menn på bygda også, ser mange bra familiemenn her jeg bor. De jobber og står på. Man har nok forskjellig forventninger til kvalitet. I de blindes rike er den enøyde konge. 6 minutter siden, AnonymBruker said: Du er ikke litt forutinntatt? Jeg er født på bygda men bosatt i by med mastergrad. Jeg føler ikke at jeg har bedre kvalitet enn barndomskompisene mine? Anonymkode: 7ed04...ced Har du flyttet derifra og ervervet deg en mastergrad og jobb er du noen hakk bedre enn han som ble værende igjen på Toten 49 minutter siden, AnonymBruker said: Det må jo nesten være noen med jobb utenfor byene. Har ikke hørt noe om at arbeidsledigheten er høyere i norske bygder og småbyer 😅 Anonymkode: fff40...f06 Dette finnes det statistikk på selv om jeg ikke sa noe om arbeidsledighet innledningsvis. Både den, og antallet innbyggere på stønad, er vesentlig høyere i distriktet enn i større byer. Anonymkode: 79973...1e3
arvidhansen Skrevet 4. september 2023 #20 Skrevet 4. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man har nok forskjellig forventninger til kvalitet. I de blindes rike er den enøyde konge. Har du flyttet derifra og ervervet deg en mastergrad og jobb er du noen hakk bedre enn han som ble værende igjen på Toten Dette finnes det statistikk på selv om jeg ikke sa noe om arbeidsledighet innledningsvis. Både den, og antallet innbyggere på stønad, er vesentlig høyere i distriktet enn i større byer. Anonymkode: 79973...1e3 Tviler på at mange av disse karene ville tatt i deg med ildtang. For med så mange fordommer og enkel tankegang, så er du nok vanskelig å ha med å gjøre. Ser også at du ikke har hatt statistikk. For det du må se på når det kommer til uføretrygdede (som må være det du tenker på), så må du se på statistikk innenfor alderssegment. Ikke andelen uføretrygdede i befolkningen. For det er en selvfølge at eldre folk oftere ender opp som uføretrygdet før de går av med pensjon. For øvrig har jeg mastergrad og bor i en småby. Jeg flyttet tilbake etter studiet. Endret 4. september 2023 av arvidhansen 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå