Gå til innhold

Medisin - angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som var plaget med angst som satte en stopper for livet deres som har funnet en medisin som fungerer. Hviken type bruker dere? Er det fast medisin eller bare ved behov?

Jeg er lei. Trenger råd.

Anonymkode: e1f5e...add

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De jeg kjenner som har brukt medisiner har brukt antidepressiva, Cipralex eller Zoloft. Det fungerte kjempebra for dem.

Selv brukte jeg beroligende medisin i en periode, men det var bare fordi jeg gikk gjennom en stor krise. Man kan ikke bruke det over lengre tid, så det er ikke aktuelt for de fleste. Jeg brukte også blodtrykksmedisin i en kort periode og synes det fungerte godt mot noen av de plagsomme fysiske symptomene angsten gav meg.

Må bare legge til at det som gjorde det store utslaget for at jeg skulle bli frisk var kognitiv terapi og å snakke med lege om problemene mine. Samtidig ville jeg hatt en mye, mye lengre og tyngre vei å gå og jeg hadde neppe blitt såpass frisk hvis jeg ikke hadde tatt i mot medisinene jeg fikk.

Anonymkode: 544d0...1dd

Skrevet

Bruker SSRI, det hjelper meg. Jeg hadde uutholdelig angst. 

Anonymkode: 4b9df...4a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bruker SSRI, det hjelper meg. Jeg hadde uutholdelig angst. 

Anonymkode: 4b9df...4a3

Hvilken type?

Skrevet

Jeg går ikke på medisin fordi jeg får så mye bivirkninger at jeg ikke kommer lenger på medisin. Men er anbefalt Cipralex.

Anonymkode: 93de7...4c5

Skrevet
PurpleRain skrev (1 time siden):

Hvilken type?

Ingen mennesker er like så det som fungerer for en funger nødvendigvis ikke for en annen. Og det er blant mye mer det vi har leger for.

Anonymkode: 8f45d...ce1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...