Gå til innhold

Hvor (u)sosiale er ungdomsskoleelevene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungdommen min holder alltid på å gå på veggene av kjedsomhet på fritiden. Hun har mange venner men ingen av de har visstnok tid og/eller lyst til å finne på noe. Vi prøver jo å finne på en del i ledige helger og skoleferier for å aktivisere og sosialisere, men det hadde vært fint om hun kunne vært litt sammen med venner også. Det er ikke henne det står på, hun prøver alltid å ta initiativ til å møtes, men blir møtt av «orker ikke». 

Anonymkode: f9698...b69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt går i 10 trinn og er mye ute med venner. De spiller fotball eller frisbeegolf 

Anonymkode: 7c006...c0a

Skrevet

Datter i 10. har alltid vært sosial, og finner stort sett alltid noen å være sammen med hvis hun vil. I tillegg har hun trening 3 ganger i uka, så får dekket mye sosialt der. 

Sønnen vår var ikke så veldig sosial på ungdomsskolen, satt mye hjemme og gamet, og fikk vel dekket behovet der, i tillegg til trening noen dager i uka. Han ønsket å ha mer alenetid enn datteren vår ønsker. 

Men forstår deg som at datteren din ønsker å være mer sosial, men at det sjelden passer for andre? Går hun på noen fritidsaktiviteter? Er det en mulighet? 

Anonymkode: b315c...5df

Skrevet

Jente (14) har trening tre dager i uka og er stort sett på ungdomsklubben eller ute med venner de andre dagene, ofte også etter trening. De er lite hjemme hos hverandre, mye rundtomkring eller på klubben. Har sikkert en del med at flertallet bor i relativt små leiligheter her. 

Anonymkode: bfd36...756

Skrevet

Trening tre ganger i uka, og ungdomsklubben på fredag. Og gjennom Playstation...

Anonymkode: 35180...3f6

Skrevet

Min 10. klassing er med venner fysisk et par ganger i uken utenom skolen (og så har de en felles fritidsaktivitet én ettermiddag). Når de ikke treffes gamer de sammen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ungdommen min holder alltid på å gå på veggene av kjedsomhet på fritiden. Hun har mange venner men ingen av de har visstnok tid og/eller lyst til å finne på noe. Vi prøver jo å finne på en del i ledige helger og skoleferier for å aktivisere og sosialisere, men det hadde vært fint om hun kunne vært litt sammen med venner også. Det er ikke henne det står på, hun prøver alltid å ta initiativ til å møtes, men blir møtt av «orker ikke». 

Anonymkode: f9698...b69

Unnskyld at jeg sier det men spør hvem hun er med

1. I lunchen

2. I friminuttene.

Hvis hunn kke er med noen i lunchen har hun et problem. 

Anonymkode: c598f...f88

Skrevet

Har ei jente 13 som treffer venner ca 2 kvelder i uka. Da er de oftes ute og farter på sykkel/el-sparkesykler -også har de filmkveld en sjelden gang. Går i tillegg på 2 fritidsaktiviteter.

Anonymkode: 21fb3...ef3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...