Gå til innhold

Religiøse sine svært selektive metoder.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Religiøse har svært selektive metoder for å forstå verden. I noen tilfeller velger man å lene seg på tolkninger gjort i gammel testamentet, mens i andre er det mest lettvint å se bort fra bibeltekstene.

Frimodig kirke mener at transpersoner ikke eksisterer og begrunner det med gammel testamentet. I gammel testamentet finner man også tekster om straffer for avgudsdyrkelse o.l.

Mine spørsmål er egentlig hvorfor de er så selektive og hvordan de kan benekte transpersoner sin eksistens når de fysisk sett eksisterer?

Gud eksisterer bare i troen og det er ingen som har kommet frem med et vitenskaplig bevis på Gud sin eksistens.

Hvilke konsekvenser har det for transpersoner at enkelte grupperinger mener de ikke eksisterer.

https://frimodigkirke.no/ekteskap-og-kjonn-et-bibelsk-forankret-alternativ-i-var-tid/

https://bibel.no/ordforklaringer/dødsstraff

Anonymkode: 7db23...66f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette innlegget hører hjemme i 2011.

Anonymkode: a7180...66c

Nei, det er kirkevalget 2023 dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like mange meninger som det er kristne. Noen forholder seg mest til GT, av de jeg kjenner som gjør det merker jeg er redde for å havne i helvete i langt større grad enn de som forholder seg mest til NT.

Anonymkode: aea39...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er like mange meninger som det er kristne. Noen forholder seg mest til GT, av de jeg kjenner som gjør det merker jeg er redde for å havne i helvete i langt større grad enn de som forholder seg mest til NT.

Anonymkode: aea39...cd6

Det er ulogisk å kalle seg kristen hvis noen forholder seg mest til GT fordi det ikke var noen kristendom før NT. De satser da på egne gjerninger skal være nok til at de unngår straff og strever livet gjennom for å prøve å overbevise Gud og seg selv at de er gode nok. Når de ikke klarer det går de rundt og føler seg fordømt. Jesus kom for å vise at det ikke var veien å gå og det ble opprettet et nytt testamente som kom med gode nyheter (evangelie betyr gode nyheter) om at når Jesus tok straffen for alle lovbrudd så skulle folk slippe å ha det slik bare ved å ha tillitt til Jesus - og motsatt av til seg selv og sine egne gjerninger. Det betyr at de ikke stoler på at Jesus gjerning er NOK og at de tror at de må legge ned litt ekstra innsats siden Han tydeligvis ikke gjorde nok.

Det er også logisk de frykter for helvete mer enn de som forholder seg til NT. Fordi GT forteller at den som begår synd står ovenfor loven og vil bli dømt, mens de som tror på NT tror at Jesus ble dømt i deres sted og slipper straff fordi de får nåde. NT gir klar beskjed; nå er Jesus kommet og det gamle er blitt nytt; det Han gjorde et NOK til at hvert eneste menneske på jorden skal kunne slippe unna helvete hvis de stoler på HAN gjorde NOK.

De har ikke oppdaget at Jesus kom ned for å nettopp ta straffen og når Han for opp til Himmelen igjen så er det fordi oppdraget er utført.  At alt nå ligger på oss. Slik som om jeg kommer for å fikse søret ditt hvis jeg var rørlegger og sier; nå er det FULLBRAKT og før jeg går sier; nå har jeg vist deg hvordan du fikser et tett rør så nå er røret ditt i orden. Jeg går hjem nå for alt er ferdig.

Nå har jeg vist deg hvordan jeg fikse rør og du kan nå gjøre det jeg kan; og vise andre hva du lærte av meg så også de slipper å slite med tette rør.

Skulle det være noe annet du trenger hjelp til så er det bare å bruke meg som referanse for jeg har nå betalt for at alle skal få sine behov dekket og dere kan nå bare ringe Sjefen så sender Han det til dere. Hva som helst fordi det er på lager.

Hvis dere tviler på det jeg sa nå og er usikker på om jeg mener det jeg sier, at jeg kanskje lyver, og tviler på at det bare er å bestille så kommer det hjem til deg - vil ikke noe bli sendt fordi det forutsetter tillitt. Tvil er ikke en valuta som brukes i Himmelen.  Gi meg tillitt som valuta så gjør jeg ALT. 

Det har ikke GT religiøse forstått. Det er ikke kristendom å ikke tro på kristendom. Da er det religion. Religiøse satser på å måtte gjøre noe selv, kristendom satser på at Jesus har gjort ALT.

Anonymkode: 0f59b...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Religiøse har svært selektive metoder for å forstå verden. I noen tilfeller velger man å lene seg på tolkninger gjort i gammel testamentet, mens i andre er det mest lettvint å se bort fra bibeltekstene.

Frimodig kirke mener at transpersoner ikke eksisterer og begrunner det med gammel testamentet. I gammel testamentet finner man også tekster om straffer for avgudsdyrkelse o.l.

Mine spørsmål er egentlig hvorfor de er så selektive og hvordan de kan benekte transpersoner sin eksistens når de fysisk sett eksisterer?

Gud eksisterer bare i troen og det er ingen som har kommet frem med et vitenskaplig bevis på Gud sin eksistens.

Hvilke konsekvenser har det for transpersoner at enkelte grupperinger mener de ikke eksisterer.

https://frimodigkirke.no/ekteskap-og-kjonn-et-bibelsk-forankret-alternativ-i-var-tid/

https://bibel.no/ordforklaringer/dødsstraff

Er ikke alle født slik at de er født og skapt som de hvertfall ser ut som henholdsvis dame eller mann? Sånn å forstå kan jeg forstå at hvis vi utenfor dem ikke helt kan forstå at det finnes flere kjønn. Det handler vel mest om hva de føler seg som? Følelser ligger inni og for å vite om noen er trans eller ikke må det synliggjøres eller fortelles om fra den som er det. Jeg kan ikke klare å se forskjell eller forstå noen fullt og helt hvis jeg ikke har det slik selv. Derfor er det nok mange som ikke kan forstå noe som de ikke har opplevd selv. De ser en mann eller dame inntil de begynner å fortelle/vise/nekte for at de er det. Det er reelt nok for transpersonen. For andre kan det oppleves som tukling med naturen. Tror det er forståelig. Det er mye fordommer, jeg høres sikkert ut som en med fordom nå, men jeg har ingen. Jeg har bare enn viss forståelse for at noen ikke forstår det. Hva som er rett eller galt overlater jeg til Gud å mene da, transen er uansett et menneske og om noen kristne dømmer dem så har jo Gud uansett tilgitt alle i Jesus og det står ikke et eneste ord om at transer eller noen er unntaket i Bibelen. Så kristne må vel heller lese Bibelen en gang til å se at Han ikke fordømmer noen - og VI ikke skal fordømme noen! De som dømmer må vel kanskje bestemme seg om det er dem som bestemmer hvem som Gud er glad i eller om Gud utmerket godt klarer å avgjøre det selv. Det Han har sagt er at Han elsker ALLE og det eneste Han ber om er tillitt til Han og tro på Jesus! Var det ikke for Jesus så var alle sjanseløse og dermed er det logisk; Jesus og Gud er for ALLE og er det noen som lyver om Guds godhet så er det det som vil fremkalle eventuell vrede hos Gud; fordi da stiller de seg på Anklagerens side (den som angklager oss ovenfor Gud; djevelen). Jesus er Forsvaren! Punktum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...