AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 Jeg ble skikkelig trist da reisen i sommer var over. Jeg var i Spania. Hadde en nydelig tur. Koste meg veldig. Det var skikkelig varmt og herlig. Alt var perfekt!. Men da jeg kom hjem fra ferie så ble jeg skikkelig deprimert. Her regnet det og var kjølig. Ferieuken gikk altfor fort. Jeg kunne ønske at jeg bodde i Spania. Men sånn er det ikke, og sånn vil det nok aldri bli. Tenkte på at nå kommer høst og vinter. Andre som har hatt så negative tanker etter en reise? Anonymkode: 34b2f...482
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #2 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ble skikkelig trist da reisen i sommer var over. Jeg var i Spania. Hadde en nydelig tur. Koste meg veldig. Det var skikkelig varmt og herlig. Alt var perfekt!. Men da jeg kom hjem fra ferie så ble jeg skikkelig deprimert. Her regnet det og var kjølig. Ferieuken gikk altfor fort. Jeg kunne ønske at jeg bodde i Spania. Men sånn er det ikke, og sånn vil det nok aldri bli. Tenkte på at nå kommer høst og vinter. Andre som har hatt så negative tanker etter en reise? Anonymkode: 34b2f...482 Jepp. Noe av det kommer nok av det som kalles for "post event blues" på engelsk, at etter større begivenheter hvor man har mer adrenalin, opplever mer inntrykk o.l i en periode, så får man en nedtur etterpå. Helt normalt men det å kjenne på en depresjon fordi man mistrives høst og vinter og helst skulle vært i Spania, kommer vel mer av et savn etter noe du skulle ønske at var. Forstår deg der også. Har bodd i Spania ett år og kan si at høsten der er helt nydelig kontra her i Norge. Anonymkode: a51a8...3ab 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #3 Skrevet 3. september 2023 Ja helt vanlig tror jeg ❤️ Anonymkode: 786e9...4d6 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #4 Skrevet 3. september 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jepp. Noe av det kommer nok av det som kalles for "post event blues" på engelsk, at etter større begivenheter hvor man har mer adrenalin, opplever mer inntrykk o.l i en periode, så får man en nedtur etterpå. Helt normalt men det å kjenne på en depresjon fordi man mistrives høst og vinter og helst skulle vært i Spania, kommer vel mer av et savn etter noe du skulle ønske at var. Forstår deg der også. Har bodd i Spania ett år og kan si at høsten der er helt nydelig kontra her i Norge. Anonymkode: a51a8...3ab Godt å høre at jeg ikke er alene om de følelsene. Dette betyr jo at reisen var kjempefin. Jeg har aldri opplevd å bli så deprimert etter en reise som denne gangen. Men dette var den mest vellykkede ferie som jeg kan huske å ha hatt. 🥰. Heldige deg som har bodd i Spania i ett år. Jeg kunne ønske at jeg kunne bo der. Men det går desverre ikke. Derfor nedtur å komme hjem igjen til kjølige Norge 😅 Anonymkode: 34b2f...482 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #5 Skrevet 3. september 2023 En klok mann sa engang "don't cry because it's over... smile because it happened...". Anonymkode: d2a16...edb 2 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #6 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Godt å høre at jeg ikke er alene om de følelsene. Dette betyr jo at reisen var kjempefin. Jeg har aldri opplevd å bli så deprimert etter en reise som denne gangen. Men dette var den mest vellykkede ferie som jeg kan huske å ha hatt. 🥰. Heldige deg som har bodd i Spania i ett år. Jeg kunne ønske at jeg kunne bo der. Men det går desverre ikke. Derfor nedtur å komme hjem igjen til kjølige Norge 😅 Anonymkode: 34b2f...482 Ja det er helt sant ❤️ men det er jo mulig å planlegge noen år fremover? Feriere der fast i noen år og så ta steget om å være der en lengre periode feks? Jeg skulle gjerne ha bodd der lenger med det gikk ikke pga økonomi. Men planlegger flere lengre opphold og evt et feriehus der i fremtiden. Hvis muligheten byr seg så flytter jeg nok for godt 🙌🏻 Anonymkode: a51a8...3ab 1
Ishavsrøya Skrevet 3. september 2023 #7 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg ble skikkelig trist da reisen i sommer var over. Jeg var i Spania. Hadde en nydelig tur. Koste meg veldig. Det var skikkelig varmt og herlig. Alt var perfekt!. Men da jeg kom hjem fra ferie så ble jeg skikkelig deprimert. Her regnet det og var kjølig. Ferieuken gikk altfor fort. Jeg kunne ønske at jeg bodde i Spania. Men sånn er det ikke, og sånn vil det nok aldri bli. Tenkte på at nå kommer høst og vinter. Andre som har hatt så negative tanker etter en reise? Anonymkode: 34b2f...482 Jeg er helt lik deg🤣føler jeg er født i feil land. Jada jada vet man kan flytte. Gjør det sikkert da alle ungene er store 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #8 Skrevet 3. september 2023 2 minutter siden, Ishavsrøya said: Jeg er helt lik deg🤣føler jeg er født i feil land. Jada jada vet man kan flytte. Gjør det sikkert da alle ungene er store Da er vi flere. Jeg har lyst å flytte dit. Men jeg har jobb i Norge, har familie her, og har ikke forutsetningene tilstede for å flytte nå. Men det var virkelig deprimerende da ferien tok slutt. 😅. Jeg tror nok at vi er flere om det. 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ja det er helt sant ❤️ men det er jo mulig å planlegge noen år fremover? Feriere der fast i noen år og så ta steget om å være der en lengre periode feks? Jeg skulle gjerne ha bodd der lenger med det gikk ikke pga økonomi. Men planlegger flere lengre opphold og evt et feriehus der i fremtiden. Hvis muligheten byr seg så flytter jeg nok for godt 🙌🏻 Anonymkode: a51a8...3ab Jeg som tenkte å variere reisemål. Nå er det slik at jeg vil kun til Spania på ferie. 😅. Jeg kan nok aldri bo der, men jeg får satse på flere ferier dit. Jeg har allerede begynt å planlegge neste års ferie 😄 Anonymkode: 34b2f...482
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #9 Skrevet 3. september 2023 Ja, får det på slutten av hver eneste ferietur. Ferie og reiser er min store lidenskap, hater hverdagen med 8-16 jobb hver dag. Sørger alltid for å ha neste ferie bestilt før jeg kommer hjem fra den forrige sånn at jeg har noe å se frem til i den kjedelige hverdagen😩 Anonymkode: 82ce7...5e5 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #10 Skrevet 3. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Ja, får det på slutten av hver eneste ferietur. Ferie og reiser er min store lidenskap, hater hverdagen med 8-16 jobb hver dag. Sørger alltid for å ha neste ferie bestilt før jeg kommer hjem fra den forrige sånn at jeg har noe å se frem til i den kjedelige hverdagen😩 Anonymkode: 82ce7...5e5 Det er viktig. Det er dyrt å reise, men det er livet for noen av oss nordmenn. 🥰. Jeg tenker på å booke/ reservere hotel for neste sommer allerede 😅 Anonymkode: 34b2f...482
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #11 Skrevet 3. september 2023 Jeg kan fortelle deg fra "andre siden" at mange som bor i sørlige land virkelig har hatt problemer med heten i sommer altså.. 44 grader på det meste, uker med rundt 40, netter med 35. Helt drøyt. Folk uten air condition hang inne, hjemme, på cafeer og restauranter -bare for å ikke besvime. De sitter jo alltid ute, under noe kanskje, men i sommer var det bedre innerst i hjørnet med vifter og AC. Det rant svette av folk, og mannfolka slet virkelig med trangen til å ta av seg skjorta når det var inne. Og det var så stille, ingen hadde krefter. Hver eneste dag er første setning til de du møter "åh, det er så varmt...!!!🥵" Veldig lite koselig og energisk sosialisering. Det jo en grunn også for at de har tradisjon for siesta. Det er alt i fra ubehagelig til plent umulig å forholde seg til sola og jobb samtidig når varmen er på det sterkeste mellom klokken to og fem..seks.. og for mange land var denne sommeren ekstrem. Regn er noe folk nesten ikke vet hva er, de kan regne i "5 minutter" i løpet av en måned liksom. Når UV strålene er for sterke for huden så drar ikke folk på stranda heller, da er det bedre å hoppe ut fra en molo eller lignende. Bare avkjøling, ikke bruke tid i Uv-strålene. Og om du ikke vil drikke vannet fra springen, så må du kanskje kjøre langt for å finne vann etter klokka ti og elleve om du ikke vil kjøpe småflasker til restaurant-pris. Utenfor storbyene stenger alt veldig tidlig og det er kjedelig når det gjelder noe så viktig som drikkevann. Nå går det jo an å bo der det ikke er så varmt i landet osv, men om du besøkte strandområder i sør i Europa så er det slik det er for folk. De drømmer om regn! Enkelte steder er det en også en veldig typisk small-talk å snakke om å glede seg til regnet kommer flere uker frem i tid. Så det kan føles ganske slitsomt å forholde seg til været i sørlige land også, -bare for å gi deg en liten "gresset er ikke alltid grønnere", i hvertfall ikke igjennom hele året. 🙂🙃🙂 Anonymkode: cca26...154 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #12 Skrevet 3. september 2023 Rettelse: Folk med air condition hang hjemme, og de uten på cafeer og restauranter -bare for å ikke besvime. Anonymkode: cca26...154 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #13 Skrevet 3. september 2023 Jeg får også som regel alltid den følelsen. Selv den gangen når jeg blir lei og gleder meg til å komme hjem. For det hender at vi reiser på lengre ferier også. 3-4 uker. Det som hjelper meg er å planlegge og bestille ny tur. Eller evt allerede ha ny tur ferdig bestilt når vi kommer hjem. Jeg skjønner at det ikke er økonomisk mulig for de fleste. Å reise er min hobby, bruker alle penger til overs til å reise. Men drømmer ikke om å flytte til utlandet. Er altfor rastløs og ønsker å oppleve nye steder. Anonymkode: c60fe...93b 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #14 Skrevet 3. september 2023 Helt normalt. Jeg er alltid glad for å komme hjem, men post-ferie-blues inntrer ganske kjapt. Heldigvis har jeg muligheten til å reise ofte, trenger ikke vente et år. For min del handler det ikke om vær, for jeg orker ikke varme og synes selv Norge blir i varmeste laget. Men det er noe med å stadig oppleve nye ting og steder, og ha frihet til å gjøre det man vil. Anonymkode: 7e39d...cc5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #15 Skrevet 3. september 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kan fortelle deg fra "andre siden" at mange som bor i sørlige land virkelig har hatt problemer med heten i sommer altså.. 44 grader på det meste, uker med rundt 40, netter med 35. Helt drøyt. Folk uten air condition hang inne, hjemme, på cafeer og restauranter -bare for å ikke besvime. De sitter jo alltid ute, under noe kanskje, men i sommer var det bedre innerst i hjørnet med vifter og AC. Det rant svette av folk, og mannfolka slet virkelig med trangen til å ta av seg skjorta når det var inne. Og det var så stille, ingen hadde krefter. Hver eneste dag er første setning til de du møter "åh, det er så varmt...!!!🥵" Veldig lite koselig og energisk sosialisering. Det jo en grunn også for at de har tradisjon for siesta. Det er alt i fra ubehagelig til plent umulig å forholde seg til sola og jobb samtidig når varmen er på det sterkeste mellom klokken to og fem..seks.. og for mange land var denne sommeren ekstrem. Regn er noe folk nesten ikke vet hva er, de kan regne i "5 minutter" i løpet av en måned liksom. Når UV strålene er for sterke for huden så drar ikke folk på stranda heller, da er det bedre å hoppe ut fra en molo eller lignende. Bare avkjøling, ikke bruke tid i Uv-strålene. Og om du ikke vil drikke vannet fra springen, så må du kanskje kjøre langt for å finne vann etter klokka ti og elleve om du ikke vil kjøpe småflasker til restaurant-pris. Utenfor storbyene stenger alt veldig tidlig og det er kjedelig når det gjelder noe så viktig som drikkevann. Nå går det jo an å bo der det ikke er så varmt i landet osv, men om du besøkte strandområder i sør i Europa så er det slik det er for folk. De drømmer om regn! Enkelte steder er det en også en veldig typisk small-talk å snakke om å glede seg til regnet kommer flere uker frem i tid. Så det kan føles ganske slitsomt å forholde seg til været i sørlige land også, -bare for å gi deg en liten "gresset er ikke alltid grønnere", i hvertfall ikke igjennom hele året. 🙂🙃🙂 Anonymkode: cca26...154 Takk for at du minnet meg på det. "Gresset er nok ikke grønnere på den andre siden". Jeg hadde ikke synes at reisen var koselig om det ikke var for reisefølget mitt. Så det er noe i det og Anonymkode: 34b2f...482
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #16 Skrevet 3. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg får også som regel alltid den følelsen. Selv den gangen når jeg blir lei og gleder meg til å komme hjem. For det hender at vi reiser på lengre ferier også. 3-4 uker. Det som hjelper meg er å planlegge og bestille ny tur. Eller evt allerede ha ny tur ferdig bestilt når vi kommer hjem. Jeg skjønner at det ikke er økonomisk mulig for de fleste. Å reise er min hobby, bruker alle penger til overs til å reise. Men drømmer ikke om å flytte til utlandet. Er altfor rastløs og ønsker å oppleve nye steder. Anonymkode: c60fe...93b Jeg har reservert et hotel til neste år. Men vi får se om det blir mulig. Prisen var rimelig. Jeg kan avbestille om det ikke blir mulig å reise. Jeg har ikke allverdens med god økonomi heller. Det er dyrt å reise ha Anonymkode: 34b2f...482
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #17 Skrevet 4. september 2023 Gikk inn i en depresjon midt i juli da varmen forsvant og regnet kom. Dro en uke til syden og bare eksisterte, null depresjon. Kom tilbake og depresjon startet igjen. Må nok mer til syden i år for å overleve vinteren. Aldri vært så ille som denne sommeren før her jeg bor. Varmen gjør i såfall min kropp og sinn godt. Regner med det er slik for mange, høres ut som deg gjelder deg også ts. Anonymkode: ff696...f89 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #18 Skrevet 10. september 2023 Jeg blir også sånn,selv om det er greit å komme hjem. Begynner å planlegge neste tur ganske kjapt. Jeg må ha noe å se frem til i hverdagen, 8-16 livet med mann og barn blir kjedelig i lengden😅 Anonymkode: bb3ae...807
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #19 Skrevet 10. september 2023 Deprimert av å komme hjem fra en uke på chartertur? Det høres ut som at du bør ta tak i livet ditt hjemme ♥️ Så kan syden bli en bonus, ikke en nødvendig virkelighetsflukt. Anonymkode: 21cc8...77c
Tvist Skrevet 10. september 2023 #20 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 19.41): Takk for at du minnet meg på det. "Gresset er nok ikke grønnere på den andre siden". Jeg hadde ikke synes at reisen var koselig om det ikke var for reisefølget mitt. Så det er noe i det og Anonymkode: 34b2f...482 Og jeg sette veldig stor pris på at gresset faktisk er grønnere her. Veldig fint å kunne sette seg på en naturlig gressplen, som ikke bare er der fordi noen har vannet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå