Gå til innhold

Bli ny kunde hos tannlege og få kampanjepris - lureri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange tannleger har kampanjepris for nye kunder.

Noen som har opplevd at tannleger finner masse feil når de benytter seg av sånne kampanjer? Slik at man må tilbake å fikse masse. 

Min tannlege overvåker evt hull og ikke alt må fikses om det "holder seg stabilt"? Mens en ny tannlege finner disse hullene som har vært stabile og måååå fikse de. 

Tanker? 

Anonymkode: 4f920...08c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er allment kjent i tannlegemiljøet, det er derfor sånne avissaker av typen  «Tannlege A fant ingen hull, tannlege B fant fem hull hos Kari (43)» er litt meningsløse. En ny tannlege vet ikke om hullene er kommet til i løpet av det siste året, eller om det har vært stabilt i årevis. Dermed vil det føles risikabelt for en ny tannlege å la være å behandle hull som er på grensen til behandlingskrevende, rett og slett på grunn av at man mangler tidligere opplysninger.

Personlig ville jeg styrt unna tannleger som opererer med «tilbud». Jada, undersøkelsen er kanskje billigere, men det betyr ikke at eventuell påfølgende behandling er det.

Anonymkode: 85cc1...912

• Liker 5
Skrevet

Men da må de jo få henta inn gamle røntgenbilder fra forrige tannlege? Det er jo vanlig å ikke borre alt man finner om det er stabilt. 

Synes det virker som et triks. 

Skrevet

Jeg har vært på en sånn "prøvetime". Han fant ingen hull eller andre feil.

Anonymkode: c51e9...653

Skrevet

Jeg tenker, en flink tannlege trenger ikke lokke med tilbud. Gode omtaler og anbefalinger får inn mer en nok klienter. De som ikke er fult så flinke eller er nye oppererer med mye reklame og tilbud.

Litt som å høre 2 for en tilbud på øyeoperasjon... Hørte faktisk det på radioen nylig. Umiddelbart ekstremt skeptisk når helsepersonell tyr til kampanjer 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men da må de jo få henta inn gamle røntgenbilder fra forrige tannlege? Det er jo vanlig å ikke borre alt man finner om det er stabilt. 

De gjør nok ikke det på sånne småting. Særlig om tanken bak kampanjen er å få inn inntekt på fyllinger. 

Anonymkode: 8c757...54e

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det får du gjerne gjøre selv? Ikke tannlegens ansvar at du "shopper" tannlege og bytter etter tilbud. Be tidligere tannlege om utskrift/USB med røntgenbildene dine og ta med til ny tannlege. Det er mye lettere å gjøre en undersøkelse hvis man har gamle bilder å se tilbake på, for å se om ting holder seg stabile over mange år. 

Anonymkode: 3c000...7dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Mange tannleger har kampanjepris for nye kunder.

Noen som har opplevd at tannleger finner masse feil når de benytter seg av sånne kampanjer? Slik at man må tilbake å fikse masse. 

Min tannlege overvåker evt hull og ikke alt må fikses om det "holder seg stabilt"? Mens en ny tannlege finner disse hullene som har vært stabile og måååå fikse de. 

Tanker? 

Vi har brukt noen sånne tilbud og aldri fått noe som må fikses i etterkant. Nå fant vi en fantastisk tannlege på den måten som vi har som vår faste (har litt skrekk og de tar hensyn). 

Anonymkode: c3fd8...834

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...