Gå til innhold

Snek i køen og sa det var fordi hun har barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår var det ei med to små barn som gikk forbi meg i køa på butikken. Jeg sa unskyld meg, men jeg var før deg da. Da svarte hun at hun kan gå først fordi hun har barn, og det har ikke du sa hun. Jeg har faktisk barn sa jeg men de er hjemme ned mannen min. Hun ga meg et stygt jeg tror deg ikke blikk og gikk videre. Når ble det sånn at man har rett til å snike i kø fordi man har barn? Man lærer jo bare barna at det er greit, og det er ikke bra. Jeg gjør ikke sånt selv om jeg har barn. Flere som har opplevd lignende?

Anonymkode: bd462...5da

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når ble det sånn at man har rett til å snike i kø fordi man har barn?

Det er ikke det.
Noen folk er dessverre idioter...

Anonymkode: 59ad9...456

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er selvfølgelig ikke greit, og hun lærer desverre dette videre til barna sine 

Anonymkode: 96389...0f9

• Liker 11
Skrevet

For et menneske. Sa ikke de i kassa noe?

Anonymkode: b7d99...352

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For et menneske. Sa ikke de i kassa noe?

Anonymkode: b7d99...352

Ja huff. Nei de sa ikke noe.

Skrevet

Her burde de i kassa sagt fra, hvis de hørte det. Ellers måtte du spurt, denne damen sier dere har innført en regel om foreldre først her, stemmer det? Vi vet svaret. 

Anonymkode: e4b59...8dd

• Liker 2
Skrevet (endret)

For et frekt mehe. Jeg hadde blitt forbannet, med mindre det hang to hylgrinende småunger i skjørtene hennes og skrek av sine lungers fulle kraft. Hadde ungene gjort det, hadde jeg sagt ja, bare gå før meg (for å få ungene ut av hørevidde fortest mulig).

Hvordan oppførte de ungene seg forresten?

Jeg har aldri opplevd at noen har prøvd å komme seg før meg i køen "fordi jeg har barn". Tror ikke det er vanlig. Det var nok et ganske unikt mehe du møtte på der... 

Endret av Million
  • Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Million said:

For et frekt mehe. Jeg hadde blitt forbannet, med mindre det hang to hylgrinende småunger i skjørtene hennes og skrek av sine lungers fulle kraft. Hadde ungene gjort det, hadde jeg sagt ja, bare gå før meg (for å få ungene ut av hørevidde fortest mulig).

Men det hadde ikke forsvart hennes frekkhet. Spørre pent er en ting, men kreve, nei. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er ikke det.
Noen folk er dessverre idioter...

Anonymkode: 59ad9...456

Nei, det er ikke ok. Eneste sted jeg tenker småbarn virkelig bør gå foran hvis det er krise, er i dokø. 

Anonymkode: 3fd94...1cd

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det hadde ikke forsvart hennes frekkhet. Spørre pent er en ting, men kreve, nei. 

Enig i det, men OM ungene hadde hylt og skreket der inne i butikken, kan jo hvem som helst av foreldre bli temmelig stressede og glemme gode manerer for øyeblikket og bare tenke på å komme seg fortest mulig ut.

Men om ikke ungene skrek og grein og holdt på, er det ingen grunn til at hun snikeren skulle gå foran eller være så frekk og bare gå forbi uten å spørre om lov en gang.

Skrevet

Det er ikke greit. 

Men én gang slapp en mann meg foran i køen. Jeg hadde med baby på 3mnd som hadde begynt å hylgrine. Det var hyggelig da. 

Anonymkode: 337bb...057

• Liker 3
Skrevet

Har opplevd at eldre mennesker liker å snike seg forbi med en kommentar om at de er eldre og må få gå først. Det funker ikke for min del, er du oppegående nok til å gå ut så klarer man å stå i kø, gammel eller ung, barn eller ikke. Nok av mennesker med usynlige plager som holder ut og man vet ikke hvem man sniker seg foran.

Når det er sagt så er jeg hyggelig og slipper folk foran med om jeg har 20 ting og de en brus liksom eller om jeg ser at de ikke virker helt i form. Ellers så er jeg en kjerring som beholder min plass i køen, er ikke min feil at de bak skal rekke bussen, da lærer de å beregne tid til neste gang.

• Liker 4
Skrevet

Jeg godtar ikke at folk sniker uansett barn eller ikke barn. 

Sniker noen så går jeg foran de igjen og sier at «jeg var først om du liker det eller ikke.» 

Det kvinnemennesket du beskriver hadde jeg også snakket til og gått foran henne. Enkelt og greit.

Skrevet

Her ser vi forskjellen på Norge og andre land. 

Der jeg kommer fra slippes alltid de med små barn først i køen. Selv skrøpelige eldre slipper de forbi. 

Handler om å gjøre hverdagen enklere for de med behov for det. Ingen er tjent på at mor må stå i lang kø med barn som er slitne og slår seg vrang feks. 

Leste nylig også om ei jente med ibs som ikke kan dra ut på byen fordi folk ikke slipper henne før i køen på handikap toalettet, selv om de Selv ikke har noe handikap.  

Selv slipper jeg alle jeg tenker kan ha behov fir det, før meg i køen. Selv om de ikke har stort behov 

Anonymkode: 29b16...cfa

• Liker 4
Skrevet

Har ikke opplevd liknende, og tenker det ikke er greit, men har blitt sjeleglad de gangene noen har tilbudt meg å gå foran når jeg har hatt en utålmodig unge med meg, f.eks do-kø der 2-åringen brått måtte veldig tisse og vi var nr 3 i køen 😅 (han som var bak oss kommenterte at det kanskje var lurt, de to foran insisterte på at vi skulle først)

Anonymkode: 73fc8...517

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Der jeg kommer fra slippes alltid de med små barn først i køen. Selv skrøpelige eldre slipper de forbi. 

Handler om å gjøre hverdagen enklere for de med behov for det. Ingen er tjent på at mor må stå i lang kø med barn som er slitne og slår seg vrang feks. 

Leste nylig også om ei jente med ibs som ikke kan dra ut på byen fordi folk ikke slipper henne før i køen på handikap toalettet, selv om de Selv ikke har noe handikap.  

Selv slipper jeg alle jeg tenker kan ha behov fir det, før meg i køen. Selv om de ikke har stort behov 

Hadde hun spurt pent så ja.

Skrevet

Jeg hadde klikket på kjerringen og skjelt henne ut! Hadde hun spurt fint derimot hadde jeg vurdert det, men da skulle jeg ha hatt god tid isåfall, og hun hadde ikke sluppet foran meg med en full kurv eller vogn!

Anonymkode: 6c9bb...064

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg syns faktisk ikke det skal være sånn at man skal ha førsterett på alt kun fordi man har barn. Er nok mange som mener det, men å ha barn gjør en ikke automatisk til en veldig spesiell person. Ja jeg har barn selv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns faktisk ikke det skal være sånn at man skal ha førsterett på alt kun fordi man har barn. Er nok mange som mener det, men å ha barn gjør en ikke automatisk til en veldig spesiell person. Ja jeg har barn selv.

Riktig, og hvor lange køer er det i butikkene liksom? Tror det må være flere år siden jeg har opplevd å stå mer enn fem min i kø i en butikk. 

• Liker 1
Skrevet

Utrolig frekt. Har aldri opplevd dette.

Anonymkode: 915f4...a12

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...