Gå til innhold

Kreative sjeler hjelp: Fotogave

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min bror og jeg mistet vår far i fjor, og til jul(ja, tidlig ute) så tenkte jeg å lage en slags fotogave til ham. Jeg ser for meg en slags collage e.l. med bilder av min bror og vår far(pappa er skilt fra vår mor da vi var små), men ikke nødvendigvis bare med bilder. Vår far etterlot seg en klokke som dessverre er i stykker og lar seg ikke reparere. Så jeg tenkte om rammen er litt dyp så kan den også festes inni der i lag med bildene, samme med et smykke, mansjettknapper, og diverse andre "trinkets" jeg har etter ham men som min bror ikke er så interessert i  å gå med. Samtidig trist å bare legge det i en skuff, da kan det jo like godt være til pynt. Jeg har også tatt vare på en skjorte som min far brukte veldig ofte, og kunne kanskje brukt deler av den som "bakgrunn" i rammen. Ha ermet delvis over ene bildet hvor min bror står i vannet på fisketur f.eks., så det ser ut som han holder om ham.

Prøvd å google litt på collage, decoupage, osv. for å se om jeg finner noe lignende som jeg kan dra inspirasjon fra, men finner ikke helt hva jeg tenker på. Har dessverre heller ikke så mange bilder av min bror og vår far heller, jeg har en 6-7stk. Men det ene er jeg med på, vi sitter på fanget til pappa som små, men jeg skal jo ikke være i fokus. Det som jeg tror best egner seg som en slags "center piece" er det hvor min bror er liten og går på ski i lag med pappa inn i solnedgangen:') Har også et bilde fra konfirmasjonen hans hvor de begge er i dress som er fint.

Disse bildene er tatt på 80-tallet og tidlig 90-tall så kvaliteten er jo ikke akkurat imponerende, så tenker rammen osv. ikke bør være for moderne, men heller litt rustikk.

Hjelp?:P

Anonymkode: 6cba3...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fin tanke å samle alle minnene 💟 Men dette høres litt rotete ut. Tror ikke det vil holde seg fint i lengden heller. jeg ser for meg en a3-ramme med et print inni. F. Eks. 3x4 kvadrater i et grid med hvit bakgrunn. Her kan du ha bilder av bror, far og deg selv. Noen av rammene kan være til closeup-foto av de fysiske minnene,som mønsteret på skjorta. Og så tar du en kopi til deg selv - synes det er helt innafor med bilder av alle tre. 

Om du vil, kan du jo samle minnene i en ok boks med lokk. 

Lykke til 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...