Gå til innhold

Ungene maser og jeg er så sliten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to herlige unger på 4 og 7 år. Er ikke alene, men mye alene med dem. Men jeg er så sliten og lei.. De har vidt forskjellige behov, så det blir alltid diskusjoner. Hva vi skal gjøre, hva vi skal se på tv osv. De krangler seg imellom. De maser og maser og maser. "Kan jeg, kan du, kan vi, hent det, gjør sånn, se på dette, osv osv osv. Det er konstant. Ingen klarer å holde munnen i mer enn 20 sek. Hodet mitt koker over. Jeg har null overskudd til å sette i gang prosjekter eller aktiviteter, for jeg får ALDRI hentet meg inn. Så går de rundt og kjeder seg hjemme og runddansen går. Hvordan klarer alle andre? 

Anonymkode: c2aba...2a1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle andre klarer ikke det. Har det på samme måte! Mine er et par år eldre så jeg kaster dem ut 😅

Anonymkode: 3dd0f...89d

• Liker 3
Skrevet

Er alene konstant med 2 åringen. Blir utbrent når den ene skal ut og jobbe hele tiden. Tenker den stakkars to åringen fortjener litt tid med pappa og, blir jo veldig ensformig når de er med samme forelderen konstant. Han må alltid jobbe, og jeg må ikke si noe, da får jeg høre at jeg ikke vil være sammen med barnet mitt og at pengene er jo for oss. Aldri brydd meg mindre om penger, mener man bør være to om ett barn. Er lei av menn som lurer seg unna. Drittlei dere. 

Anonymkode: bccc7...015

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Samme her. Eneste som funker er ut og finne på noe 🤷‍♀️

Skrevet
LilleMy1989 skrev (1 minutt siden):

Samme her. Eneste som funker er ut og finne på noe 🤷‍♀️

Ja ser jo den, men når miste vil på lekeplassen og eldste syns det er gørr kjedelig? Da blir det jo bare syting fra eldste. Eldste vil spille fotball, men det vil ikke yngste. Osv. Det er bare styr

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Alle andre klarer ikke det. Har det på samme måte! Mine er et par år eldre så jeg kaster dem ut 😅

Anonymkode: 3dd0f...89d

Kan kan heldigvis hive ut eldste innimellom hvis det er noen tilgjengelig å leke med 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er alene konstant med 2 åringen. Blir utbrent når den ene skal ut og jobbe hele tiden. Tenker den stakkars to åringen fortjener litt tid med pappa og, blir jo veldig ensformig når de er med samme forelderen konstant. Han må alltid jobbe, og jeg må ikke si noe, da får jeg høre at jeg ikke vil være sammen med barnet mitt og at pengene er jo for oss. Aldri brydd meg mindre om penger, mener man bør være to om ett barn. Er lei av menn som lurer seg unna. Drittlei dere. 

Anonymkode: bccc7...015

Hvis du blir utbrent av å ta deg av en på to år alene, bør du ihvertfall ikke få flere barn. Og regner med at pipa får en annen lyd når ungen blir tenåring, for det merkes på lommeboken.. 

Anonymkode: c2ff2...2df

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Har to herlige unger på 4 og 7 år. Er ikke alene, men mye alene med dem. Men jeg er så sliten og lei.. De har vidt forskjellige behov, så det blir alltid diskusjoner. Hva vi skal gjøre, hva vi skal se på tv osv. De krangler seg imellom. De maser og maser og maser. "Kan jeg, kan du, kan vi, hent det, gjør sånn, se på dette, osv osv osv. Det er konstant. Ingen klarer å holde munnen i mer enn 20 sek. Hodet mitt koker over. Jeg har null overskudd til å sette i gang prosjekter eller aktiviteter, for jeg får ALDRI hentet meg inn. Så går de rundt og kjeder seg hjemme og runddansen går. Hvordan klarer alle andre? 

Det er ikke skrevet i stein at søsken har glede av hverandre og mange har forskjellige interesser. 

Lær ungene til å være med selvgående, at de klarer å finne på ting selv. Og ikke minst lær dem at du er moren dems, ikke tjeneren dems. 

• Liker 2
Skrevet

4 og 7 her også og jeg tror innimellom jeg skal bli gal av mas 🤪

Anonymkode: 6971a...f59

Gjest tidsfordriv2023
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjor all husarbeidet mens holder på rotet sitt. Når de legger seg 18-20, etter det er det din tid og du vil ikke gjore husarbeid i den tiden. Ikke overstrekk leggetiden din heller. Sov godt og spis sunt. Kutt ut kaffen og sukker drikker på dagen. 

Skrevet

Men han eldste, som er 7, har ikke venner som han kan henge med? Det er der som redder oss, venner. Mine er nå 6 og 8, men problemstillingen er jo ca samme. Ja, det er maset som er verst fordi de kjemper om oppmerksomhet, begge vil ha en bit av deg. Men apropos "hent, ordne, hjelpe", det begynte jeg å kutte ned på. De må tenke hva de klarer å ordne selv. Tørst? Kan hente vann selv. Leke? Kan finne på en lek som ikke inkluderer voksen hjelper. Mamma må ikke være kokk, servitør og underholdningssenter 24/7. 

Anonymkode: 5a661...366

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Samme her - mine er 3 og 6.. synes livet me barn er fryktelig slitsomt om dagen 🙈

Anonymkode: 921c4...7c3

Skrevet

Hva er det egentlig folk ønsker så mye tid til som er så mye viktigere enn å være sammen med barna når de er små?

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja ser jo den, men når miste vil på lekeplassen og eldste syns det er gørr kjedelig? Da blir det jo bare syting fra eldste. Eldste vil spille fotball, men det vil ikke yngste. Osv. Det er bare styr

Sånne ting burde du tenkt på før du fikk barn nr to.. 

Anonymkode: cb0dc...f2d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er liksom ikke måte på hva man skal tenke på før man får barn. Det er faktisk ikke mulig å tenke gjennom ethvert scenaorio før man får ett - eller flere - barn. Vi fikk minste når eldste var 4. Hvordan kunne vi vite at lekeplassen var uinetessant ved 7 år? Sånt er jo umulig å vite på forhånd.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
T-AA skrev (10 minutter siden):

Hva er det egentlig folk ønsker så mye tid til som er så mye viktigere enn å være sammen med barna når de er små?

Ha tid til? Jeg har ikke sagt noe om tid. Jeg har sagt at jeg blir helt kokt i hodet. Jeg er ikke lagt for kontant støy, prat, bråk og mas. Jeg blir uendelig sliten av det. Og ja, det var først ved 2 barn at dette ble et stort problem. Visste ikke det på forhånd. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men han eldste, som er 7, har ikke venner som han kan henge med? Det er der som redder oss, venner. Mine er nå 6 og 8, men problemstillingen er jo ca samme. Ja, det er maset som er verst fordi de kjemper om oppmerksomhet, begge vil ha en bit av deg. Men apropos "hent, ordne, hjelpe", det begynte jeg å kutte ned på. De må tenke hva de klarer å ordne selv. Tørst? Kan hente vann selv. Leke? Kan finne på en lek som ikke inkluderer voksen hjelper. Mamma må ikke være kokk, servitør og underholdningssenter 24/7. 

Anonymkode: 5a661...366

Joda eldste kan det, og det redder oss innimellom. Prøver også å kutte ned på hjelpingen. Underholdningssenter har jeg aldri vært, uten at det har hjulpet på kreativiteten. Dessverre!

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvis du blir utbrent av å ta deg av en på to år alene, bør du ihvertfall ikke få flere barn. Og regner med at pipa får en annen lyd når ungen blir tenåring, for det merkes på lommeboken.. 

Hørt sånt tull. Det er mange grunner til at man blir utbrent av morsrollen, selve barnet trenger ikke være hovedgrunnen. Sykdom hos mor eller barn, økonomi, mangel på alenetid, ingen familie til å avlaste og hjelpe +++ Skulle så ønske at kvinnfolk kunne slutte å shame andre kvinner for følelser de har og hvordan de opplever sin egen hverdag. Et barn nummer to kan bety en lekekompis som vil avlaste mor for alt du veit!

Anonymkode: fec5d...317

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er tøft å være mamma og er det er helt lov til å si det høyt!! Man kan også elske barna sine samtidig som man føler seg utbrent av dem! Man er verken en dårlig mamma eller klagete ved å anerkjenne at man står i en slitsom livssituasjon. Ærlig talt. Det er så mye gammeldagse holdninger hos folk altså, gurimalla.

Anonymkode: fec5d...317

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke mødre lov å klage på at de er sliten eller? Jeg har valgt utdannelse og jobb jeg trives i, men fy fader så sliten og lei jeg kan bli noen ganger.. det er no lov å si eller? 
Eller jeg blir sliten av ungdommene som ikke rydder.. eller burde jeg revurdert å få barn fordi jeg blir lei av at de ikke rydder 16 år fram i tid? 
Nå må folk slutte å leke mamma politi og disse andre mødre

Anonymkode: 63a28...2f5

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...