AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 Jeg har en datter på 15 1/2 år. hun har hatt kjæresten sin på besøk i helgen, og det eneste de har gjort er å være på rommet å drevet med telefonen, spilt og klina.. jeg blir litt lei, for jeg mener at de også kan være litt ute og finne på noe. Hva som helst. Jeg syns unger/ungdommer har godt av å komme seg ut også, og ikke bare være inne. Når jeg sa dette i stad til de, så fikk jeg til svar: Hva skal vi gjøre ute? Det regner, må vi ut? Hva skal vi finne på, det er jo søndag.. så jeg ble litt irritert, og sa at de er såpass store at de burde klare å finne på noe sjæl, og at de har vel fantasi til å finne på noe. Sa også at de har ikke vondt av å komme seg litt ut av døra og gjøre ett eller annet. Kjæresten hennes er ikke vant med å være ute ellers heller, så virker som om han ble litt paff.. Bare klagde over at det var drit kjedelig her. Men er det urimelig av meg å be de gå ut innimellom også? Virker som om flere og flere unge blir inne. Syns det går i feil retning. Jeg vil gjerne ha de litt også. Anonymkode: f3e08...2b8
Sannhetsøkende Skrevet 3. september 2023 #2 Skrevet 3. september 2023 Unødvendig kakling fra din side ja. De får vel bestemme selv hva de ønsker å finne på. De er 15 år. 17 2
Tantemor Skrevet 3. september 2023 #3 Skrevet 3. september 2023 Nei du altså, de må nå virkelig få bestemme sånt selv når de er så gamle som 15. Du er urimelig! 10
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #4 Skrevet 3. september 2023 Du er urimelig Anonymkode: adcb4...bdd 6
Millinea Skrevet 3. september 2023 #5 Skrevet 3. september 2023 Du må kanskje være litt mer konstruktiv. Vis de gleden og mulighetene med å være ute. Gi de konkrete forslag. Kjør de til en koselig cafe, turløype, badested osv. Klaging hjelper ingen. 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #6 Skrevet 3. september 2023 Tenkt tilbake til nå du var 15 og forelska. Første kjæresten. Endelig helg og mulighet for å chille sammen. Reiste du ut og klatrer i trær i skogen, eller hva enn du ser for deg at de skal gjøre. Er det ikke trygt og godt å vite at ungdommen er i husk, og ikke er ute å driver med all slags dritt som ryker rundt i ungdomsgjenger i dag. Røyk, alkohol, «candy» og alt fælt som finnes. La nå ungdommen være inne å kose seg, er snart mandag, ny uke med skole og forpliktelser. Anonymkode: 38d5d...6cf 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #7 Skrevet 3. september 2023 Det er i hvert fall ganske urimelig når det regner. Å oppfordre dem til å dra ut når det er strålende sol er nå én ting, men det kan du heller ikke kreve av 15-åringer. De er jo sammen, det er ikke sånn at datteren din burer seg inne alene og ikke har kontakt med omverdenen. De er også forelsket, og i den fasen vil man jo helst bare "være sammen" hele tiden, ikke ha så mange aktiviteter på gang. Anonymkode: c2b20...07b 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #8 Skrevet 3. september 2023 Jeg tror kua har glemt at hun har vært kalv. Anonymkode: 2c14e...288 8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #9 Skrevet 3. september 2023 Med mindre de har hobbyer og treninger som finner sted ute, er det lite å finne på for 15-åringer. Generelt er vel tenåringer som bare reker ute uten mål og mening noe vi ikke vil ha. Du kan jo bare gå ut selv, om det er så viktig for deg? Anonymkode: 36bfa...8ad 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #10 Skrevet 3. september 2023 Hva tenkte du at de skulle finne på ute da, i regnet? Jeg er enig i at du er urimelig. Anonymkode: c4746...963 2
Ananas. Skrevet 3. september 2023 #11 Skrevet 3. september 2023 Intensjonen er god, gjennomføringen er konfliktskapende. Snakk med henne om det en gang dere er alene, fremfor å ta det som en kommando til begge to når de allerede er opptatt (for i eget hode så har de mer enn nok av planer, og det er lett å forstå dem). Nå vil nok den samtalen også være litt surmaget siden du allerede har åpnet den diskusjonen på denne måten, men da får du i alle fall lagt frem de gode argumentene, og kanskje hjulpet til med noen tips til hva de kan finne på. For ærlig talt så tolkes et slikt svar som du ga på det som At du egentlig ikke vet selv heller, og da kommer du i alle fall ingen vei. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #12 Skrevet 3. september 2023 Seriøst?? Har noen av dere ungdommer hjemme?? Går de aldri ut eller? Blir helt paff av svara deres.. Her i huset har vi faktisk et krav om at man skal gå ut å finne på noe av og til. Ikke hvis det regner altså. Og det regna ikke når de gikk ut! De går ikke rundt å «reker», men det er snakk om gå en tur, henge med andre venner, spille fotball osv osv.. De får ikke lov å bruke tlf/spille hele døgnet her hjemme. Det er ikke fritt frem her. Men når jeg ser sånne svar fra dere «mammapolitiet», så ser jeg at det tydeligvis fritt fram hos veldig mange av dere andre.. Anonymkode: f3e08...2b8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #13 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Seriøst?? Har noen av dere ungdommer hjemme?? Går de aldri ut eller? Blir helt paff av svara deres.. Her i huset har vi faktisk et krav om at man skal gå ut å finne på noe av og til. Ikke hvis det regner altså. Og det regna ikke når de gikk ut! De går ikke rundt å «reker», men det er snakk om gå en tur, henge med andre venner, spille fotball osv osv.. De får ikke lov å bruke tlf/spille hele døgnet her hjemme. Det er ikke fritt frem her. Men når jeg ser sånne svar fra dere «mammapolitiet», så ser jeg at det tydeligvis fritt fram hos veldig mange av dere andre.. Anonymkode: f3e08...2b8 Jeg gir en tier på at datteren din kommer til å flytte hjemmefra så snart hun ser en mulighet og lenge før du er komfortabel med. Anonymkode: 48c11...fb8 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #14 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Seriøst?? Har noen av dere ungdommer hjemme?? Går de aldri ut eller? Blir helt paff av svara deres.. Her i huset har vi faktisk et krav om at man skal gå ut å finne på noe av og til. Ikke hvis det regner altså. Og det regna ikke når de gikk ut! De går ikke rundt å «reker», men det er snakk om gå en tur, henge med andre venner, spille fotball osv osv.. De får ikke lov å bruke tlf/spille hele døgnet her hjemme. Det er ikke fritt frem her. Men når jeg ser sånne svar fra dere «mammapolitiet», så ser jeg at det tydeligvis fritt fram hos veldig mange av dere andre.. Anonymkode: f3e08...2b8 😂 likte du ikke svarene du fikk? Kanskje du bør innse at du er urimelig Anonymkode: 68d80...bdb 1 2
GammelKaktus Skrevet 3. september 2023 #15 Skrevet 3. september 2023 Ser ikke helt problemet her jeg, regner med de går på skolen og har fulle uker som de fleste unge har i dag og da er det godt med en helg der man bare kan daffe og kose seg. Herlighet, de lever jo i en ungdomsforelskelse, husker du ikke hvordan det var. 😊 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #16 Skrevet 3. september 2023 Egentlig bør du være glad de er hos deg og la de være. Anonymkode: 7e22a...f88
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #17 Skrevet 3. september 2023 For å være helt ærlig, jeg orker jo heller ikke å gå ut og "finne på noe" når det regner. Da blir det i så fall en annen inneaktivitet en annen plass. Anonymkode: 9a329...99b
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #18 Skrevet 3. september 2023 Jeg ville nå i det minste tilbudt meg å kjøre dem på kino eller noe hvis jeg var deg. Det virker ikke så fornuftig å bare kreve at de går ut når de er 15 år gamle. Anonymkode: babf5...e15
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #19 Skrevet 3. september 2023 Haha. Meg og ungdomskjæresten ble sendt ut for å "leke" da vi var på den alderen. Vi satt i et lekehus på en lekeplass og klinte da. Den fjortisforelskelsen man har på den tiden er merkelige greier. Og ungdom på den alderen har jo ikke akkurat veldig mye å finne på ute, med mindre det er å gå en tur eller drive med noe idrett. Husker meg og venninnene satt rundtom i kjellerstuer og snakket. Klatret ikke i trær eller hang rundtom, kanskje vi dro på stranden eller hadde piknik ute om det var strålende sol Anonymkode: 1b348...58a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #20 Skrevet 3. september 2023 Gikk du ut, da? Litt underlig å kaste dem ut av huset når du ikke vil ut selv, engang. Anonymkode: 23796...f97 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå