AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #1 Del Skrevet 3. september 2023 Å henge opp vitnemålene (jeg har to) er noe av det første jeg gjør i ny jobb. Hvorfor er det ikke flere som gjør dette i Norge? Det er veldig vanlig i utlandet. Anonymkode: b495e...c79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 3. september 2023 #2 Del Skrevet 3. september 2023 Hva er hensikten med det? 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #3 Del Skrevet 3. september 2023 Har ikke behov for å markere kompetansen min. Vil heller vise hva jeg kan ved å gjøre en god jobb. Anonymkode: a5005...537 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #4 Del Skrevet 3. september 2023 Hedda-78 skrev (Akkurat nå): Hva er hensikten med det? Flexe. Anonymkode: 0d653...fe4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #5 Del Skrevet 3. september 2023 Hvilke vitnemål er det snakk om, da? Har du en doktorgrad/PhD så ok, men bachelor og master har jo "alle", ikke noe spesielt med det. Kanskje hvis du har flere mastergrader, men det virker litt skrytete. Anonymkode: 0d50e...604 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #6 Del Skrevet 3. september 2023 Nei, det synes jeg er litt tacky Anonymkode: a8f16...d2e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti T Usen Skrevet 3. september 2023 #7 Del Skrevet 3. september 2023 (endret) Fordi det er harry. Eneste gangen dette er innafor er når man trenger utdannelse/fagbrev for å ha lov til å utføre en jobb. Feks fysioterapeuter, bilmekanikere ++, og har dette på veggen for å vise kunder. Å henge opp vitnemål for type jobber som ikke krever en gitt kvaliifikasjon er bare selvskryt. Og det lukter som oftest vondt. Samme som å ha på seg NTNU-ring. Tror det bare er de som har, som ikke ser hvor dølt det er Endret 3. september 2023 av Ti T Usen 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #8 Del Skrevet 3. september 2023 Ser ikke helt hensikten med det. De eneste på vår jobb med vitnemål på veggen, er de med fagbrev. Resten har høyere utdanning. Anonymkode: 8ab99...4b2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #9 Del Skrevet 3. september 2023 Det hadde jeg aldri funnet på. Nå har jeg bare master, men hadde en kollega med PhD som inkluderte "PhD" etter navnet sitt i epost-signaturen sin. Folk snakket bak ryggen hans, for å si det sånn (dette er industriarbeidsplass hvor folk generelt ikke har så mye akademisk bakgrunn). Nå syns jeg kollegaenes oppførsel var veldig ufin, og jeg gjorde mitt for å forklare dem at det ikke er ubetydelig informasjon at noen har en PhD. Men jeg ville ikke gjort det selv. Anonymkode: 06a61...6f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #10 Del Skrevet 3. september 2023 Fuck janteloven. Anonymkode: b30cf...603 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #11 Del Skrevet 3. september 2023 De eneste jeg vet om som gjør dette i Norge er håndverkere med fagbrev. Innen håndverkerbransjer er det ikke uvanlig. Det er kanskje litt jantelov, men kulturen er nå engang slik at dette ikke er vanlig måte å markere status på her til lands. Noen av oss har mer subtile måter å markere kompetanse på: gjennom skoleringer for eksempel. Anonymkode: fc885...33c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #12 Del Skrevet 3. september 2023 Nei, altså, jeg regner jo med at fastlegen min har autorisasjon. Og om spørsmålet faktisk gjelder å henge utskrift av alle karakterene fra medisinstudiet opp på kontorveggen, forstår jeg ikke hensikten med det. Pasienter flest vil jo uansett ikke forstå bæret av karakterene dersom vedkommende er utdannet før Kvalitetsreformen. «Aha, vedkommende fikk 7 på eksamen i biokjemi. Interessant.» Anonymkode: 3687c...a8c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #13 Del Skrevet 3. september 2023 Kunne ikke falt meg inn, selv om jeg er en sånn døll type med skolering. Anonymkode: 5783d...60d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #14 Del Skrevet 3. september 2023 Det gjør man vel bare om man har en jobb der man vil vise KUNDENE at man har utdanningen som kreves. Som for eksempel en fysioterapeut. Når man har fått jobb på en kontor, har man jo allerede vist sine papirer og dokumentasjon på utdannelse til de som ansatte deg i firmaet. Det er helt unødvendig å henge opp diplomer, vitnemål og alt det der på kontoret sitt i tillegg. Hvem vil du vise deg for? Kollegaene dine? Forsøk på selvskryt. Ikke nødvendig. Alle vet hva som kreves av utdannelse i de ulike stillingene og jobbene, så de trenger ikke se beviset på utdannelsen din på veggen din hver gang de er innom kontoret eller skrivebordsplassen din for noe. Anonymkode: 9029e...c68 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #15 Del Skrevet 3. september 2023 Det er da superflaut annet enn i situasjoner som Anonym over beskriver. Anonymkode: a2314...b0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #16 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det gjør man vel bare om man har en jobb der man vil vise KUNDENE at man har utdanningen som kreves. Som for eksempel en fysioterapeut Jeg kan ikke si at jeg noensinne har vært hos en fysioterapeut, tannlege, lege eller veterinær som har autorisasjonen eller vitnemålet fra universitetet hengende på veggen. Anonymkode: 3687c...a8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #17 Del Skrevet 3. september 2023 De jeg har sett gjort det, er hudpleiere som har gjennomgått ulike kurs. Da er det ok. Anonymkode: 1db80...5da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #18 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å henge opp vitnemålene (jeg har to) er noe av det første jeg gjør i ny jobb. Hvorfor er det ikke flere som gjør dette i Norge? Det er veldig vanlig i utlandet. Anonymkode: b495e...c79 Det er utrolig kleint. Derfor gjør vi det ikke. Anonymkode: f718d...0df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #19 Del Skrevet 3. september 2023 Det er greit dersom det er relevant for kundene som skal møte deg på kontoret. Litt teit dersom man ikke møter kunder og de eneste som ser det er kolleger. Anonymkode: f9217...72b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #20 Del Skrevet 3. september 2023 Jeg tviler sterkt på at det i utlandet er veldig vanlig å henge opp vitnemålet sitt på veggen der en jobber. Du tenker ikke på fagbrev, diplom og sånne ting, da? Anonymkode: 5d1c1...e48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå