AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 Litt usikker. Har en relativt ny kjæreste (1 år). Vi er godt voksne. Han vet at jeg har utfordringer med min adhd. Nå er jeg ganske langt nede (men ikke sånn at han merker noe når vi er sammen). Men legen har henvist meg til psykolog nå. Vi bor ikke sammen. Ville du at din kjæreste skulle sagt noe til deg om at han eller hun går til psykolog? Eller er det noe man kan få ha for seg selv? Jeg er usikker. Jeg vil ikke at han skal føle på det, at jeg ikke har det noe godt. Jeg vil heller ikke at han skal føle på at jeg ikke stoler på han (å derfor ikke sier noe). Ville du visst? Ville du blitt såret om dette er noe kjæresten din hadde holdt for seg selv? Anonymkode: c7172...741
starken Skrevet 3. september 2023 #2 Skrevet 3. september 2023 Jeg valgte å være åpen om det for min kjære, slik at han visste hvordan ståa var. Da føler jeg også det blir lettere å kunne snakke om det som er vanskelig med han, selv om at det i hovedsak skal snakkes ut om til terapeuten min.
Daria Skrevet 3. september 2023 #3 Skrevet 3. september 2023 Alle rundt meg vet at jeg går til psykolog, ergo ville det heller ikke vært naturlig skjule det for en kjæreste. For øvrig vil jeg gjette på at kjæresten din antagelig ser mer enn du tror om hvordan du har det, selv om du ikke sier noe.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #4 Skrevet 3. september 2023 Unaturlig å skjule noe sånt for en kjæreste Anonymkode: b44a2...b62 3
svartkatt Skrevet 3. september 2023 #5 Skrevet 3. september 2023 Han burde sette pris på at du velger å gå til psykolog. Hvorfor du vil skjule noe sånn, skjønner jeg ikke. Er kanskje flere problemer du må snakke med psykologen om.
Flintis Skrevet 3. september 2023 #6 Skrevet 3. september 2023 Du bør si det, hvordan det står til med helsen kan være greit å få med seg og han blir jo litt pårørende og kan kanskje få med noen tips og triks.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #7 Skrevet 3. september 2023 Jeg ville nevnt det, på samme måte som jeg ville nevnt det om jeg skulle starte i fysioterapi. Anonymkode: 18aad...b25 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #8 Skrevet 3. september 2023 Nei, han kommer til å bruke det mot deg i fremtiden. Anonymkode: f8b6a...b94 1
Daria Skrevet 3. september 2023 #9 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, han kommer til å bruke det mot deg i fremtiden. Anonymkode: f8b6a...b94 En mann som bruker det mot sin kjæreste at hun tar ansvar for egen helse, er en mann man har det bedre uten, og det er like greit å finne ut av først som sist,
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #10 Skrevet 3. september 2023 Jeg ville blitt litt lei meg hvis jeg ikke fikk lov å støtte mannen min gjennom tunge perioder, men jeg ville forstått det om han holdt det for seg selv også, spesielt om dere ikke bor sammen. Det er helt opp til deg, men personlig ville jeg fortalt det til min mann for å ikke holde det hemmelig, gi bedre forståelse av hvordan formen er for tida, og være hverandres nærmeste. Anonymkode: bcdf0...1c8
Duff Skrevet 4. september 2023 #11 Skrevet 4. september 2023 Jeg fortalte min mann at jeg gikk til psykolog og det var han glad for. Ofte, eller alltid, var det mange tanker å sortere etter timene og noen av de var det godt å kunne snakke om hjemme. Det hjalp meg og det hjalp han til å forstå hva jeg strevde med. Hadde han holdt det hemmelig for meg at han gikk til psykolog hadde jeg blitt lei meg og følt at han ikke stolte på meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå