Gå til innhold

Erfaringer med Kellen 2000 robotklipper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med denne? Jeg har ikke på langt nær så stor plen, men den er litt utfordrende med helninger, passasjer og soner. Denne klipperen skal ha programmering for soner og klare ganske bratte stigninger, samtidig som den er ganske rimelig. Men det hjelper jo ikke om den takler skråninger og er billig hvis den blir gående i den ene delen av hagen mens resten aldri blir klippet. :D 

https://www.obsbygg.no/hage-og-utemiljo/hagemaskiner/robotgressklipper/2709228?v=ObsBygg-5709386182687 

Anonymkode: 39b94...0df

• Liker 1
Skrevet

40% helning er ikke voldsomt mye. 45 grader er 100%. Så det avhenger veldig av hva du definerer som en "skråning". 

Skrevet

Kellen er et billigmerke. Ikke forvent all verden.

Anonymkode: 37964...986

Skrevet
newman01 skrev (10 timer siden):

40% helning er ikke voldsomt mye. 45 grader er 100%. Så det avhenger veldig av hva du definerer som en "skråning". 

40 % er 21,8 grader, og faktisk ganske bratt. Stort sett må man et godt stykke opp i pris for å finne klippere som takler dette. I denne prisklassen stopper de fleste på rundt 25 %. 40 % er uansett mer enn nok for mitt bruk. :) 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kellen er et billigmerke. Ikke forvent all verden.

Anonymkode: 37964...986

Jeg er fullt klar over at det er et billigmerke. Det er merkelig nok akkurat derfor jeg spør etter erfaringer. ;) 

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg kjøpte den hos OBS, veldig fornøyd en stund, men så begynte den å tulle, kjørte en stund i ring, kjørte mot grensekabel,/mur rygget ut flere ganger og så stoppet, da var det å starte opp igjen.

den stoppet alltid en gan pr dag 

Leverte så inn for service og oppdatering, etter en uke fikk jeg beskjed om at den ble vraket pgs vann inntrenging?  Og at hele serien var trukket fra markedet, fikk hele kjøpesummen tilbake 

Skrevet
Hanensen skrev (8 timer siden):

Jeg kjøpte den hos OBS, veldig fornøyd en stund, men så begynte den å tulle, kjørte en stund i ring, kjørte mot grensekabel,/mur rygget ut flere ganger og så stoppet, da var det å starte opp igjen.

den stoppet alltid en gan pr dag 

Leverte så inn for service og oppdatering, etter en uke fikk jeg beskjed om at den ble vraket pgs vann inntrenging?  Og at hele serien var trukket fra markedet, fikk hele kjøpesummen tilbake 

Takk for info! :)  Jeg har etter hvert bestemt meg for en annen, og ser det tydeligvis var det rette valget. :) 

Skrevet

Nei men har en Kellen Kombinert kapp og kløyvsag veldig fornøyd bruker den mye og den er 17,5 år gammel så er ett bra merke 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...