Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppbevarer du smykkene dine?

Jeg beholder smykkeeskene fra gullsmeden og ha de samlet i en boks,men synes det blir litt rotete og ikke minst uoversiktlig.

Skulle gjærne hatt noen tips og kanskje noen orginale løsninger :smilbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Smykkeskrin? Stoort stoffkledd smykkeskrin med flere skuffer og egne steder å putte ringer, brosjer, øredobber osv. Funker fint - det holder seg blankt og kvaser seg ikke sammen. Jeg har et smykkeskrin med ting jeg bruker ofte og et annet med ting jeg bruker sjelden eller aldri men ikke vil kvitte meg med.

Skrevet (endret)

Joda,men nå har det seg slik at jeg begynner å få en del smykker :sjenert:

Og skal jeg ha dem i smykkeskrin så er faren stor for at de vikler seg inn i hverandre osv..

Men så klart ringer,øredobber og brosjer går jo fint sånn sett :)

Endret av ~Alwa~
Skrevet

Jeg bruker smykkeskrin til smykker jeg bruker sjelden, og disse lar jeg da ligge i esken fra gullsmeden. For store smykker og smykker jeg bruker ofte bruker jeg noen skuffer i en gammel skjenk. Dette er smale bestikkskuffer med fløyelstrekk inni. Her er det plass til å legge ting utover uten de hektes sammen og det er lett å se hva jeg har. Og det er veldig greit å kunne legge de smykkene som passer sammen ved siden av hverandre.:)

Skrevet

Jeg trenger også smykkeskrin... Alle mine ligger viklet inn sammen juggel i en skuff...

Skrevet

Jeg så på flere smykkeskrin før jul (hos Gullsmeden), og de har utrolig mange fine og praktiske! Bl.a. noen som har et lite reisesmykkeskrin. Kjempekjekt!

Skrevet
Dette er smale bestikkskuffer med fløyelstrekk inni. Her er det plass til å legge ting utover uten de hektes sammen og det er lett å se hva jeg har. Og det er veldig greit å kunne legge de smykkene som passer sammen ved siden av hverandre.:)

Ja,det var smart. Takk Onyx :smilbla:

Jeg har også kikket litt i gullsmedbutikker Lillesky,men finner liksom ingen jeg liker.

Jeg ser de har fått inn en del rosa dåser med musikk og en dansende ballerina, men desverre er jeg 24 :ler:

Gjest Elfrida
Skrevet

Skikkelige smykkeskrin har jeg sett i store veske- og koffertbutikker.

Skrevet (endret)

Jeg har jobbet i gullsmed i noen år, og har lagt min elsk på smykkeskrin fra en leverandør som kalles Rikter Svendsen. Spør om å få se i brosjyrene derfra! Finnes sånne små rosa barnesmykkeskrin, men også stilrene, lekre i flere størrelser, for trendy kvinner som oss :)

Personlig har jeg de smykkene jeg ikke bruker så ofte, de jeg er mest "redd" for, i smykkeskrin. De andre "Glitter"variantene, brosjer, lang ørepynt og andre døgnfluer på smykkefronten har jeg hengt opp på veggen på badet. Er egentlig et reisesmykkeskrin (liten, utbrettbar veske) i svart fløyel, som jeg har hengt opp. Men bruk hva du vil. For eksempel et litt kraftig tøystykke med en reim på tvers som du kan tre smykkene på. Har faktisk fått komplimenter (hvis det kan kalles det i denne sammenhengen!) over de fargerike smykkene i kombinasjon med det svarte.

Lykke til!

Endret av Ginen
Skrevet

Jeg har ikke så mye dyre smykker, så smykkene mine henger på noen stifter som er slått inn i veggen. Enkelt og greit, oversiktelig og dekorativt. Litt dyrere smykkene ligger i en boks.

Skrevet

Jeg fikk et kjempedigert smykkeskrin av mannen min til jul for et år siden, det er som en koffert, sikkert 40 x 30 x 30 stort :)

Det er helt fullt nå da, men jeg har ekstremt mye smykkegreier.......

Så jeg har alt oppi der, med unntak av alt fra Swarovski, som ligger i sine originale ekser.

Skrevet

nøkkelskap med kroker er vel en grei løsning til smykker, skru inn flere kroker så har du plass til mange.

mener jeg har sett smykkeskap også.

Skrevet
nøkkelskap med kroker er vel en grei løsning til smykker, skru inn flere kroker så har du plass til mange.

mener jeg har sett smykkeskap også.

Det var noe ala det jeg tenkte.Men da må jeg finne et skap i passe størrelse som jeg lett kan få ut hyllene på.

Noe annet jeg tenkte på var en slik statue av en byste som de bruker i butikken,men de er vel ikke så lett å få tak i :forvirret:

Skrevet
Jeg fikk et kjempedigert smykkeskrin av mannen min til jul for et år siden, det er som en koffert, sikkert 40 x 30 x 30 stort :)

Det er helt fullt nå da, men jeg har ekstremt mye smykkegreier.......

Så jeg har alt oppi der, med unntak av alt fra Swarovski, som ligger i sine originale ekser.

Kan du være så snill å spørre din mann om hvor han har kjøpt det? :sjenert:

Og er det noe merke på det? Et sånn kunne jeg veldig gjerne tenkt meg!

Skrevet

Ekte smykker og "juggel" jeg er ekstra redd for: I et smykkeskrin som samboeren kjøpte til meg i London i forfjor.

Krimskrams & H&M-kvalitet-smykker: I en litt søt, stripete, oval oppbevaringsboks med lokk (fra IKEA :ler: )

Skrevet

Finnes jo smykkeskrin med "knagger" du kan henge smykkene på..

Skrevet
Kan du være så snill å spørre din mann om hvor han har kjøpt det?  :sjenert:

Og er det noe merke på det? Et sånn kunne jeg veldig gjerne tenkt meg!

Min snille mann har kjøpt det på Bjørklund. Det koster 2470 kroner, og er det absolutt største jeg har sett, jeg lette lenge for å finne et som var stort nok. Og nå ønsker jeg meg ett til......... :sjenert:Men jeg tror det er større sjanse for en snøball å overleve i helvete, enn det er for at min mann kjøper et sånt til. For han mener bestemt at jeg har altfor mye smykkestæsj....... Noe han selvsagt har helt feil i.................... :sjarmor:

Skrevet (endret)
Min snille mann har kjøpt det på Bjørklund. Det koster 2470 kroner, og er det absolutt største jeg har sett, jeg lette lenge for å finne et som var stort nok. Og nå ønsker jeg meg ett til......... :sjenert:Men jeg tror det er større sjanse for en snøball å overleve i helvete, enn det er for at min mann kjøper et sånt til. For han mener bestemt at jeg har altfor mye smykkestæsj....... Noe han selvsagt har helt feil i.................... :sjarmor:

http://produkt.flexiweb.no/users/riktersvendsen/

Jeg finner ikke bilde av det her noe sted, men det er iallefall disse som lager det.

Det på side 16 har omtrent samme mål, det er vel kanskje ny modell?

Tusen, tusen takk. Nå vet jeg hva jeg skal ønske meg i bursdagsgave. ;)

Endret av Marillia
Skrevet

Jeg fant et i dag,ganske stort med mange små og store rom, flere skuffer,ringholdere og en skuffe med "knagger" der man kan henge armbånd :hoppe:

Det kosta 998,- hos Arte. Så da var det bare å spare da :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...