AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #61 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jobber ca 40t uka som utvikler. Fleksibel arbeidstid, mulighet for hjemmekontor. Ikke personalansvar men det forventes at jeg ser ut over akkurat det jeg selv driver med. 1.3’ i lønn, 20 års erfaring. Anonymkode: 1e815...e83 Er du inhouse eller konsulent? Jeg er samme som seg. Følger med litt ekstra ansvar når det tipper over millionen. Anonymkode: fe9cd...134
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #62 Skrevet 3. september 2023 Matbutikk. 80% stilling. Fastlønn 330.000 i året. Tar mye extra vakter så ligger rundt 390.000. Er ansvarlig i en avdeling. Starter dagen med varebestilling og resten av dagen er varepåfylling, kundemøte, telling, rullering og renhold. Løper rundt for å hjelpe i posten, kassa og tipping. Tiden går fort og det er mye å gjøre nesten hele dagen. Trives ikke med turnusen så har sagt opp og skal om en måned starte i en annet butikk som ikke er så sparsom på ansatte. Gleder meg. Anonymkode: 3703d...404 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #63 Skrevet 3. september 2023 Sykepleier, 100%, jobber i kommunen på korttidsavdeling. Tjener 556 600 i grunnlønn, så kommer helligdagstillegg, helg og kveldstillegg utenom. Sykepleierne gjør alt fra møter, stell, prosedyrer, legevisitt, myræe administrativt arbeid, vasking og kjøkkentjeneste. Ikke fornøyd med lønn sammenlignet med ansvar, stress og belastning. Har utviklet angst etter jeg begynte som sykepleier og prøver å søke meg vekk. Anonymkode: 7a8b5...b9b 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #64 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 820.000, jobber som forsker ved et forskningsinstitutt. Har i tillegg nesten 200.000 årlig gjennom en bistilling ved et universitet, og tar på meg en del sensur og andre oppdrag dersom jeg har tid og ork. I år ligger jeg på over 100.000 før skatt i sensur, men det har vært litt i overkant, orker ikke så mye neste år. Mulig jeg bytter bransje etter hvert, kan nok tjene halvannen mill i en annen sektor, uten å måtte ha et lappeteppe av arbeidsgivere og oppdragsgivere. Men akkurat nå trives jeg og får brukt kunnskapen min maksimalt, på alle fronter. Har doktorgrad. Anonymkode: 90b6c...ccb Utfyller meg selv: Jeg jobber også mye. Er prosjektleder i fulltidsjobben min, dvs forsker og leder store prosjekter. Underviser et stort universitetskurs i bistilling en min. Jobber en del kveld og helg, særlig i perioder, og er innimellom mer stresset enn jeg bør være. Men jeg føler meg likevel heldig som får jobbe med ting jeg brenner for. Blir det for mye får jeg heller si opp bistillingen og takke nei til sensuroppdrag. Anonymkode: 90b6c...ccb
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #65 Skrevet 3. september 2023 Jobber som rådgiver i staten, lønn på ca 700- 750 000 ink overtid. Jobber varierende antall overtid ca 4 mnd av året. Flextid, trening i arbeidstid, hjemmekontor løsning. Arbeidsoppgaver ; Møter, eposter, saksbehandling, utvikling av arbeidsoppgaver og arbeidsmetoder. Pluss ; relativt fritt, lite møtevirksomhet som spiser opp tid til faktisk utføre arbeid, spennende felt. Minus ; kroniske nedskjæringer på tross av ekstem økning i saker, relativt høy grad av " utbrenthet" blant kollega, like spennende som felte er så er det også tragisk - mye elendighet. Utdanning ; økonomi og jurdiske fag. Anonymkode: 34638...bef 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #66 Skrevet 3. september 2023 Adjunkt med tillegg, 10 år ansiennitet. Uten kontaktlærer tillegg er årslønna mi er på ca 613000. Kontaktlærertillegget er på rundt 22000 i kommunen min hvis jeg husker riktig. Jobber fra ca 07:40 til jeg er ferdig slik at jeg helst slipper å ta med mye hjem. Drar hjem mellom 15:30-16:30 og jobber ca 1 time hjemme på kvelden. I utviklingssamtale perioder jobber jeg fra 07:40 til 18:00 over ca 3 uker, og 1 time på kvelden. Det er to sånne perioder i året. Anonymkode: e02c9...45f 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #67 Skrevet 3. september 2023 Førsteamanuensis på et universitet. Har grunnutdanning på 5,5 år (profesjonsutdanning, ikke master), PhD, et årsstudium innen ledelse + rundt enda et år til med studiepoeng i diverse emner, så det blir godt over 10 år med høyere utdanning. Tjener 756k, det er dog før årets lønnsoppgjør, for det er ikke avklart på min arbeidsplass ennå. Regner med å få 35-40k i lønnsoppgjøret, så da er jeg litt i underkant av 800k. Det er snart 20 år siden jeg var ferdig med grunnutdanningen min. Har langt igjen til professor og lønnsopprykk (jeg har jobbet utenfor akademia i mange år også). Så i forhold til mange her inne har jeg vel et ganske uheldig forhold mellom antall år med utdanning og lønn… Arbeidsdagene varierer veldig, og jeg legger dem i stor grad opp selv. Jeg underviser vanligvis 4-6 timer i uka fra august-november og fra januar-mai. Det høres nok lite ut for en lærer, men for det første skal undervisning bare utgjøre 45% av stillingen min (i praksis er det mer… og i noen semester kan jeg undervise 8-10 timer i uka), men jeg har vesentlig mer forberedelse pga høyere faglig nivå og fullstendig mangel på materiell/bøker (ALT må lages fra scratch, noe som tar enormt mye tid). I eksamensperiodene lager jeg eksamen, sensurerer eksamen, skriver begrunnelser, sensurerer kollegers emner og er klagesensor for kollegers emner. Sensurer også bachelor- og masteroppgaver. Jeg gjør også de samme oppgavene for et annet universitet (det siste får jeg mer betalt for, siden det er hos annen arbeidsgiver). I tillegg driver jeg med faglig utvikling, inkludert å utvikle nye emner og holde meg oppdatert faglig, og å lage digitale ressurser til studentene. Jeg veileder også doktorgradsstudenter, forsker selv, og jobber for å holde forskernettverk sammen og bygge nye. Myyyye møtevirksomhet, både interne og eksterne møter. Reiser noe på konferanser og besøk på andre institusjoner, men det er ikke penger til mange sprell utenfor Norge, så skal man langt, må man ha fått tilslag på eksterne midler (noe jeg har). Jeg er i tillegg tillitsvalgt, så det blir en god del reising i den forbindelse + jeg bruker mye tid på lønnsforhandlinger og andre fagforeningssaker. Anonymkode: ef20d...d81 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #68 Skrevet 3. september 2023 Frisør, 100 % jobber kun dagtid og fri i helgene. tjener ca. 460 000.- Anonymkode: 2ec7e...876 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #69 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Førsteamanuensis på et universitet. Har grunnutdanning på 5,5 år (profesjonsutdanning, ikke master), PhD, et årsstudium innen ledelse + rundt enda et år til med studiepoeng i diverse emner, så det blir godt over 10 år med høyere utdanning. Tjener 756k, det er dog før årets lønnsoppgjør, for det er ikke avklart på min arbeidsplass ennå. Regner med å få 35-40k i lønnsoppgjøret, så da er jeg litt i underkant av 800k. Det er snart 20 år siden jeg var ferdig med grunnutdanningen min. Har langt igjen til professor og lønnsopprykk (jeg har jobbet utenfor akademia i mange år også). Så i forhold til mange her inne har jeg vel et ganske uheldig forhold mellom antall år med utdanning og lønn… Arbeidsdagene varierer veldig, og jeg legger dem i stor grad opp selv. Jeg underviser vanligvis 4-6 timer i uka fra august-november og fra januar-mai. Det høres nok lite ut for en lærer, men for det første skal undervisning bare utgjøre 45% av stillingen min (i praksis er det mer… og i noen semester kan jeg undervise 8-10 timer i uka), men jeg har vesentlig mer forberedelse pga høyere faglig nivå og fullstendig mangel på materiell/bøker (ALT må lages fra scratch, noe som tar enormt mye tid). I eksamensperiodene lager jeg eksamen, sensurerer eksamen, skriver begrunnelser, sensurerer kollegers emner og er klagesensor for kollegers emner. Sensurer også bachelor- og masteroppgaver. Jeg gjør også de samme oppgavene for et annet universitet (det siste får jeg mer betalt for, siden det er hos annen arbeidsgiver). I tillegg driver jeg med faglig utvikling, inkludert å utvikle nye emner og holde meg oppdatert faglig, og å lage digitale ressurser til studentene. Jeg veileder også doktorgradsstudenter, forsker selv, og jobber for å holde forskernettverk sammen og bygge nye. Myyyye møtevirksomhet, både interne og eksterne møter. Reiser noe på konferanser og besøk på andre institusjoner, men det er ikke penger til mange sprell utenfor Norge, så skal man langt, må man ha fått tilslag på eksterne midler (noe jeg har). Jeg er i tillegg tillitsvalgt, så det blir en god del reising i den forbindelse + jeg bruker mye tid på lønnsforhandlinger og andre fagforeningssaker. Anonymkode: ef20d...d81 Glemte å si at jeg er prosjektleder på et forskningsprosjekt med et budsjett på 12+ millioner. Anonymkode: ef20d...d81
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #70 Skrevet 3. september 2023 Leder i direktorat/staten. 1,1 mill. Omfattende ansvar. Jobber ca 50 t i uka. Anonymkode: 8303c...e6d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #71 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nytt av året er en jobb fra 0730-1530, sjeldent noe utenom (selv om jeg er tilgjengelig dersom det trengs). 1,3 mill + bonus. Ikke personalansvar, kun faglig ansvar. Anonymkode: cc785...831 Hva jobber du med? Anonymkode: 4b4b2...739
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #72 Skrevet 3. september 2023 Sykepleier 100% på korttidsavdeling i kommune. Har 618.000 i grunnlønn så kommer tillegg utenom. Anonymkode: fc8c5...d08
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #73 Skrevet 3. september 2023 Helsefagarbeider. 85% stilling. 16 års ansinitet. Tjente 590 tusen i fjor. Det er med tillegg og ekstravakter. Anonymkode: 3a41f...539 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #74 Skrevet 3. september 2023 Spes ped, ca 550 000. Jobber på en pc jobb hjemme også, tjener ca 200 000 der i året. Synes lærerlønna er ræva. Det er et jævlig hardt yrke. Anonymkode: d6b7a...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #75 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Frisør, 100 % jobber kun dagtid og fri i helgene. tjener ca. 460 000.- Anonymkode: 2ec7e...876 Dere fortjener mer!!! Virker som et slitsomt yrke. Anonymkode: d6b7a...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #76 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sykepleier, 100%, jobber i kommunen på korttidsavdeling. Tjener 556 600 i grunnlønn, så kommer helligdagstillegg, helg og kveldstillegg utenom. Sykepleierne gjør alt fra møter, stell, prosedyrer, legevisitt, myræe administrativt arbeid, vasking og kjøkkentjeneste. Ikke fornøyd med lønn sammenlignet med ansvar, stress og belastning. Har utviklet angst etter jeg begynte som sykepleier og prøver å søke meg vekk. Anonymkode: 7a8b5...b9b Jeg er lærer og har ca samme. Vi har allerede dårlig lønn, men gitt alle feriene våre synes jeg det er mer hårreisende at en sykepleier tjener det samme som meg. Dere fortjener bedre lønn før noen andre, dere gjør en fantastisk jobb!! Anonymkode: d6b7a...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #77 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Matbutikk. 80% stilling. Fastlønn 330.000 i året. Tar mye extra vakter så ligger rundt 390.000. Er ansvarlig i en avdeling. Starter dagen med varebestilling og resten av dagen er varepåfylling, kundemøte, telling, rullering og renhold. Løper rundt for å hjelpe i posten, kassa og tipping. Tiden går fort og det er mye å gjøre nesten hele dagen. Trives ikke med turnusen så har sagt opp og skal om en måned starte i en annet butikk som ikke er så sparsom på ansatte. Gleder meg. Anonymkode: 3703d...404 Er ikke det veldig dårlig betalt? Jeg er daglig leder innenfor samme bransje (ikke mat, men annen handel) og mine ansatte har minimum 430.000 kr. 7 timers jobb og helgejobb hver tredje helg. Ingen overtid. De får også årlig bonus på 50.000 kroner. Som eier av bedriften tjener jeg 800.000 i året og tar ut årlig utbytte på ca. 1,5 milioner. Anonymkode: b1ec8...54a 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #78 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Analytiker i en IKT-løsning, vedlikehold av løsningen, kartlegging av behov før ny- eller videreutvikling, 2.linje support osv. 650K. Utdanningen min er ikke relatert til dette overhodet, er en bachelor. Kommer på jobb, har morgenmøte, leser/svarer eposter, sjekker om det er noen kritiske/viktige saker som må tas først, ser på div. bygge og vedlikeholdsoppgaver, kanskje kartlegging før nybygg må startes osv. Fleksitid og mulighet for hjemmekontor. Betalt lunsj. Varierer hvor hektisk det er, men stort sett ikke så lenge av gangen. Jeg vokste opp lutfattig, så er helt vilt med den lønna ass. Anonymkode: 09dd9...47b Hva er du egentlig utdannet som og hvordan fikk du jobben du har i dag? Anonymkode: 5dc09...71b 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #79 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nytt av året er en jobb fra 0730-1530, sjeldent noe utenom (selv om jeg er tilgjengelig dersom det trengs). 1,3 mill + bonus. Ikke personalansvar, kun faglig ansvar. Anonymkode: cc785...831 Samme her Anonymkode: 1e815...e83
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #80 Skrevet 4. september 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Dere fortjener mer!!! Virker som et slitsomt yrke. Anonymkode: d6b7a...7c1 Hvis du synes frisører fortjener mer, så kan du vel bare betale mer neste gang du er hos frisøren? Anonymkode: 2613b...86e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå