Gå til innhold

Hvor jobber du og hvor mye tjener du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor du jobber og hvor mye du tjener? 

Beskriv din arbeidsdag.

Anonymkode: efed3...7dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber 50 timer i uken og tjener 1,3 mill. Leder for 350 mennesker og jobber i staten. Mye ansvar. 

Anonymkode: 8303c...e6d

Skrevet

Saksbehandler i kommunen. 600k i året. Kommer på jobb, har kort morgenmøte med gruppen, går over eposter, først til meg og så saksbehandling. Jobber med noen saker, sender ut eposter. Lunsj.  saksbehandling. Og så hjem. Har normalt 3-5 møter i uka utover morgenmøtene. 

Anonymkode: b7899...9b7

Skrevet

Butikksjef spesialforretning. 600k.

Har ansvar for daglig drift, personalansvar, salg, kundeservice, mye møtevirksomhet pga ulike prosjekter. 

Anonymkode: 8d253...d3d

Skrevet (endret)

Sykepleier kommunen. Antar rundt 570 000 totalt i år, trolig litt mindre,  jobber 85% og tar ut ekstravakter og mye helligdagstillegg i fri

Endret av Topsi
Skrevet

Jeg er sykepleierstudent på tredje året og jobber som vikar på et sykehjem. Får 238,- i timelønn pluss tillegg for kveld, natt, helg og helligdager. Har ikke noe fast månedslønn ettersom den er varierende alt etter hvor mange vakter jeg kan jobbe eller får. 

Arbeidsdagen starter med en muntlig rapport fra de som har vært på jobb før meg. Deretter skriftlig rapport hvor jeg leser nedskrevne rapporter. Deretter følger jeg dagens arbeidsplan som jeg har blitt tildelt. Det kan være alt fra morgen- og kveldsstell, medisinering, hversdagshabilitering eller rehabilitering, håndtering av diverse kateter, sårstell, ta målinger, observere, evaluere og rapportere. I tillegg til mine faste oppdrag så bærer jeg en vakttelefon og kan forvente uventede oppdrag/tilsyn. 

Anonymkode: 630a1...7f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Saksbehandler i kommunen. 600k i året. Kommer på jobb, har kort morgenmøte med gruppen, går over eposter, først til meg og så saksbehandling. Jobber med noen saker, sender ut eposter. Lunsj.  saksbehandling. Og så hjem. Har normalt 3-5 møter i uka utover morgenmøtene. 

Anonymkode: b7899...9b7

Hvilken utdanning har du?:) har du mulighet til fleksitid og hjemmekontor?

Anonymkode: 4cb49...064

Skrevet

Tjener 750 000,- i året. Da er rundt 100 000 av disse tillegg. Jobber som spesialsykepleier og har topp ansiennitet og 3 år bachelor og 2 år master. Så ligger nok helt øverst hvor jeg kan ligge etter tariff. Grunnen til at tillegget er såpass høyt er fordi jeg jobber mye natt. Så får nok ikke lønn for strevet. 

Jobber på sykehus innen kirurgi.

Anonymkode: b0835...f40

• Liker 1
Skrevet

800 000,- . Jobber som spesialsykepleier (har master). Denne lønnen er med ubekvemstillegg, grunnlønn 680 000,- . Bytter snart til lederstilling i en privat bedrift (lei turnus og vil jobbe administrativt). Der vil jeg tjene ca det samme bare at jeg slipper jo jobbe ubekvemt. 

Anonymkode: a0607...8a3

Skrevet (endret)

Lektor med opprykk, ca 665 000 kr inkludert kontaktlærertillegg og tillegg for å være med i en egen arbeidsgruppe på skolen. Jobber som kontaktlærer på småskoletrinnet.

Dagen begynner rundt 07:40, kommer tidlig på jobb for å gå gjennom det vi skal gjøre, svare på meldinger fra foreldre m.m. Etter en halvtime er det enten morgenmøte for personalet eller åpning for trinnet. Vi går ned og møter elevene før de begynner på skolen. Bruker en del tid på å hilse på elever og foreldre. Prøver å være ekstra tilstede for elever med spesielle behov, som noen ganger trenger å bli fulgt til klasserommet, slik at mamma og pappa kommer seg på jobb.

Undervisning starter 08:30, og stort sett er elevene flinke til å komme raskt inn. Vi starter senest 08:35. Da er det opprop og vi går gjennom dagen. Etter dette samler jeg elevene mine til samlingsstund, hvor vi går gjennom dato, år, ukedagen i dag/i går osv, snakker om hva dagen heter på engelsk og hva slags vær det er ute. I tillegg prøver jeg å "hekte på elevene", f.eks med en fortelling/eventyr/dikt/sang/samtalebilde om hva vi skal ha om etter samlingen. Det kan også være en lek, f.eks "gjett antall klosser i koppen".

Deretter er det ofte stasjonsundervisning med ulike stasjoner, f.eks en med spill (brettspill), en med mattebok, en med læringsbrett og en med tegning/skriving/andre oppgaver. Elevene har lillefri, men fordi jeg ikke har assistent går jeg ut med dem. Deretter fortsetter vi fram til spisefri, hvor elevene spiser og jeg leser høyt (hvis mulig, om eleven med spesielle behov ikke har assistent på seg må jeg sette på noe, slik at jeg kan løpe etter eleven). Deretter er det storefri.

Etter storefri er det gjerne andre fag enn de grunnleggende, f.eks engelsk, musikk, gym etc. Da er det en blanding av lek, sang, jobbe med ulike oppgaver, uteoppgaver osv.

Skal sies at vi også har uteskole minst en gang i uka, og den dagen er annerledes. 

Etter undervisning er det ofte møter fram til 15:00 eller 15:30. Etter det er det ubundet tid. Siden det ikke er tid til planlegging før dette, sitter jeg gjerne på jobb flere ganger per uke til mellom 18 og 20. Sjelden jeg går hjem kl 15, for å si det slik. Og gjør jeg det, jobber jeg alltid på kvelden når jeg kommer hjem. Tiden går da med til planlegging, ordne og rette lekser, svare foreldre skriftlig eller muntlig, laminere, ha møter med foreldre/skolen der det trengs osv. Sist uke aatt jeg til 21:30 flere dager. Det er samtaler med barnevern, BUP og andre instanser. Skriver rapporter og lager egne oppfølgingsplaner til elever med spesielle behov, men som ikke har krav på ekstra ressurser.

Allikevel er jeg visst en lat og udugelig lærer som ikke fortjener lønna mi.

Endret av SPOCA
  • Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

873 000 + bonus. Har særlig uavhengig stilling. Prosjektleder for prosjekter i milliardklassen (omsetning på flere hundre mill i året). Jobber ca 100% da jeg har lav kapasitet for overtid etter et par smeller. Jobber dog veldig effektivt timene jeg er på jobb. Veldig intense dager.

Anonymkode: 59f27...b7a

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

873 000 + bonus. Har særlig uavhengig stilling. Prosjektleder for prosjekter i milliardklassen (omsetning på flere hundre mill i året). Jobber ca 100% da jeg har lav kapasitet for overtid etter et par smeller. Jobber dog veldig effektivt timene jeg er på jobb. Veldig intense dager.

Glemte å oppgi arbeidsgiveransvar for 16-19 personer. Antallet varierer litt ettersom i prosjektet.

Skrevet
SPOCA skrev (2 minutter siden):

Lektor med opprykk, ca 665 000 kr inkludert kontaktlærertillegg og tillegg for å være med i en egen arbeidsgruppe på skolen. Jobber som kontaktlærer på småskoletrinnet.

Dagen begynner rundt 07:40, kommer tidlig på jobb for å gå gjennom det vi skal gjøre, svare på meldinger fra foreldre m.m. Etter en halvtime er det enten morgenmøte for personalet eller åpning for trinnet. Vi går ned og møter elevene før de begynner på skolen. Bruker en del tid på å hilse på elever og foreldre. Prøver å være ekstra tilstede for elever med spesielle behov, som noen ganger trenger å bli fulgt til klasserommet, slik at mamma og pappa kommer seg på jobb.

Undervisning starter 08:30, og stort sett er elevene flinke til å komme raskt inn. Vi starter senest 08:35. Da er det opprop og vi går gjennom dagen. Etter dette samler jeg elevene mine til samlingsstund, hvor vi går gjennom dato, år, ukedagen i dag/i går osv, snakker om hva dagen heter på engelsk og hva slags vær det er ute. I tillegg prøver jeg å "hekte på elevene", f.eks med en fortelling/eventyr/dikt/sang/samtalebilde om hva vi skal ha om etter samlingen. Det kan også være en lek, f.eks "gjett antall klosser i koppen".

Deretter er det ofte stasjonsundervisning med ulike stasjoner, f.eks en med spill (brettspill), en med mattebok, en med læringsbrett og en med tegning/skriving/andre oppgaver. Elevene har lillefri, men fordi jeg ikke har assistent går jeg ut med dem. Deretter fortsetter vi fram til spisefri, hvor elevene spiser og jeg leser høyt (hvis mulig, om eleven med spesielle behov ikke har assistent på seg må jeg sette på noe, slik at jeg kan løpe etter eleven). Deretter er det storefri.

Etter storefri er det gjerne andre fag enn de grunnleggende, f.eks engelsk, musikk, gym etc. Da er det en blanding av lek, sang, jobbe med ulike oppgaver, uteoppgaver osv.

Skal sies at vi også har uteskole minst en gang i uka, og den dagen er annerledes. 

Etter undervisning er det ofte møter fram til 15:00 eller 15:30. Etter der er det ubundet tid. Siden det ikke er tid til planlegging før dette, sitter jeg gjerne på jobb flere ganger per uke til mellom 18 og 20. Sjelden jeg går hjem kl 15, for å si det slik. Og gjør jeg det, jobber jeg alltid på kvelden når jeg kommer hjem. Tiden går da med til planlegging, ordne og rette lekser, svare foreldre skriftlig eller muntlig, laminere, ha møter med foreldre/skolen der det trengs osv. Sist uke datt jeg til 21:30 flere dager. Det er samtaler med barnevern, BUP og andre instanser. Skriver rapporter og lager egne oppfølgingsplaner til elever med spesielle behov, men som ikke har krav på ekstra ressurser.

Allikevel er jeg visst en lat og udugelig lærer som ikke fortjener lønna mi.

Du fortjener absolutt lønna! Jeg er utdannet lærer selv, jobber på barneskole men ikke i en lærerstilling. Jeg ser hvor hardt barneskolelærere jobber, det er jo omtrent null tid til planlegging så kjenner godt til det at lærerne sitter igjen på skolen til klokken 18. Spesielt nyutdannede. Jeg er lektor og har vært mye i praksis på videregående, der var det litt annerledes. De underviser gjerne bare i to fag og har færre undervisningstimer, så har faktisk tid midt på dagen til å planlegge undervisning😅 men for all del, det er mye jobb å være lærer uansett klassetrinn🙈 nettopp derfor tok jeg heller en miljøterapeutstilling, da vet jeg at jeg kan dra fra skolen klokken 15.30 så jeg rekker å hente i barnehagen😅 tjener mindre, men slipper mye ansvar og stress. Mye mulig jeg tar på meg en lærerstilling når barna mine blir større, men med to barnehagebarn i hus er det uaktuelt sånn som situasjonen er i skoleverket nå🫠

Anonymkode: 4cb49...064

• Liker 2
Skrevet

Jobber som spesialpedagog på barneskole, tjener 620 000,- med max ansiennitet i KS-systemet. (lønnes som adjunkt og har arb.tidsavtalen som dem). 

Er på jobb rett før 8.00, undervisning starter kl. 8.15. Jeg har timer som støtte i klasser hvor barn har vedtak, tar ut elever i grupper el. er 1 til 1 med elever som har større tilretteleggingsbehov. Undervisning er ferdig kl. 13.45 og da er det over i planlegging, samarbeidstid, møter, veiledning, foreldresamarbeid mm. Drar fra jobb som oftest i 16-tiden, så jobber jeg noe hjemme særlig nå i oppstarten av nytt skoleår. IOP-er skal skrives mm. 

Anonymkode: 176aa...e51

Skrevet

700 000-900 000, avhenger av om jeg har mye kundereiser og om bonusmålene nås (tviler på det nå på grunn av grunnrenteskatten). 

Jobber med løsninger innenfor fiskeoppdrettsnæringen. Dagen begynner 0730 stort sett, har flexitid med kjernetid 9-15 så kan bestemme litt selv. Sjekker e-post og svarer på dette, har vanligvis møter hver dag så går en del tid på det. Så er det beregninger av utstyr for kunder, kostnadskalkyler og utarbeiding av tilbud. Dette er ofte store prosjekter og jeg har kontakt med kundene gjerne over flere år før prosjektene blir noe av, hvis de blir noe av. 
Arbeidsdagen avsluttes 1530 hvis det ikke er noe som må bli ferdig. Jeg får ikke overtidsbetalt, men har 9 ekstra fridager i året som jeg kan ta ut når det måtte passe. 

Har bachelor og seks års erfaring innen feltet hvis det er av betydning 😊

Anonymkode: b54cd...0cb

Skrevet

Jeg jobber som saksbehandler i kommunen og tjener 725.000. Jeg pleier å komme på jobb mellom 06-07, sånn at jeg får inn et par timer uforstyrret arbeid før de andre kommer på jobb. Jeg svarer ut e-poster, veiledningsbrev til innbyggere, behandler saker og fikser på rutiner og annet malarbeid. Drar fra jobb rett etter 14, og jobber innimellom en time eller to på kvelden om det er mye å gjøre.

Anonymkode: 06f93...544

Skrevet

Avdelingsleder på hotell, ledende og særlig uavhengig stilling med personal og budsjettansvar. Ca 680k. Ingen utdannelse, ingen studielån, så jeg er fornøyd. 

Skrevet

Nytt av året er en jobb fra 0730-1530, sjeldent noe utenom (selv om jeg er tilgjengelig dersom det trengs). 1,3 mill + bonus. Ikke personalansvar, kun faglig ansvar. 

Anonymkode: cc785...831

Skrevet

780 000 kr. Ingeniør, privat sektor, 5 års erfaring, mastergrad. 

Kontorarbeid mandag - fredag. Møter, e-poster, planlegge prosjekter.  

Vurderer å bytte jobb snart da selskapet jeg jobber i ikke er lønnsledende. Lønn var derimot ikke en faktor da jeg valgte selskapet i utgangspunktet, men jeg forventet å få nyttig erfaring som jeg kan ta med meg videre i karrieren. 

Anonymkode: 22618...a82

Skrevet

Jobber innen HR

Har 600 nå, men blir snart lønnsjustering. Tror jeg havner på 630 ca 

Anonymkode: f94cd...e7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...