AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 Har 4 barn og da blir det en god del drikkeflasker. Problemet er at noen av flaskene kan gå i oppvaskmaskinen og andre ikke. Føler at det er litt vanskelig å holde oversikt da barna bruker forskjellige flasker daglig. Jeg klarer som oftest å passe på men de gangene det er mannen som rydder kjøkkenet slenger han alle flaskene i oppvaskmaskinen uten å finne ut om de skal vaskes forhånd eller ikke. Jeg blir irritert på han. Det er mange fine flasker som koster en del. Men han mener at da burde det stå på flaska om den tåler oppvaskmaskin eller ikke så jeg er litt enig med han også. På de fleste flaskene står det ikke. Stod bare på prislappen Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 038f2...f6a
Rosa Dartle Skrevet 3. september 2023 #2 Skrevet 3. september 2023 Jeg er nok enig med ham, og tenker at det beste må være drikkeflasker som tåler maskin. 13 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #3 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har 4 barn og da blir det en god del drikkeflasker. Problemet er at noen av flaskene kan gå i oppvaskmaskinen og andre ikke. Føler at det er litt vanskelig å holde oversikt da barna bruker forskjellige flasker daglig. Jeg klarer som oftest å passe på men de gangene det er mannen som rydder kjøkkenet slenger han alle flaskene i oppvaskmaskinen uten å finne ut om de skal vaskes forhånd eller ikke. Jeg blir irritert på han. Det er mange fine flasker som koster en del. Men han mener at da burde det stå på flaska om den tåler oppvaskmaskin eller ikke så jeg er litt enig med han også. På de fleste flaskene står det ikke. Stod bare på prislappen Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 038f2...f6a Merk de selv med klistremerker med håndvask eller bare kjøp billige flasker Anonymkode: 59452...3b7 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #4 Skrevet 3. september 2023 Vasker flaskene Anonymkode: 14ece...b10
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #5 Skrevet 3. september 2023 Flasker som ikke går i oppvaskmaskinen er ubrukelige. Ta de i madkinen, kast de når de er utslitt og kjøp kun vaskbare flasker deretter Anonymkode: 3e459...b1e 21 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #6 Skrevet 3. september 2023 Alt i oppvaskmaskinen, de som ikke tåler det kastes, og kalles uansett ubrukelige hos oss. Vil kun ha flasker som tåler oppvaskmaskin. Anonymkode: 01fea...bd8 11 2
Arkana Skrevet 3. september 2023 #7 Skrevet 3. september 2023 Vi kjøper bare flasker som tåler oppvaskmaskin, men så hender det jo at et av barna har fått en flaske i gave eller på leir eller et annet sted og det blir favorittflasken som de absolutt vil bruke hele tiden så da blir likevel noen vasket for hånd. (Jeg synes det er både unødvendig å kaste brukbare ting fordi man ikke gidder bruke 30 sekunder på å vaske dem.)
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #8 Skrevet 3. september 2023 - Hvorfor bruker de forskjellige flasker daglig? - Hvorfor må de vaskes så ofte? - Hvorfor har de så mange hver? Anonymkode: aaf32...2ee 12
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #9 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): - Hvorfor bruker de forskjellige flasker daglig? - Hvorfor må de vaskes så ofte? - Hvorfor har de så mange hver? Anonymkode: aaf32...2ee Flasker må vaskes hver dag Anonymkode: d52d7...b66 4 5
Gjest Elooon Skrevet 3. september 2023 #10 Skrevet 3. september 2023 Bedre med flasker som tåler maskin. Det er ikke slitsomt å vaske for hånd, men det er dritkjedelig.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #11 Skrevet 3. september 2023 De beste flaskene vi har, er de som ikke skal i maskinen. Anonymkode: d12f0...180
Hedda-78 Skrevet 3. september 2023 #12 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Flasker må vaskes hver dag Anonymkode: d52d7...b66 Det kommer da an på hva som er oppi dem. Jeg har bare rent vann i min, og vasker den ikke hver dag. Det er bare meg som bruker den. Har man melk i, må de vaskes umiddelbart etter bruk, ja. 10
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #13 Skrevet 3. september 2023 Nå er jeg bare én person da, men jeg vasker drikkeflasken min for hånd. Har bare vann på flasken, så den trenger ikke vaskes så voldsomt, har varmt vann med en Zalodråpe oppi, vasker toppen litt med kosten, og skyller godt. Går raskt og greit det? Anonymkode: 0be85...0aa 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #14 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Flasker må vaskes hver dag Anonymkode: d52d7...b66 Nei. Flasker brukt til rent vann trenger ikke vaskes hver uke engang. Anonymkode: aaf32...2ee 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #15 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har 4 barn og da blir det en god del drikkeflasker. Problemet er at noen av flaskene kan gå i oppvaskmaskinen og andre ikke. Føler at det er litt vanskelig å holde oversikt da barna bruker forskjellige flasker daglig. Jeg klarer som oftest å passe på men de gangene det er mannen som rydder kjøkkenet slenger han alle flaskene i oppvaskmaskinen uten å finne ut om de skal vaskes forhånd eller ikke. Jeg blir irritert på han. Det er mange fine flasker som koster en del. Men han mener at da burde det stå på flaska om den tåler oppvaskmaskin eller ikke så jeg er litt enig med han også. På de fleste flaskene står det ikke. Stod bare på prislappen Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 038f2...f6a Har 3 barn, vasker drikkeflasker i maskin hver dag. Kjøper aldri drikkeflasker som ikke tåler maskinvask. Anonymkode: 2a5e7...df6 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #16 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Flasker brukt til rent vann trenger ikke vaskes hver uke engang. Anonymkode: aaf32...2ee Jo! Flaskene blir illeluktende etter noen dager uten vask, og noen blir slimete og ekle innvendig uten vask. Det kommer jo bakterier nedi! Og matrester når det er små barn. Jobber i barnehage, så har vært borti mange ekle drikkeflasker! Anonymkode: 2a5e7...df6 3 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #17 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo! Flaskene blir illeluktende etter noen dager uten vask, og noen blir slimete og ekle innvendig uten vask. Det kommer jo bakterier nedi! Og matrester når det er små barn. Jobber i barnehage, så har vært borti mange ekle drikkeflasker! Anonymkode: 2a5e7...df6 Vaske de hver dag trenger du ikke, men å skylle de når du tar nytt vann er lurt. Er de slimete så har de enten stått lenge med samme vannet, eller vært brukt til noe annet uten å ha blitt skylt/vasket ordentlig. Til sammenligning kan du ha vann stående på en flaske i et år så lenge den er lukket og vasket. Er flasken sterilisert kan du ha vannet stående til evig tid. Anonymkode: 107ba...ff3 6
GammelKaktus Skrevet 3. september 2023 #18 Skrevet 3. september 2023 Jeg kjøper kun flasker som tåler oppvaskmaskin, gidder ikke å styre med å vaske flaskene selv om vi bare er to. Slenger de i maskinen hver dag enkelt og greit.
Tiuren Skrevet 3. september 2023 #19 Skrevet 3. september 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Flasker må vaskes hver dag Anonymkode: d52d7...b66 Hvorfor? Jeg bruker den samme flaska på trening i laaang tid. Skyller den med varmt vann og setter den med løs kork til neste trening. Er ikke kjent med at jeg har blitt alvorlig syk eller dødd enda. 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #20 Skrevet 3. september 2023 Hva vil det si at de ikke tåler maskin da? Mitt barn har "termoflasker" som holder drikken kald i varmen og varm i kulda. Disse skal ikke i oppvaskmaskinen (det gjelder vel alle flasker av den typen?) men det hender jo at jeg vasker dem i maskinen uten at de har tatt noe skade av det så langt. Det forkorter vel levealderen, men jeg syns uansett de holder seg mye lenger enn f.eks Camelback, som ikke tåler så mye herjing fra et barnehagebarn. Anonymkode: 6592c...266 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå