AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 Har en venninne som er veldig sensitiv på snakk om kropp. Samtidig sliter jeg veldig med å finne klær som sitter pent, og spør ofte to bestemte venninner, som har jobbet med stoff og snitt, til råds. Da kan venninnen bli forferdelig sint og si at vi snakker om kropp og det «skal man ikke gjøre». Jeg er høy, har flate pupper, kan fort få litt «utovermage», og synes det kan være veldig vanskelig å finne riktig størrelse. Jeg mener det er ganske stor forskjell på å si at den blazeren må du ha i et nummer større fordi splitten åå ryggen spriker. Det betyr ikke at man er tykk, bare at jakken er for liten. Jeg mener sånt er hjelpsomt å få høre, (særlig når det er jeg selv som får høre det etter å ha bedt om hjelp), men venninnen min mener dette handler om kropp. Jeg har mye selvironi angående kroppen min, jeg blir foreksempel lett oppblåst og orker ikke trange bukser som strammer på magen, men hvis jeg sier «jeg må ha denne buksen idag selv om den er litt stor for jeg har litt mage idag». Anonymkode: 4d3df...916
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #2 Skrevet 3. september 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Har en venninne som er veldig sensitiv på snakk om kropp. Samtidig sliter jeg veldig med å finne klær som sitter pent, og spør ofte to bestemte venninner, som har jobbet med stoff og snitt, til råds. Da kan venninnen bli forferdelig sint og si at vi snakker om kropp og det «skal man ikke gjøre». Ikke ta sarte venninnen med på shopping. Og/eller, spør de to andre på en "privat" måte. 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har mye selvironi angående kroppen min, jeg blir foreksempel lett oppblåst og orker ikke trange bukser som strammer på magen, men hvis jeg sier «jeg må ha denne buksen idag selv om den er litt stor for jeg har litt mage idag». Anonymkode: 4d3df...916 Det gir lite mening. Men uansett, vis hensyn når du har valgt å være sammen med sarte venninnen og dropp selvironiske kommentarer du vet hun ikke liker. Det ovenfor er nødvendige spørsmål, dette er unødvendig. Anonymkode: bbe9d...e71 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #3 Skrevet 3. september 2023 Klart du har lov til å snakke om hvilke typer klær din kropp kler. Det er ikke det samme som å kommentere andre sine kropper. Hvorfor tror du hun blir så sint da? Er hun opphengt i sin egen kropp? Eller er du str 36 og klager over at du er for stor, ved siden av din venninne som bruker str 46? Anonymkode: 2c32d...715 3
Daria Skrevet 3. september 2023 #4 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har en venninne som er veldig sensitiv på snakk om kropp. Samtidig sliter jeg veldig med å finne klær som sitter pent, og spør ofte to bestemte venninner, som har jobbet med stoff og snitt, til råds. Da kan venninnen bli forferdelig sint og si at vi snakker om kropp og det «skal man ikke gjøre». Jeg skjønner ikke helt her - er denne sarte venninnen en av de to du spør om råd, eller er hun en tredje venninne? Løsningen er vel uansett å ikke involvere henne i disse samtalene som hun åpenbart ikke ønsker å være en del av.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #5 Skrevet 4. september 2023 Sett grenser. Fortell din sensitive venninne i klare ordelag at det å få hjelp til å finne riktig størrelse og snitt er å snakke om klær, ikke kropp, og at du uansett snakker om din egen kropp så mye du vil for det er din kropp. Du er i din fulle rett til å si at 'jeg har litt for rund mage/flate pupper/stor rumpe til at dette plagget sitter fint'. Anonymkode: 9fc49...cf8 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #6 Skrevet 4. september 2023 venninna di lever i en bobble og har komplekser, si til henne at livet sentrerer ikke rundt hennes følelser. Anonymkode: 9208f...1f7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #7 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Eller er du str 36 og klager over at du er for stor, ved siden av din venninne som bruker str 46? Anonymkode: 2c32d...715 Jeg tipper dette er problemet ja, jeg har kollegaer som sitter og sier ting som "åh guuud jeg måtte opp i størrelse S i bukser i går, jeg bruker jo alltid XXS!" Og så sitter vi andre der i både L og XL... Anonymkode: 6c089...264 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #8 Skrevet 4. september 2023 Ts her igjen. Jeg er 180, så selv om jeg ser slank ut, så må jeg ofte ha L/40 osv. i tillegg liker jeg ikke når ting er åletrangt. Føler jeg ikke får puste. Har tendenser til å bli oppblåst i magen og trives derfor i litt «oversized»-overdeler. Klager ALDRI over at jeg må opp en størrelse, sånt er jo bare teit. Er mer oppgitt over feks bik-bok hvor størrelsene er så små at jeg ikke forstår hvilket folkeslag de er tiltenkt. Anonymkode: 4d3df...916
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå