Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne, eller det er jo ei bestevenninne. Vi ble kjent for et par år siden, og har siden da fått et veldig godt vennskap. 
Før så ringte vi hverandre 1 gang i uken for å høre hvordan det går med hverandre og for å skravle. Vi bor et godt stykke unna hverandre forresten.

Nå så kan hu finne på å ringe hver eneste dag og opptil 3 ganger i løpet av en dag. Svarer jeg ikke, så sender hu meg en hau av meldinger at jeg må ringe hu opp igjen. Det er som regel aldri noe viktig når hu ringer.. hu skal enten baksnakke om noen eller snakke om en hendelse som har skjedd. 
Vi snakker ellers daglig med hverandre på Snapchat.. 

Har sagt til henne at jeg ikke har alltid tid til å snakke i tlf og enkelte dager ønsker jeg å ha litt tid for meg selv, men dette hjelper ikke.. 

Hva kan jeg si eller gjøre??? Hjelper ikke å ikke ta tlf for da blir hu sur ellers blir jeg nedringt.. 

Vi er 22 og 23 år.. 

Anonymkode: 1acdf...aec

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blokkere og/eller ignorere, og så tåle at hun blir sur! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ei venninne, eller det er jo ei bestevenninne. Vi ble kjent for et par år siden, og har siden da fått et veldig godt vennskap. 
Før så ringte vi hverandre 1 gang i uken for å høre hvordan det går med hverandre og for å skravle. Vi bor et godt stykke unna hverandre forresten.

Nå så kan hu finne på å ringe hver eneste dag og opptil 3 ganger i løpet av en dag. Svarer jeg ikke, så sender hu meg en hau av meldinger at jeg må ringe hu opp igjen. Det er som regel aldri noe viktig når hu ringer.. hu skal enten baksnakke om noen eller snakke om en hendelse som har skjedd. 

Har sagt til henne at jeg ikke har alltid tid til å snakke i tlf og enkelte dager ønsker jeg å ha litt tid for meg selv, men dette hjelper ikke.. 

Hva kan jeg si eller gjøre??? Hjelper ikke å ikke ta tlf for da blir hu sur ellers blir jeg nedringt.. 

Vi er 22 og 23 år.. 

Da får hun bare bli sur, da. Hun kan ikke forvente at du er tilgjengelig hele tiden. Sett mobilen på lydløs og la telefonen ringe

Anonymkode: 546a8...6f1

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Si til henne at du har tenkt å være mobilfri en periode. Litt sånn detox. Er jo så trendy nå.

Anonymkode: 251e4...6fe

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi er 22 og 23 år.. 

Min venninne ringer ikke, men sender meldinger på messenger hver dag. Spesielt når hun har fri og hun jobber bare 50%. Sender meldinger om ar hun har stått opp og skal lage seg frokost..Nå har jeg vasket klær og skal kaste søppel...Nå må jeg begynne på middagen snart men er litt sliten 

En dag jeg var på jobb så sendte hun melding og spurte om hun skulle kjøpe med toalettpapir fra obs til meg. Jeg så ikke meldingen før etter jobb og da hadde hun sendt 4 meldinger: siste meldingen var : javel, da kjøper jeg ikke med siden du ikke svarer 

Det er veldig slitsomt 

Anonymkode: ffbef...571

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi er 22 og 23 år.. 

Så heldig du er. Hun savner deg nok veldig. Baksnakke er ikke så snillt da

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da får hun bare bli sur, da. Hun kan ikke forvente at du er tilgjengelig hele tiden. Sett mobilen på lydløs og la telefonen ringe

Anonymkode: 546a8...6f1

Enig. Sett på lydløs og la det ringe i vei. Ta kontroll over situasjonen. Si at du ser ikke så ofte på telefonen og er litt glemsk. Ikke la henne styre hverdagen din på denne måten. Og du trenger ikke ha dårlig samvittighet, hun har ingen rett på deg.

Anonymkode: 4282f...af0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Pinner skrev (3 minutter siden):

Så heldig du er. Hun savner deg nok veldig. Baksnakke er ikke så snillt da

Nei. Det er ikke heldig å bli bombardert på denne måten. Det er invaderende og slitsomt. 

Anonymkode: 3bb42...459

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Sett telefonen på lydløs å ignorer henne. Ærlig talt da, er da ikke vanskelig 😅 En dag ringer hu kanskje fordi det virkelig HAR skjedd noe, men da er det ingen som gidder svare hu fordi hu har masa ihjel alle vennskap for lenge siden. Kanskje hu lærer. 

Anonymkode: 48b89...5ae

• Liker 2
Skrevet

Du sier «jeg ringer deg på slutten av uka». Blir hun sur? Det er et valg hun kan ta. Da bør du ta valget å kutte kontakt med henne, i alle fall til hun velger å ikke bli sur.

Om hun sier til deg at hun er sur? Da får du svare «ring når du har valgt å ikke være sur fordi jeg ber deg respektere mine grenser.» Og så legger du på. Og så tar du ikke telefonen. Det beste som kan skje er at hun velger å endre adferd. Det nest beste at hun kutter kontakten. Det verste som kan skje? At ting fortsetter som nå, eller eskalerer.

Anonymkode: 76968...5c0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Fjugur skrev (11 timer siden):

Blokkere og/eller ignorere, og så tåle at hun blir sur! 

Blokkere? Altså blokkere sin bestevenninne fordi hun ringer for ofte? Da er det bedre å ta praten. 

Anonymkode: 8b38e...a85

Skrevet

Hvorfor er folk så konfliktsky, at man tenker å slå på telefonen på lydløs eller blokkere/ignorere er en god løsning? Selv om man er venner, er det lov å sette de på plass. Si ifra om at man synes det blir litt for mye, når man ringer eller sender sms hver dag.

Venner bør tåle at man setter grenser for en selv.

Anonymkode: 28cae...f64

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan kan dere ha noe å snakke om når hun ringer 3!!!! ganger daglig? Høres ut som telefonterror. Her hadde jeg bare latt henne furte altså. 

Anonymkode: 40afb...19e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

"Jeg er litt sliten for tiden så er ikke så mye på telefonen. Jeg ringer deg på fredag så kan vi catch up da! :) "

Også har du mobilen på lydløs og ringer henne på fredag.

Anonymkode: e2d49...1b0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

En dag jeg var på jobb så sendte hun melding og spurte om hun skulle kjøpe med toalettpapir fra obs til meg. Jeg så ikke meldingen før etter jobb og da hadde hun sendt 4 meldinger: siste meldingen var : javel, da kjøper jeg ikke med siden du ikke svarer 

Det er veldig slitsomt 

Anonymkode: ffbef...571

I all verden, hvorfor ville hun kjøpe toalettpapir til deg? Det klarer vel de fleste selv. 

Anonymkode: 07855...668

• Liker 1
Skrevet

Hun virkerutrolig ensom og selskapssjuk. Det er slitsomt for deg, forstår det godt. Hvis det ikke fungerer ved kommunikasjon så ville jeg slått tlf på flymodus eller latt den ringe. 
Send sms «opptatt, snakkes siden» eller noe i den duren. Virker ikke som du vil bryte vennskapet men ha litt mer space. Du kjenner venninna di best men må nok være litt kjip for å få freden din 

Anonymkode: caa80...4b9

• Liker 1
Skrevet

*er bare innom for å se de forskjellige svarene fra generasjon X, millenials og Z 🍿😊👌🏼

Anonymkode: 475df...354

• Liker 1
Skrevet

Sånt er ekstremt slitsomt. Jeg har et par familie medlemmer som er slik. Har blitt nødt til å sette solide grenser for å ta vare på meg selv oppi det hele. Telefonen er nesten alltid på lydløs og snudd opp ned. Likevel tikker det jevnt og trutt inn snaps osv vær dag gjennom hele dagen. Prøver å ignorere og kun gå inn av og til og svare. 

Tror noen mennesker rett og slett ikke forstår grenser og da må man selv, også du ts sette de grensene selv. 

Tror også folk er svært ulike jeg tappes for energi av alt dette men de virker som får energi av det. Umulig å forklare for folk som er grunnleggende anderledes de forstår ikke uansett hvor mye man forsøker forklare. 

Anonymkode: 64363...f5c

Skrevet

Ikke vær tilgjengelig hele tiden. At hun klager på at du ikke har tid eller lyst til å prate med henne hele tiden, betyr ikke at du må gjøre som hun vil. Du bestemmer jo selv. Sett grenser, og stå for de. Så får hun bli så sur hun vil.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er gammeldags å skravle i telefonen. 🙈 Jeg er 43 og å ringe med venninner var noe vi holdt på med på barne- og ungdomsskolen. Vi chatter og snapper og møtes face to face, men vi ringer aldri til hverandre.

Anonymkode: 22005...f64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...