Gå til innhold

Slutte å amme om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte gullet inn på eget rom nå, og dermed slutte å amme om natten.. Har dere noen tips til hvordan vi gjør det? Skal vi gå inn med flaske for å ikke gi alt for brå overgang eller?Hvordan gjør vi det for å få så lite gråt som mulig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gråt blir det nok, men man må bare prøve å roe babyen med andre ting. Synge for det, stryke og kose, gi smokken etc.

Men ikke gjør for mye oppstyr ut av det om natta, for da kan de få en sånn vane at de våkner om natta nettopp for å få den flaska og den kosen.

Vi prøvde dette første gang da sønnen vår var 7-8 måneder. Det funka bra, pappaen tok seg av ham når/hvis han våkna. Nå klarte vi ikke å holde på "regimet" iferien og når han var syk, men det er bare å prøve mere og stå på. Vær utholdende!

Skrevet

La far ta det fulle ansvaret når babyen våkner på natta. Hvis du går inn blir ungen helt vill når han lukter melk og likevel ikke får. Det er tøft å høre gråten, men det går raskt over. Hos oss var snuppa avvent på tre netter. Første natt skrek hun 1 1/2 time (og far følte seg som den onde selv...), andre natt 1/2 time, tredje natt 10 min, og så var det greit.

Skrevet
La far ta det fulle ansvaret når babyen våkner på natta. Hvis du går inn blir ungen helt vill når han lukter melk og likevel ikke får. Det er tøft å høre gråten, men det går raskt over. Hos oss var snuppa avvent på tre netter. Første natt skrek hun 1 1/2 time (og far følte seg som den onde selv...), andre natt 1/2 time, tredje natt 10 min, og så var det greit.

vi brukte samme metode, og det gikk over på tre netter. Bruk en helg hvis dere har fri fra jobb da, for den første natten er jævlig, den andre er fæl og etter den tredje går det greit!

Lykke til :)

Skrevet

Takk.. Han ligger alene på eget rom for første gang i natt og jeg sliter skikkelig med seperasjonsangst.. vil ikke legge meg.. men han sover godt da! Håper det varer.. og at det går over for meg, uff, savner babyen min på rommet!!

Skrevet

Så lenge jeg ammet våknet datteren to-tre ganger hver natt og ville ha mat. Da jeg sluttet å amme (hun var 9 måneder) så begynte hun å sove om natten. Jeg trodde det var sånn det skulle være egentlig. Nå hadde jeg muligens ikke all verdens av melk i og med at hun våknet så ofte og jeg måtte gi opp da hun var 9 måneder, men trodde egentlig morsmelk var noe man måtte ha litt mere jevnt fordelt utover døgnet uansett. Når man ammer så blir man jo ikke så trett av nattevåk heller. Jeg sovnet hvertfall igjen med en gang hver gang etterpå og var merkelig nok ikke spesielt trett neste dag. Eneste gangene jeg var trett neste dag var hvis hun var urolig om natten av en eller annen annen grunn. At jeg for eksempel måtte bytte bleie.

Skrevet
men trodde egentlig morsmelk var noe man måtte ha litt mere jevnt fordelt utover døgnet uansett.

Ingentign som sier at barnet MÅ ha melk om natta.

Lillebanan sluttet med nattmat av seg selv han (ca 3 mnd) - og det hadde han jo ikke gjort dersom han MÅTTE ha mat på natta

Skrevet
Så lenge jeg ammet våknet datteren to-tre ganger hver natt og ville ha mat. Da jeg sluttet å amme (hun var 9 måneder) så begynte hun å sove om natten. Jeg trodde det var sånn det skulle være egentlig. Nå hadde jeg muligens ikke all verdens av melk i og med at hun våknet så ofte og jeg måtte gi opp da hun var 9 måneder, men trodde egentlig morsmelk var noe man måtte ha litt mere jevnt fordelt utover døgnet uansett. Når man ammer så blir man jo ikke så trett av nattevåk heller. Jeg sovnet hvertfall igjen med en gang hver gang etterpå og var merkelig nok ikke spesielt trett neste dag. Eneste gangene jeg var trett neste dag var hvis hun var urolig om natten av en eller annen annen grunn. At jeg for eksempel måtte bytte bleie.

Hvordan klarte du å slutte med ammingen? Helsesøster sa til meg at nå som gullet er så stor, så trenger han ikke mat om natten lenger, at det bare er kos! Vi har han på eget rom, jeg syns det er skikkelig kjipt,men vi prøver hverfall.. han våkner hver natt kl 03.00 og da ammer jeg, fant ut at jeg skal gjøre det en liten stund til for jeg føler at det blir litt brått med nytt rom OG slutt på amme kosen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...