Gjest Inverto Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 Som jeg nevnte i forrige tråd her så er jeg ny innen dating, og jeg tror det er trygt å si at det er uheldig siden datingkulturen er blitt helt fucked i dag Nå er ting ganske komplisert. Denne videoen her pinpointer det ganske bra https://www.youtube.com/shorts/ynxnkl5PQEQ Hvorfor sier ikke folk direkte hva de vil ha i dag og hvorfor har de ikke samtalen der de spør hverandre om de vil være i et eksklusivt monogamt forhold? Jeg føler meg som en huleboer som lengter tilbake til gamledager lol. Jeg likte den kommentaren der som sa at "we Asians have confession culture" haha. Høres fantastisk ut.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #2 Skrevet 3. september 2023 Lurer jeg også på. Er 23 og gir opp denne dating kulturen.. Anonymkode: a8c74...b1d 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #3 Skrevet 3. september 2023 Du er en ung mann @Inverto, du har god tid. Husk å ikke stresse, skap deg en god hverdag og fokusér på aktiviteter og det som gjør deg glad! Anonymkode: 52c1f...219 2 1
Gjest Inverto Skrevet 3. september 2023 #4 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du er en ung mann @Inverto, du har god tid. Husk å ikke stresse, skap deg en god hverdag og fokusér på aktiviteter og det som gjør deg glad! Anonymkode: 52c1f...219 Det er sant. Takker : D
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #5 Skrevet 3. september 2023 Dating kulturen ja... hvorfor så vanskelig? Sorry boomer her som også har bodd i hule...Virker det som menn og en del kvinner vil utelukkende ha sex i dag. De som vil ha forhold er stortsett i barneproduserende alder og i gruppen som ønsker barn. Forelskelse har noe med ønske om å videreføre gener å gjøre og med mindre man ønsker barn, er det en komplett ubrukelig følelse som bare roter opp ens ellers greie tilværelse. Å møte noen på jobb er feil i dag pga metoo og mange har regler for seg selv på dette slik at det ikke blir misforståelser. Bare gale mennesker går etter kjemisk tiltrekning og storm forelskelse, i tillegg må man helst finne noen i sitt nærmeste nabolag. Hørtes ut for meg som greia i dag er fornuftsekteskap eller sex kontrakter/ tilfeldig sex. Man skal helst møte en passe grei kar som bor innenfor 2 km radius, ikke via app fordi de er bare for sex, men via turgåing, tang kurs eller syklubb kanskje? Og det er bare aktuelt for de mellom 26 og 39. Resten må bare finne seg i å være en del av sex mølla eller boikotte den av femist grunner. Her må man også passe seg for å holde seg i god nok tilstrekkelig tilfredstillende fysisk form hvis man vil ha noe bra. Har jeg som huleboende boomer misforstått noe? Anonymkode: 21954...306 2
Fremmed fugl Skrevet 3. september 2023 #6 Skrevet 3. september 2023 Hvis det ikke skal være foreldrene våre som skal avtale hvem vi skal være sammen med, så tror jeg folk bare må akseptere perioder med usikkerhet. Har vanskelig å se en annen løsning enn aksept, men at hvis man selv ønsker økt sikkerhet så må man selv ta ansvar for å ta det opp. Med den eventuelle risiko det innebærer.
Gjest Inverto Skrevet 3. september 2023 #7 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dating kulturen ja... hvorfor så vanskelig? Sorry boomer her som også har bodd i hule...Virker det som menn og en del kvinner vil utelukkende ha sex i dag. De som vil ha forhold er stortsett i barneproduserende alder og i gruppen som ønsker barn. Forelskelse har noe med ønske om å videreføre gener å gjøre og med mindre man ønsker barn, er det en komplett ubrukelig følelse som bare roter opp ens ellers greie tilværelse. Å møte noen på jobb er feil i dag pga metoo og mange har regler for seg selv på dette slik at det ikke blir misforståelser. Bare gale mennesker går etter kjemisk tiltrekning og storm forelskelse, i tillegg må man helst finne noen i sitt nærmeste nabolag. Hørtes ut for meg som greia i dag er fornuftsekteskap eller sex kontrakter/ tilfeldig sex. Man skal helst møte en passe grei kar som bor innenfor 2 km radius, ikke via app fordi de er bare for sex, men via turgåing, tang kurs eller syklubb kanskje? Og det er bare aktuelt for de mellom 26 og 39. Resten må bare finne seg i å være en del av sex mølla eller boikotte den av femist grunner. Her må man også passe seg for å holde seg i god nok tilstrekkelig tilfredstillende fysisk form hvis man vil ha noe bra. Har jeg som huleboende boomer misforstått noe? Anonymkode: 21954...306 Jeg vil ikke si du har misforstått en eneste ting. Jeg har samme oppfatning. For all del; de som vil ha ONS og situationship etc får gjøre det. Men om vi "tradisjonelle" folk som er ute etter noe seriøst og genuint skal bli ansett som anomalier og weirdos, blir jeg faktisk litt sint. Samme hvis man er ærlig og åpen om hva man vil ha, da er man rar eller for alvorlig
exictence Skrevet 3. september 2023 #8 Skrevet 3. september 2023 (endret) Vel, man kan gjøre det som man selv føler for og vil, selv om ikke andre gjør det sånn. Inverto skrev (21 timer siden): Hvorfor sier ikke folk direkte hva de vil ha i dag og hvorfor har de ikke samtalen der de spør hverandre om de vil være i et eksklusivt monogamt forhold? Det er fritt frem for deg å spørre og si det selv. Det gjør jeg. Synes det har fungert helt greit. Inverto skrev (21 timer siden): Jeg føler meg som en huleboer som lengter tilbake til gamledager lol. At andre er ser på deg sånn, mener du? Du kan vel bare være sånn for det? Jeg tror jeg er det, er meg selv og sier det jeg vil, selv om kanskje noen synes det er rart. Endret 4. september 2023 av exictence 1
exictence Skrevet 3. september 2023 #9 Skrevet 3. september 2023 Inverto skrev (1 minutt siden): Samme hvis man er ærlig og åpen om hva man vil ha, da er man rar eller for alvorlig Og så da? 1
ESFP Skrevet 3. september 2023 #10 Skrevet 3. september 2023 Fordi vi er relasjonsskadet og vi tåler ikke å kjenne på vonde følelser. I 2023 er de fleste redd for å bli avvist. Ingen tør å være den som sier at hen vil ha et forhold, for da er det risiko for å kjenne på følelsene rundt en avvisning. Vi er mest opptatt av egne behov og egen lykke, og vi bryr oss ikke like mye om å ta vare på andre lenger. Vi tror at lykke kommer fra andre mennesker og ikke oss selv. Derfor brukes andre mennesker for å finne lykken, men når de viser seg å være mennesker leter vi etter en annen. Fordi forpliktelse er blitt farlig. Vi ser ikke verdien av å forplikte oss til noe lenger. Fordi vi er mer opptatt av hvordan vi føler oss akkurat nå enn hvordan det føles på lengre sikt å ha satt seg et mål og ha disiplin til å gjennomføre slik at vi når de målene vi setter oss. 6 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #11 Skrevet 3. september 2023 4 minutter siden, Inverto said: Jeg vil ikke si du har misforstått en eneste ting. Jeg har samme oppfatning. For all del; de som vil ha ONS og situationship etc får gjøre det. Men om vi "tradisjonelle" folk som er ute etter noe seriøst og genuint skal bli ansett som anomalier og weirdos, blir jeg faktisk litt sint. Samme hvis man er ærlig og åpen om hva man vil ha, da er man rar eller for alvorlig Ja dessverre har jeg gått glipp av all denne utviklingen når jeg var i langt forhold, tok vare på unger og utviklet meg på jobb etc. Det er interessant at man møter en helt annen type verden der ute når man kommer ut fra sin boble. Én man kanskje ikke er helt i stand til å forstå og håndtere. Men jaja, her er nå vi og klager over tingenes tilstand. Haha Anonymkode: 21954...306 1
Gjest Inverto Skrevet 3. september 2023 #12 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var i langt forhold, tok vare på unger Anonymkode: 21954...306 Høres herlig ut. Hvor gammel er du forresten? Jeg er 30
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #13 Skrevet 3. september 2023 Inverto skrev (33 minutter siden): Som jeg nevnte i forrige tråd her så er jeg ny innen dating, og jeg tror det er trygt å si at det er uheldig siden datingkulturen er blitt helt fucked i dag Nå er ting ganske komplisert. Denne videoen her pinpointer det ganske bra https://www.youtube.com/shorts/ynxnkl5PQEQ Hvorfor sier ikke folk direkte hva de vil ha i dag og hvorfor har de ikke samtalen der de spør hverandre om de vil være i et eksklusivt monogamt forhold? Jeg føler meg som en huleboer som lengter tilbake til gamledager lol. Jeg likte den kommentaren der som sa at "we Asians have confession culture" haha. Høres fantastisk ut. Jeg er 40 og har datet i tre år. Jeg synes den videoen der er vissvass og drama og bare nevner noen ideer og holdninger og lager forvirring ut av disse. De fleste gutta jeg treffer har lyst å treffe noen og er seriøse. Situationship er sjeldent og det er når du involverer deg med noen som egentlig ikke tør å binde seg. Tolker innlegget ditt som drama desverre, og forstår ikke hva problemet er. (og forresten så kysser man ikke på første date, det er ikke vanlig. Men det er vanlig å dra på en date for å om det er tiltrekning og kjemi. Er det ikke det, så dater man en annen. Det er ikke lurt med ligging før man er trygg på at man har følelser for personen. Men har dog opplevd at noen menn smører på og prøver å late som de er intressert bare for å ligge. Derfor må man være var på love bombing i starten.) Anonymkode: e42e5...5f7 6 1
Fremmed fugl Skrevet 3. september 2023 #14 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dating kulturen ja... hvorfor så vanskelig? Sorry boomer her som også har bodd i hule...Virker det som menn og en del kvinner vil utelukkende ha sex i dag. De som vil ha forhold er stortsett i barneproduserende alder og i gruppen som ønsker barn. Forelskelse har noe med ønske om å videreføre gener å gjøre og med mindre man ønsker barn, er det en komplett ubrukelig følelse som bare roter opp ens ellers greie tilværelse. Å møte noen på jobb er feil i dag pga metoo og mange har regler for seg selv på dette slik at det ikke blir misforståelser. Bare gale mennesker går etter kjemisk tiltrekning og storm forelskelse, i tillegg må man helst finne noen i sitt nærmeste nabolag. Hørtes ut for meg som greia i dag er fornuftsekteskap eller sex kontrakter/ tilfeldig sex. Man skal helst møte en passe grei kar som bor innenfor 2 km radius, ikke via app fordi de er bare for sex, men via turgåing, tang kurs eller syklubb kanskje? Og det er bare aktuelt for de mellom 26 og 39. Resten må bare finne seg i å være en del av sex mølla eller boikotte den av femist grunner. Her må man også passe seg for å holde seg i god nok tilstrekkelig tilfredstillende fysisk form hvis man vil ha noe bra. Har jeg som huleboende boomer misforstått noe? Anonymkode: 21954...306 Du er mellom 59 og 77 år (boomer). Bekjente innenfor den generasjonen opplever jeg ikke å være særlig i en sexmølla. Men dem møter nye kjærester der det er normalt. Som via jobb, felles bekjente, engasjement i ulike organisasjoner, fritidsinteresser, og så videre.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #15 Skrevet 3. september 2023 Hva er det som får deg til å tro at dating i tidligere tider ikke var så komplisert? Har du levd flere liv? Anonymkode: 89dab...272 2 1
Fremmed fugl Skrevet 3. september 2023 #16 Skrevet 3. september 2023 Inverto skrev (15 minutter siden): Jeg vil ikke si du har misforstått en eneste ting. Jeg har samme oppfatning. For all del; de som vil ha ONS og situationship etc får gjøre det. Men om vi "tradisjonelle" folk som er ute etter noe seriøst og genuint skal bli ansett som anomalier og weirdos, blir jeg faktisk litt sint. Samme hvis man er ærlig og åpen om hva man vil ha, da er man rar eller for alvorlig Hva legger du i tradisjonelle? Bestemor (som var ung på 30/40 talet) snakket om å ha mange ulike dater, gjerne samtidig. Hun brukte et annet ord en dater. Seriøst ble det når man var forlovet. Bortsett fra kulturer og subkulturer med sterke æresbegreper vedrørende hva kvinner fikk lov til, og gjerne med arrangerte ekteskap, så er dagens situasjon ikke så meget ulik. Klart at lett tilgjengelig prevensjon og sikker abort har gjort sitt med hva folk gjør med hvem i hvilken situasjon. 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #17 Skrevet 3. september 2023 Just now, Inverto said: Høres herlig ut. Hvor gammel er du forresten? Jeg er 30 Mye for gammel for deg 😄 Jeg er selv forelsket i noen jeg ikke kan få. Sitter da som moderne kvinne og vurderer om jeg skal bli med i sex mølla eller ikke, aldri vært del av noe sånt tidligere. Finne en ff, fwb eller hva skal man nå finne på når det meste må analyseres i biter. Ja mennesker kvinner som menn har et fysisk behov. Men det er nesten som å svelge en ekkel pille for å få noe man trenger der og da. På apper har jeg møtt mye troll og annet rart. De er tydeligvis ikke et sted for meg. Ja, jeg opplever det som kaos som kvinne også. Anonymkode: 21954...306 1
Bombasi Skrevet 3. september 2023 #18 Skrevet 3. september 2023 ESFP skrev (21 minutter siden): Fordi vi er relasjonsskadet og vi tåler ikke å kjenne på vonde følelser. I 2023 er de fleste redd for å bli avvist. Ingen tør å være den som sier at hen vil ha et forhold, for da er det risiko for å kjenne på følelsene rundt en avvisning. Vi er mest opptatt av egne behov og egen lykke, og vi bryr oss ikke like mye om å ta vare på andre lenger. Vi tror at lykke kommer fra andre mennesker og ikke oss selv. Derfor brukes andre mennesker for å finne lykken, men når de viser seg å være mennesker leter vi etter en annen. Fordi forpliktelse er blitt farlig. Vi ser ikke verdien av å forplikte oss til noe lenger. Fordi vi er mer opptatt av hvordan vi føler oss akkurat nå enn hvordan det føles på lengre sikt å ha satt seg et mål og ha disiplin til å gjennomføre slik at vi når de målene vi setter oss. Gode skildringer. Gjerne i kombo med at vi har blitt altfor teknologisk tilgjengelige for hverandre der det overfladiske betyr mest, og at dette har skapt en rekke dårlige erfaringer som igjen har bygd opp dissonans mellom kjønn. Datinglivet har blitt en teknologisk, overfladisk, polarisert, egoistisk og redd skepsiskultur. 5
ESFP Skrevet 3. september 2023 #19 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mye for gammel for deg 😄 Jeg er selv forelsket i noen jeg ikke kan få. Sitter da som moderne kvinne og vurderer om jeg skal bli med i sex mølla eller ikke, aldri vært del av noe sånt tidligere. Finne en ff, fwb eller hva skal man nå finne på når det meste må analyseres i biter. Ja mennesker kvinner som menn har et fysisk behov. Men det er nesten som å svelge en ekkel pille for å få noe man trenger der og da. På apper har jeg møtt mye troll og annet rart. De er tydeligvis ikke et sted for meg. Ja, jeg opplever det som kaos som kvinne også. Anonymkode: 21954...306 Da er du forelsket i illusjonen av hvem denne mannen er og hva han kan "gi" deg om han en dag snur. Din selvfølelse er lav og underbevisstheten din mener at du ikke fortjener en mann som vil ha hele deg. En kvinne med god selvfølelse bruker ikke energi på en mann som er utilgjengelig, og tar ikke til takke med å være ff hvis det er et forhold hun egentlig vil ha. Du er en del av datingkulturen og må ta ansvar for din egen rolle i den. 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #20 Skrevet 3. september 2023 10 minutter siden, Fremmed fugl said: Hva legger du i tradisjonelle? Bestemor (som var ung på 30/40 talet) snakket om å ha mange ulike dater, gjerne samtidig. Hun brukte et annet ord en dater. Seriøst ble det når man var forlovet. Bortsett fra kulturer og subkulturer med sterke æresbegreper vedrørende hva kvinner fikk lov til, og gjerne med arrangerte ekteskap, så er dagens situasjon ikke så meget ulik. Klart at lett tilgjengelig prevensjon og sikker abort har gjort sitt med hva folk gjør med hvem i hvilken situasjon. Det som er forskjellig i dag er dette med dating apper/sex apper. Kulturen der man utelukkende går etter sex med fremmede. Jeg lurer på om det kan gjøre en lykkelig, ha ny person hver helg kanskje to personer på en helg? Genuint interessert i om der kan gi en lykke følelse? Det som også er ulikt er at ingen lenger tror på eventyr, kjærlighet på samme måte. Virker som slikt er hvisket ut og erstattet med vitenskapelige fakta. Fordi vi skal jo ikke tro på alt mulig rart og mystisk.... Altså, jeg har ikke noe personlig i mot det. Alle bør jo gjøre det som gjør dem lykkelig. Jeg vet ikke hva som er riktig. Men for oss huleboende boomers er der litt som å våkne opp i et alternativt univers. Anonymkode: 21954...306 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå