Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når folk spør om babys alder, bruker dere uker eller mnd? Ville dere f.eks. sagt 10 uker eller 2 mnd og 2 uker? 

Anonymkode: 02e2b...67e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer. Noen, f.eks helsepersonell eller andre nybakte mødre vil gjerne vite nøyaktig, så da kan man svare med uker. Andre spør bare for å være høflig, og trenger ikke noe nøyaktig svar. "To mnd" er tilstrekkelig.

• Liker 2
Skrevet

Det verste jeg vet er når mødre sier at barnet er 72 uker eller 48 mnd…

Anonymkode: d8e59...609

• Liker 1
Skrevet

Varierer. Helt i starten brukte jeg uker, men etter 3 mnd ish begynte jeg med mnd. En 1 åring og en 1 åring er utrolig forskjellige avhengig av om året akkurat har begynt eller barnet nesten er 2. så der lurer jeg ikke når folk sier mnd. Men når barnet har bikket 2 er det fullstendig unødvendig. Da holder det med «akkurat fyllt 2» eller «er snart 2,5 år», «snart 3» osv. 

Anonymkode: 4ca3d...f55

• Liker 3
Skrevet

Kommer an på hvem jeg snakker med + alder på baby/barn :)

Til helsepersonell er jeg veldig nøyaktig. Til andre småbarnsforeldre er jeg ganske nøyaktig (litt avhengig av hvorfor vi snakker om alder). Til folk uten barn er jeg ikke nøyaktig (gikk over til "halvt år", "snart ett år", "ett og et halvt" med en gang hun var bikket 5 mnd)

Uker brukte jeg uannsett bare opp til 2 mnd ca. da.

Anonymkode: 6094e...87d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Kommer an på hvem jeg snakker med + alder på baby/barn :)

Til helsepersonell er jeg veldig nøyaktig. Til andre småbarnsforeldre er jeg ganske nøyaktig (litt avhengig av hvorfor vi snakker om alder). Til folk uten barn er jeg ikke nøyaktig (gikk over til "halvt år", "snart ett år", "ett og et halvt" med en gang hun var bikket 5 mnd)

Uker brukte jeg uannsett bare opp til 2 mnd ca. da.

Anonymkode: 6094e...87d

Ja, det spørs jo hva som er viktig å få kommunisert. 

Anonymkode: 57870...23c

Skrevet

Uker opp til 2 mnd, måneder opp til året og så bruker jeg år. Går fint ann å si 2,5 mnd. Det er nøyaktig nok, det skjer ikke ett hav av endring på 3-4 dager. Etter 1 år så bruker jeg år men sier nok: han ble ett år i juni, snart 1,5 år e.l. Siden det som nevnt over er det endel forskjell på nettopp 1 år og snart 2 år. Etter 2 år sier jeg bare hele år eller 2,5 år evt. mer nøyaktig viss vi treffer en lekekamerat og vi lurer på om de er like gamle 😊

Anonymkode: 52005...9b3

Skrevet

Jeg tror jeg brukte uker frem til hun var rundt 3 mnd. Nå sier jeg noe ala "hun ble nettopp 10 mnd" og så "hun blir 11 mnd neste uke". 

Anonymkode: 485f9...e0b

Skrevet

Uker fram til 2-3 mnd, måneder fram til to år og deretter halve år/år. 

Skrevet

Jeg sa uker opp til 1 mnd, måneder opp til 1 år og der etter år 

Anonymkode: b0b39...efb

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Når folk spør om babys alder, bruker dere uker eller mnd? Ville dere f.eks. sagt 10 uker eller 2 mnd og 2 uker? 

Anonymkode: 02e2b...67e

kom an på hvor gammel baby var. men hadde ekstra issue med at jeg aldri visste om jeg skulle si korrigert eller ukorrigert alder 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...