Gå til innhold

Fedre som kun lever for seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynner å renne over for meg nå, og jeg ønsker egentlig at far skal fraskrive seg alt ansvar. Slutt på "delt bosted" og "delt foreldreansvar".

"På papiret" skal han ha barnet annenhver helg (og dele ferier). I realiteten har han gjort samvær om til noe som kun skal være lystbetont, så det er barnet som velger om hun vil til far. For å få henne dit, må hun "lokkes" med at det skal skje noe gøy. Nå har hun ikke vært der siden juli en gang.. Jeg motiverer til å dra, mens far motarbeider, fordi han bryr seg ærlig talt ikke om hun kommer eller ikke.

Jeg får null avlastning, null hjelp til utgifter, og null hjelp i oppdragelsen. Han har bosatt seg 1,5t unna oss, og lever sitt eget liv. Reiser plutselig på ferier i 4 uker alene, men klarer ikke finne på en dritt med barnet i sommerferien. Driter i at det er hans helg og hans ansvar. Når skolen trenger samtykke på noe, får de ikke svar fra han, fordi han sjekker ikke appen. Når barnet skal spille fotballkamp i helgene, gidder han ikke å bistå med det, selv på hans helger. Når jeg ber om økonomisk hjelp til f.eks noe ekstra barnet trenger, får jeg beskjed om at "bidraget på 1000,- dekker det".

Barnet er snart 13 år, og i alle år har jeg holdt ut dette faenskapet. Jeg vinner ikke mye på å få alt 100%, men det har bare blitt en prinsippsak for meg. At hvis du bidrar med 0%, så kan det også få stå på papir.

Noen i samme situasjon? Hvordan løser dere dette?

Anonymkode: 2e3a8...75f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hvis dere i praksis ikke har delt bosted så ville endret det. 

Anonymkode: 2097f...1ce

• Liker 1
Skrevet

Jeg har heller aldri fått noe fra fedrene. Man kan ikke kreve noe fra en mann. Barna har gode gener. Det trengs bare 20 min innsats for å bli far. Resten er opp til mor. Skjønner meg ikke på alle dere som krever ting fra fedrene. Avlastning, utgifter, oppdragelse. Er dette en slags likestillingstankegang? Menn er fra naturens side ikke skapt slik. De flyr rundt og lever for seg selv, iallefall de fleste jeg vet om. Prøver man stenge dem inne i et hus, blir de sure og ustabile. Den som har ører hør. Kjærligheten er fri. Slipp mennene fri. Du som kvinne har alt ansvar. Slik har det alltid vært. Slik vil det alltid være. Ingen kan endre naturen. Naturen er fri. Naturen er skjønn. Ta en pinne!

Anonymkode: bd3ed...c91

• Liker 1
Skrevet

Du har rett på barnebidrag dersom dere ikke har hatt reelt delt bosted over tid. Sleng inn en søknad.

Anonymkode: d9fbc...24c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har heller aldri fått noe fra fedrene. Man kan ikke kreve noe fra en mann. Barna har gode gener. Det trengs bare 20 min innsats for å bli far. Resten er opp til mor. Skjønner meg ikke på alle dere som krever ting fra fedrene. Avlastning, utgifter, oppdragelse. Er dette en slags likestillingstankegang? Menn er fra naturens side ikke skapt slik. De flyr rundt og lever for seg selv, iallefall de fleste jeg vet om. Prøver man stenge dem inne i et hus, blir de sure og ustabile. Den som har ører hør. Kjærligheten er fri. Slipp mennene fri. Du som kvinne har alt ansvar. Slik har det alltid vært. Slik vil det alltid være. Ingen kan endre naturen. Naturen er fri. Naturen er skjønn. Ta en pinne!

Da har du møtt dårlige menn. Mange fedre gir alt for familien og jobber hardt hele livet.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Slutt å være økonomisk idiot. 

Få det bidrag du har krav på via NAV. 

Anonymkode: 7451a...364

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da har du møtt dårlige menn. Mange fedre gir alt for familien og jobber hardt hele livet.

Mine barns fedre er ikke dårligere enn andre menn. De er helt vanlige menn. Jeg lærer jentene mine at menn er slik. De lever for seg selv. Vi kvinner må utdanne oss, og forsørge oss selv. Vi blir gravide, vi går på jobb, og vi kan ikke sitte og gjøre krav på noe som helst. Vi må kjenne på egen styrke. NAV kan ikke hjelpe deg. En arbeidsgiver kan. Vi kvinner må ikke være avhengige mer. Vi burde takke menn daglig for den dyrebare gaven de har gitt oss. Barnet som kvinnen skal forsørge. Menn er som honningbier. De er skapt for å bestøve. Ikke krev noe fra menn. La dem bestøve! Ikke vær bitre på menn. De er bra som de er!

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mine barns fedre er ikke dårligere enn andre menn. De er helt vanlige menn. Jeg lærer jentene mine at menn er slik. De lever for seg selv. Vi kvinner må utdanne oss, og forsørge oss selv. Vi blir gravide, vi går på jobb, og vi kan ikke sitte og gjøre krav på noe som helst. Vi må kjenne på egen styrke. NAV kan ikke hjelpe deg. En arbeidsgiver kan. Vi kvinner må ikke være avhengige mer. Vi burde takke menn daglig for den dyrebare gaven de har gitt oss. Barnet som kvinnen skal forsørge. Menn er som honningbier. De er skapt for å bestøve. Ikke krev noe fra menn. La dem bestøve! Ikke vær bitre på menn. De er bra som de er!

For noe svada. Det som er problemet til den type menn du beskriver er at de er noen superegoister og selvmedlidende drittunger. Det er så ekstra ille for dem å ofre tid og seg selv for familien, og de skal liksom roses for hver minste lille ting de bidrar med.

jeg vet at de aller fleste er oppdratt av sine mødre, men noen unntak finnes det blant menn. Noen bidrar faktisk og tar sin del, men jeg mistenker at de dessverre ofte blir valgt bort på parringsmarkedet. Det er ofte de rolige og fornuftige mennene som er sånn, de som ikke vekker den store lidenskapen hos kvinner. Jeg hadde først en sånn mann, han var snill, rolig, omtenksom, men jeg tenkte han var kjedelig. Men fy fader så snill. Tok han for gitt. Ble deretter sammen med en som var mer «bad boy». Han var spennende. Trigget noe ekstra i meg. Men han var alltid litt sånn uempatisk på et vis, men det gikk greit når jeg bare hadde meg selv å tenke på. Nå som vi har fått barn er den uempatiske siden et stort problem. Han kan f.eks stikke av gårde og jobbe mens jeg har nesten 40 i feber og mener jeg skal ta meg av et aktivt småbarn alene hele dagen. Nå må foreldrene mine ofte steppe inn. Det er drittsekkoppførsel. Ikke innbill meg at sånn er menn. De har akkurat like mye ansvar for sine barn og burde bidra 50%. Ellers kan vel vi kvinner bare gå til sædbanker fremover. Hvis mannen kun er til for befruktning. Like greit kanskje. 

Anonymkode: 6bf1f...9b1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Herlighet, stakkars barn! 😳😳😳 

Du bør virkelig ta deg sammen og ikke ødelegge for barna dine. 

Anonymkode: d2527...5b5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For noe svada. Det som er problemet til den type menn du beskriver er at de er noen superegoister og selvmedlidende drittunger. Det er så ekstra ille for dem å ofre tid og seg selv for familien, og de skal liksom roses for hver minste lille ting de bidrar med.

jeg vet at de aller fleste er oppdratt av sine mødre, men noen unntak finnes det blant menn. Noen bidrar faktisk og tar sin del, men jeg mistenker at de dessverre ofte blir valgt bort på parringsmarkedet. Det er ofte de rolige og fornuftige mennene som er sånn, de som ikke vekker den store lidenskapen hos kvinner. Jeg hadde først en sånn mann, han var snill, rolig, omtenksom, men jeg tenkte han var kjedelig. Men fy fader så snill. Tok han for gitt. Ble deretter sammen med en som var mer «bad boy». Han var spennende. Trigget noe ekstra i meg. Men han var alltid litt sånn uempatisk på et vis, men det gikk greit når jeg bare hadde meg selv å tenke på. Nå som vi har fått barn er den uempatiske siden et stort problem. Han kan f.eks stikke av gårde og jobbe mens jeg har nesten 40 i feber og mener jeg skal ta meg av et aktivt småbarn alene hele dagen. Nå må foreldrene mine ofte steppe inn. Det er drittsekkoppførsel. Ikke innbill meg at sånn er menn. De har akkurat like mye ansvar for sine barn og burde bidra 50%. Ellers kan vel vi kvinner bare gå til sædbanker fremover. Hvis mannen kun er til for befruktning. Like greit kanskje. 

Anonymkode: 6bf1f...9b1

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Herlighet, stakkars barn! 😳😳😳 

Du bør virkelig ta deg sammen og ikke ødelegge for barna dine. 

Anonymkode: d2527...5b5

Det er dere som sliter her. Hør på dere selv. Kvinner skal klage. Kvinner skal stille krav og menn burde ditt og datt. Jeg lever i denne verden, og jeg er lykkeligere enn dere, med min aksept av hva menn er. Ja de er skjønne på avstand. Nei, de leverer ikke som familieforsørgere. Hva er problemet? Jeg forsørger selv. Hva er problemet med dette?

Aldri vært avhengig og kommer ikke til å bli det heller.

Nå er det på tide at vi tar jentene inn i realiteten. De må lære seg at den gifte kvinnen er historie. Naveren er ikke et ideal for noen. Kvinner må forsørge seg selv, ellers blir de ulykkelige og bitre. Menn blir ikke gravide, så de kan i prinsippet velge. Det er naturen som vil det slik. Hvorfor klage?

La honningbiene surre, og ikke vær fordømmende!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er dere som sliter her. Hør på dere selv. Kvinner skal klage. Kvinner skal stille krav og menn burde ditt og datt. Jeg lever i denne verden, og jeg er lykkeligere enn dere, med min aksept av hva menn er. Ja de er skjønne på avstand. Nei, de leverer ikke som familieforsørgere. Hva er problemet? Jeg forsørger selv. Hva er problemet med dette?

Aldri vært avhengig og kommer ikke til å bli det heller.

Nå er det på tide at vi tar jentene inn i realiteten. De må lære seg at den gifte kvinnen er historie. Naveren er ikke et ideal for noen. Kvinner må forsørge seg selv, ellers blir de ulykkelige og bitre. Menn blir ikke gravide, så de kan i prinsippet velge. Det er naturen som vil det slik. Hvorfor klage?

La honningbiene surre, og ikke vær fordømmende!

Vel, du har et poeng. Og det er vel svaret på hvorfor flere og flere menn er ufrivillig barnløse. 

Som kvinne er det jo bedre å gå til en sædbank for befruktning, enn å forholde seg til en mann som har rettigheter men ikke plikter. 

Anonymkode: 62cb5...55b

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i samme situasjon.  Vi hadde 50/50 på papiret, men i praksis var barna sjelden hos mor.  Hun hadde alltid grunner til at de måtte hentes tidligere eller at det ikke passet.  Jeg noterte alt i noen måneder.  Kontaktet så FVK, som innkalte til møte.  Fra da av fikk hun samvær kun annen hver helg, halve ferier osv.  
Kanskje det er fordi jeg er far at jeg føler meg heldig som har hovedomsorgen for barna?  Har inntrykk av at mange mødre her på KG  klager over at far ikke gir dem avlastning og hjelper dem.  Som om de misunner fars frihet.  

Jeg mottar bidrag via NAV.  Hvorfor gjør ikke du også det?  Da slipper dere diskusjoner om økonomi, for da er det du som skal dekke alt barnet trenger av klær, utstyr osv.  Bidraget er da nøyaktig beregnet.  

Leser at barnet ditt er tenåring nå.  Skjønner ikke at du ikke fikk ordnet dette for mange år siden.  Nå er det for sent.  

Anonymkode: f8584...7d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har du sønner?

Hvis så, lærer du dem at de ikke trenger å gjøre en dritt og bare lar dem surre fritt?

• Liker 1
Skrevet
Forundret.. skrev (1 time siden):

Har du sønner?

Hvis så, lærer du dem at de ikke trenger å gjøre en dritt og bare lar dem surre fritt?

Pule så mange de kan! Tut og kjør!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 10.18):

Du har rett på barnebidrag dersom dere ikke har hatt reelt delt bosted over tid. Sleng inn en søknad.

Han betaler jo bidrag, men det er en drøy 1000lapp. Langt i fra det det koster å ha ett barn hver måned...

TS

Anonymkode: 2e3a8...75f

Skrevet

Du dokumenterer alt dette og sender inn til nav og ber om bidrag via de. Samt endre barnetrygden. Brått har du flere tusen mer og kan ansette hjelp i hjemmet 😊

Anonymkode: 4a4e3...29f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...