AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 Jeg har nedbetalt leilighet (pga arv), men trives ikke her jeg bor. Hvis jeg skal flytte til et bedre sted, må jeg ta opp boliglån. Hva vil dere si er maksimalt forsvarlig boliglån når man har 385.000 i fast uføretrygd? Har ikke behov for bil her jeg bor nå, og enda mindre behov hvis jeg flytter. Anonymkode: 58833...ed1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #2 Skrevet 3. september 2023 Man har jo tidligere tenkt max 5 x inntekt, men det er slettes ikke alle som får det i disse dager (veldig få virker det som, en må ta høyde for at rente stiger enda mer). Og så får du jo egenandel ved salg av gammel leilighet, det vil helt klart spille inn, hvor mye vil du anta det vil bli? Det finnes utmerkede lånekalkulatorer på nett (på bankenes sider) hvor du kan sjekke dette selv Anonymkode: 7fc41...c59
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #3 Skrevet 3. september 2023 Omtrent 800k til 1 mill får du i lån med den inntekten der. Også får du jo egenandel ved salg av nåværende bolig. Anonymkode: 7e783...f80 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå