AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 Hei. Jeg er gravid i uke 7+6, og i uke 6 hadde jeg brunlig utflod i 3 dager, og så til slutt en liten frisk blødning. Men så stoppet det opp og jeg har ikke hatt noe etter dette. Hadde ingen smerter, og graviditetssymptomene har fortsatt. Lurer sånn på om ting står bra til inni magen eller om det har vært en MA. Vet jo at noen opplever litt blødning og så noen uker senere så finner de ut at de har hatt en MA. Jeg bør kanskje også si ifra til sjefen min snart at jeg er gravid, for jeg har blitt litt sykemeldt nå pga kvalme. Så jeg er veldig kvalm, men er det en MA så vil jo gravidsymptomene ofte fortsette. Hvor kan jeg eventuelt sjekke om det er liv inni magen? Ønsker ikke å gå til legen flere ganger for å sjekke hcg, det har jeg ikke tid til, og vil ha en skikkelig sjekk, altså en ultralyd. Er det billigere å bestillte ultralyd hos gynekolog enn hos klinikk? Jeg sjekket pris hos klinikk i nærheten og det koster over 1600 kr 😬 Jeg har forresten allerede en unge i fra før, og i svangerskapet med den ungen så hadde jeg ingen blødninger. Derfor gjør det meg urolig😅 Anonymkode: 8739c...9ae
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #2 Skrevet 3. september 2023 Har du råd til en privat UL så ville jeg tatt det. Det kan gi god ro å bare se at hjertet slår. Når det er sagt så er det vanlig å ha blødninger til å fra i 1. trimester fordi blodgjennomstrømningen til livmoren øker og hormonendringene gjør slimhinnene skjøre og lettblødende. Anonymkode: a27f6...a18 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #3 Skrevet 3. september 2023 Er du bekymret kan du gå til fastlegen, så henviser fastlegen deg til sykehuset (gynekologisk poliklinikk) for tidlig ultralyd med kun egenandel. Berettiget bekymring der det er helsemessige grunner er undersøkelser man får dekket med kun egenandel i Norge (Selv har jeg gjort det hvis abort/blødning/medisinske grunner, men har også kjøpt en privat ultralyd i hvert svangerskap, men da nærmere uke 12. En gang privat i uke 6 da det var for tidlig til at man "får" det offentlig og jeg følte på meg at noe ikke stemte). Anonymkode: 3600d...ef5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #4 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 9.33): Er du bekymret kan du gå til fastlegen, så henviser fastlegen deg til sykehuset (gynekologisk poliklinikk) for tidlig ultralyd med kun egenandel. Berettiget bekymring der det er helsemessige grunner er undersøkelser man får dekket med kun egenandel i Norge (Selv har jeg gjort det hvis abort/blødning/medisinske grunner, men har også kjøpt en privat ultralyd i hvert svangerskap, men da nærmere uke 12. En gang privat i uke 6 da det var for tidlig til at man "får" det offentlig og jeg følte på meg at noe ikke stemte). Anonymkode: 3600d...ef5 Okei da får jeg høre med fastlegen 😊 har lest at om det er blødninger som fastlegen tenker er vanlig så vil de ikke henvise videre. Men får høre med fastlegen, han pleier ikke å være vanskelig , så kan godt være at jeg kan få en henvisning 😊 Tusentakk for at du tok deg tid til å svare 😊 Ts Anonymkode: 8739c...9ae
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #5 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 9.29): Har du råd til en privat UL så ville jeg tatt det. Det kan gi god ro å bare se at hjertet slår. Når det er sagt så er det vanlig å ha blødninger til å fra i 1. trimester fordi blodgjennomstrømningen til livmoren øker og hormonendringene gjør slimhinnene skjøre og lettblødende. Anonymkode: a27f6...a18 Ja har hørt at det er vanlig, men i følge det som står babyverden sin side om blødninger, så er en dråpe i trusa eller litt rosa på papiret en «liden blødning», men jeg har jo hatt mer enn det😅 hadde både brunt blod og etter hvert friskt blod, og det var flere dråper i trusa for å si det sånn, ikke bare en dråpe😅 så får høre med fastlegen da, eventuelt bestille privat Ultralyd 😕 Ts Anonymkode: 8739c...9ae
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #6 Skrevet 4. september 2023 Hadde tatt en privat ul,går sikkert an åf fnne rimeligere enn 1600. Hadde MA selv og synes det var godt å få bekreftet at hjertet aldri hadde begynt å slå. Hadde aldri klart å gå i uvisshet. Godt mulig at alt er fint også, tror du trenger å vite. Anonymkode: 9da22...481
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #7 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hadde tatt en privat ul,går sikkert an åf fnne rimeligere enn 1600. Hadde MA selv og synes det var godt å få bekreftet at hjertet aldri hadde begynt å slå. Hadde aldri klart å gå i uvisshet. Godt mulig at alt er fint også, tror du trenger å vite. Anonymkode: 9da22...481 Ja nå bestilte jeg en time til privat ultralyd, selv om det koster over 1600 kr. Er så fælt å ikke vite.. ts Anonymkode: 8739c...9ae
Fame Skrevet 4. september 2023 #8 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja nå bestilte jeg en time til privat ultralyd, selv om det koster over 1600 kr. Er så fælt å ikke vite.. ts Anonymkode: 8739c...9ae Det er verdt pengene
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #9 Skrevet 4. september 2023 Absolutt verdt pengene. Jeg var i uke 13 hos fastlegen og han fant ikke hjertelyd, selv om han prøvde aldri så lenge. Sa jaja, vi prøver neste gang 🥲 bestilte UL privat samme dag på drop in, og alt var fint hadde vært ille å gå og vente på Anonymkode: a5e56...788
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #10 Skrevet 6. september 2023 Fame skrev (På 4.9.2023 den 10.35): Det er verdt pengene Ja virkelig verdt pengene 🥰 idag var jeg på ultralyden og bønna var i levende livet heldigvis 🥰 så herlig å høre hjerteslagene🙌🏼 Ts Anonymkode: 8739c...9ae 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #11 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (På 4.9.2023 den 10.40): Absolutt verdt pengene. Jeg var i uke 13 hos fastlegen og han fant ikke hjertelyd, selv om han prøvde aldri så lenge. Sa jaja, vi prøver neste gang 🥲 bestilte UL privat samme dag på drop in, og alt var fint hadde vært ille å gå og vente på Anonymkode: a5e56...788 Ja! Den ventingen er grusom! Ville ikke vente i evighet. Åå så trist ❤️ Må være helt forferdelig 😕 var på ultralyd idag, magefølelsen min sa at ting er nok i orden, men pga blødninger kaan det jo plutselig være at den ikke er i livet lenger, så var spent, og ville sjekke. Men heldigvis lå den der levende og fikk høre hjerteslagene 🤩💕 hun målte den til 8+4, og 2 cm så er ikke så stor enda, men den viste godt på ultralyden💕 Ts Anonymkode: 8739c...9ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå