AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 Hei! En nær venninne av meg har kommet såpass langt i graviditeten at det begynner å nærme seg typisk tid for babyshower. Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan det er å overraskes sånn fordi jeg ikke har barn selv enda, og fordi det jo er individuelt hvordan folk gjennomfører det. For en stund siden fortalte hun meg at venninnegjengen hennes har hintet om babyshower. Hun er livredd for å bli overrasket uten å vite noe, fordi hun har hatt en krevende start på graviditeten med langvarig kvalme som hun fortsatt er sliten etter, og fordi det er en omveltning. Forståelig nok ønsker hun også til en viss grad å ha kontroll mtp hvem som inviteres og hvor nærme termin og permisjon hun ser for seg at hun orker. Fordi vi har vokst opp sammen og familiene våre er veldig close har jeg foreslått at jeg kan gjøre det, sånn at hun kan si til venninnegjengen at vi har blitt enig om at jeg gjør det. Da er hun sikker på hvor det blir, hvem som skal inviteres, og at det blir en gang i løpet av et visst antall uker før hun går ut i permisjon. Jeg har aldri arrangert babyshower før, så jeg lurer på: - Hvilken mat og evt kaker/snacks er greiest å servere til en sånn anledning? Jeg skal invitere 16 stk. - Er det noen leker som er gøy og enkel å gjennomføre? Eller er det like greit å droppe det? - Hva slags pynt er fint å ha? Jeg har noen tanker selv, men forslag er alltid fint. - Hadde det vært en idé å be hun sende en ønskeliste så vi kan gå sammen om å kjøpe gave? Jeg skal lage bleiekake eller lignende, men er litt usikker på hva som er fint å gi kommende mor. Gleder meg til å få litt tips! 🤗 Anonymkode: e0cac...6b4 1
sommerfugl154 Skrevet 3. september 2023 #2 Skrevet 3. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei! En nær venninne av meg har kommet såpass langt i graviditeten at det begynner å nærme seg typisk tid for babyshower. Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan det er å overraskes sånn fordi jeg ikke har barn selv enda, og fordi det jo er individuelt hvordan folk gjennomfører det. For en stund siden fortalte hun meg at venninnegjengen hennes har hintet om babyshower. Hun er livredd for å bli overrasket uten å vite noe, fordi hun har hatt en krevende start på graviditeten med langvarig kvalme som hun fortsatt er sliten etter, og fordi det er en omveltning. Forståelig nok ønsker hun også til en viss grad å ha kontroll mtp hvem som inviteres og hvor nærme termin og permisjon hun ser for seg at hun orker. Fordi vi har vokst opp sammen og familiene våre er veldig close har jeg foreslått at jeg kan gjøre det, sånn at hun kan si til venninnegjengen at vi har blitt enig om at jeg gjør det. Da er hun sikker på hvor det blir, hvem som skal inviteres, og at det blir en gang i løpet av et visst antall uker før hun går ut i permisjon. Jeg har aldri arrangert babyshower før, så jeg lurer på: - Hvilken mat og evt kaker/snacks er greiest å servere til en sånn anledning? Jeg skal invitere 16 stk. - Er det noen leker som er gøy og enkel å gjennomføre? Eller er det like greit å droppe det? - Hva slags pynt er fint å ha? Jeg har noen tanker selv, men forslag er alltid fint. - Hadde det vært en idé å be hun sende en ønskeliste så vi kan gå sammen om å kjøpe gave? Jeg skal lage bleiekake eller lignende, men er litt usikker på hva som er fint å gi kommende mor. Gleder meg til å få litt tips! 🤗 Anonymkode: e0cac...6b4 Jeg har vært i er par stk og der ble det servert salat + pasta + pesto med litt selvbetjeningssystem. Det er lett å lage til mange. kakebordet forsynte vi oss av etterhvert. Ville hatt litt muffins/cupcakes i rosa eller blå, doughnuts i rosa eller blå, én større litt fancy kake (Google baby shower cakes for inspo), non-stop og M i små skåler kanskje og mulig noe melkesjokolade. Server noe godt å drikke til. Av leker er det blitt gjort litt forskjellig. Gjette fødselsdato, vekt og lengde på barnet er litt gøy, en hadde kahoot om mammaen (hvor godt kjenner du henne), om å gjøre å lukte typen sjokolade som er smeltet på bleier 😂, Gaveåpning er jo en «post» på programmet og ønskeliste er lurt. Da kan man spleise på litt dyrere gaver også! Bleiekake er ganske lett å lage hvis man føler en oppskrift på nettet. Og ellers anbefaler jeg at du googler «babyshower leker» og lignende. Da finner du masse inspirasjon og tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå