Gå til innhold

Svalbard

Sohoy

Anbefalte innlegg

Sitter og leser fredags-bilaget i Dagbladet, blant annet om studenter på Svalbard, og fikk fryktelig lyst til å dra dit selv! Elsker utfordringer og alt som er anneledes.

Jeg er ferdig utdannet sykepleier om et år...kanskje det hadde vært noe? Bør man ha litt erfaring først kanskje? Er det ikke sånn at man får bra betalt også, for å være der oppe?

Noen som vet noe om muligheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Snart medlem*

Man betaler jo nesten ikke skatt på Svalbard. Husker ikke hvor mange prosent det er snakk om, men under 20% mener jeg jeg leste for ikke så lenge siden. Avgifter er også mye lavere enn i fastlands-Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det jeg trodde, og det er jo et bra pluss :sjarmor:

Men man må jo ha en jobb da...det er kanskje ikke så enkelt siden det er et lite samfunn, dvs. få jobber? Tror jammen jeg skal begynne å undersøke litt...har virkelig lyst til dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tråd om det for ikke så lenge siden:-) De har økt skatten nå, da, med 6 eller 8 ekstra (?) %, men vet at noen av selskapene som holder til der har gitt folk lønnsøkning som tilsvarer dette. Ellers er vel matvarer og sånt dyrt der, selv om alkoholden er billig. men enig i at det høres veldig spennede ut å bo der for en periode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen venner som studerte der, husker ikke om det var et halvt år eller et helt år. Uansett var det veldig mye festing, og de trivdes godt. Det akademiske utbytte var vel heller begrenset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...