Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Føler meg ganske fortvilet. Synes selvfølgelig det er tungt å få negative graviditetstester gang på gang, og er derfor frustrerende at jeg ikke "skal få til" eggløsningstestene en gang. 

Jeg har 28 dagers syklus. 13 dager til neste mens og enda ikke fått eggløsning. Vet at EL kan fortsatt skje, men med stabil syklus har EL vært tidligere i syklusen tidligere. Tester om morgenen, da vet jeg at jeg ikke har drukket og urinen er ikke utvannet. 

Jeg var gravid og mistet etter 12 uker i slutten av mai. Har ikke sett positivt på EL-testen siden juni. Syklusen skal være tilbake til normalt og mensen er ganske regelmessig. 

Jeg bruker babyplan stripsene. 

Kan det være noe galt? Bør jeg bare vente?  Bør jeg eventuelt ta kontakt med gynekolog for å sjekke at alt er som det skal? 

Endret av lotte123
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å teste to ganger daglig i det vinduet du kan ha eggløsning. Det kan være du har kortere LH topp som du ikke får med deg siden du kun tester på morgenen 

Anonymkode: 88ef2...4f9

• Liker 1
Skrevet

Test heller på på formiddagen og ettermiddagen 

Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Test heller på på formiddagen og ettermiddagen 

Men blir ikke urinen utvannet da? 

Skrevet

Mulig du bør oppsøke en gynekolog og få innvendig ultralyd for å se. Jeg gikk fast til gynekolog en stund og satte eggløsningssprøyte. Jeg hadde alltid negative eggløsningstester, men gyn så på UL at jeg var helt klar for eggløsning (25mm stor folikkel), men fikk allikevel aldri positive tester.

Anonymkode: 963ce...c86

Skrevet
lotte123 skrev (1 time siden):

Men blir ikke urinen utvannet da? 

Nei... eventuelt så kan du begynne å tempe. Dette beste måten å se om du vil få og har eggløsning 

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Mulig du bør oppsøke en gynekolog og få innvendig ultralyd for å se. Jeg gikk fast til gynekolog en stund og satte eggløsningssprøyte. Jeg hadde alltid negative eggløsningstester, men gyn så på UL at jeg var helt klar for eggløsning (25mm stor folikkel), men fikk allikevel aldri positive tester.

Takk for svar! Her er gynekolog to timar unna, så det er litt stress mtp jobb osv Bestilte likevel en time til når jeg skal ha fått mensen, så de kan sjekke litt. Håper det går fint. Stresser med at jeg ikke har EL. Håper jeg bare har gått glipp av den når jeg tester. 

Skrevet

Jeg har alltid hatt korte LH-topper, så jeg måtte teste 2 ganger om dagen. Ble så og si alltid positiv på ettermiddag. Negativ på morgen-positiv ettermiddag - negativ på morgenen igjen. Ble anbefalt å gjøre det av gynekologen, da det ikke var uvanlig å ha det sånn. 

Anonymkode: 16fef...9a0

Skrevet
lotte123 skrev (1 time siden):

Takk for svar! Her er gynekolog to timar unna, så det er litt stress mtp jobb osv Bestilte likevel en time til når jeg skal ha fått mensen, så de kan sjekke litt. Håper det går fint. Stresser med at jeg ikke har EL. Håper jeg bare har gått glipp av den når jeg tester. 

Jeg bodde også to timer unna nærmeste gynekolog, så ble mye reising 😅 men er lurt å gjøre det om man kan få ting oppklart. 

Skrevet

Jeg har kort LH stigningsvindu. Ble anbefalt av gyn å ta EL test etter kl 10 da LH stiger etter man er stått opp, og dermed ikke høyest ved første urin slik hcg ofte kan være. 

Jeg tester også 2 ganger om dagen.

Viktig å huske også at EL kan skje/ha skjedd uten at du får utslag på EL test hjemme. Det er bare en indikator ikke en fasit på om EL skjer eller ikke. Noen får aldri utslag på EL test og får barn likevel, andre får utslag på test, men EL uteblir likevel.. 

Anonymkode: 20798...3ea

Skrevet

Tusen takk for gode svar! Godt å skrive her inne og få svar, når man stresser med dette 💕

Skrevet

Jeg hadde el på dag 20, ikke som «standard» dag 14.

Anonymkode: 17926...292

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg hadde el på dag 20, ikke som «standard» dag 14.

Hvor lang var syklusen din? 

Skrevet

Jeg tok en test nå på kvelden. Der var streken mye tydeligere. Ikke helt positiv, men nesten, vil jeg si. Vet at den enten er negativ eller positiv, men så i alle fall at det var forskjell. 

Tester på ettermiddagen framover 😊

• Liker 1
Skrevet
lotte123 skrev (11 timer siden):

Hvor lang var syklusen din? 

Ca 30 dager. Stabile sykluser. Gravid med barn nr to nå. Ble gravid i PP3 med førstemann og PP1 denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...