AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 Tar quetiapin for å sove/roe meg. Har trappe gradvis opp og er nå på 2-3 25 mg hsr lyst å ta lavere dose pga mulige bivirkninger men redd j ikke får sove HVs jg trapper litt ned igjen? Anonymkode: b86e9...b6c
Helene Skrevet 3. september 2023 #2 Skrevet 3. september 2023 Jeg får skikkelig hangover. Jeg deler tabletten 4.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #3 Skrevet 3. september 2023 Er vel bare å prøve en natt det, hva er det verste som kan skje? Anonymkode: 03434...2c7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #4 Skrevet 3. september 2023 Det er jo bare å teste. Jeg ble helt slått ut av en Anonymkode: 4da25...983
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #5 Skrevet 3. september 2023 Antipsykotikum for å ordne søvnproblemer mener jeg er feil tilnærming. Da skal rimelig mye være utprøvd først, og ikke minst bør man slite med psyken på et alvorlig stadie. Det er en medisin beregnet for de som blir psykotiske. Relativt "gale", med andre ord. Anonymkode: d0f1c...0ea
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #6 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er vel bare å prøve en natt det, hva er det verste som kan skje? Anonymkode: 03434...2c7 Er helt ute så det er faktisk krise om ikke sover. men føler j sover varierende på de litt uansett så vet ikke om toleransen er større eller ikke Anonymkode: b86e9...b6c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #7 Skrevet 3. september 2023 Vanlig å få flere bivirkninger ved høyere doser? Altså at man får mindre bivirkning av feks 50 mg enn 75? Anonymkode: b86e9...b6c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #8 Skrevet 3. september 2023 27 minutter siden, AnonymBruker said: Antipsykotikum for å ordne søvnproblemer mener jeg er feil tilnærming. Da skal rimelig mye være utprøvd først, og ikke minst bør man slite med psyken på et alvorlig stadie. Det er en medisin beregnet for de som blir psykotiske. Relativt "gale", med andre ord. Anonymkode: d0f1c...0ea Er du lege? Anonymkode: 03434...2c7
sommerfugl154 Skrevet 3. september 2023 #9 Skrevet 3. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Antipsykotikum for å ordne søvnproblemer mener jeg er feil tilnærming. Da skal rimelig mye være utprøvd først, og ikke minst bør man slite med psyken på et alvorlig stadie. Det er en medisin beregnet for de som blir psykotiske. Relativt "gale", med andre ord. Anonymkode: d0f1c...0ea Samme medisin kan indiseres til ulik bruk som avhenger av dose. quetiapine/seroquel brukes i mye høyere dose enn 25-50mg hvis det brukes som antipsykotikum. Dermed øker også faren for bivirkninger. Ved lavere doser, og såpass mye lavere som ved søvnbruk så er det mye mindre risiko for bivirkningene listet i pakningsvedlegget. medisinen er også ganske utbredt og utprøvd. Jeg ville ikke vært så utrolig bekymret.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #10 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Antipsykotikum for å ordne søvnproblemer mener jeg er feil tilnærming. Da skal rimelig mye være utprøvd først, og ikke minst bør man slite med psyken på et alvorlig stadie. Det er en medisin beregnet for de som blir psykotiske. Relativt "gale", med andre ord. Anonymkode: d0f1c...0ea En av bivirkningene er døsighet. I tillegg virker de bare som antipsykotiske i svært høy dosering. Anonymkode: aef58...ace
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #11 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En av bivirkningene er døsighet. I tillegg virker de bare som antipsykotiske i svært høy dosering. Anonymkode: aef58...ace Vanlig å få mer av de andre bivirkningene på høyere doser? Feks økt depresjon, høy puls osv? På 75 vs 50? Eller hvis man går på det over tid? Anonymkode: b86e9...b6c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #12 Skrevet 3. september 2023 Økt vekt, økt angst, problemer med å slutte. Tidskrift for legemidler skriver de anbefaler ikke quetapin mot søvnproblemer. Anonymkode: 84d34...7b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå