Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg så ufresh nå i permisjonen. Baby er snart 6 uker. 

Går fort noen dager mellom hver dusj. Føler meg full av svette, melkesøl, gulp og ekstra kg. Hjelper heller ikke på med lite søvn😅

Føler meg rett og slett helt dass, og det går utover humøret. Har en mann som jobber borte deler av gangen og en high need baby og tilegg en 3 åring. Av og til er jeg flau når jeg henter eldste fordi jeg har forfalt sånn og de andre mødrene er så pene og freshe😆

Ja, jeg vet det går over! Men tips til å føle seg bedre her og nå?😄 som kan gjøres fort, for baby gråter etter 5 min alene og da prioriterer jeg å finne meg noe mat eller få tatt oppvasken🙈

Anonymkode: 9b7ad...39d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En rask hudpleierutine når du våkner, med rens og fuktighetskrem de første 5 minuttene du har. Så en rask sminkerutine de neste 5 minuttene du har (litt consealer, solpudder og blush gir underverker om du må prioritere. Så litt tørrsjampo og børsting av håret de neste 5 minuttene du har. Det har mye å si hvordan man kler seg også, og det tar jo like lang tid å kle på seg finere klær som slappe klær🙊🥰

Anonymkode: e92c3...4ad

• Nyttig 1
Skrevet

Det sier seg egentlig litt selv. Når man føler seg ufresh så må man prioritere å ta seg en dusj, børste håret, ta på rene klær og kanskje ta på bittelitt sminke. Det gjør underverker! De dagene jeg ikke dusjet så tok jeg på litt concealer, fikset øyenbrynene, litt rouge og lipgloss. Da både så og følte jeg meg mye freshere ut med en gang.. tok 1,5 min😅

Anonymkode: a2862...043

Skrevet

Føler meg ufresh selv. Det er noe med å plutselig ha mye mindre tid til seg selv OG en del kg ekstra😅Nå er jeg i min andre barselperiode og det hjelper litt å bare godta at jeg ikke er på mitt beste med tanke på utsende nå.

Det jeg gjør for å føle meg bedre er å dusje hver dag, sminke meg hver dag og vasker håret om kvelden etter baby er lagt og passer på å ikke få fett hår. Klær syns jeg er veldig vanskelig i denne tiden. Må både være mulig å amme i og litt komfortabelt. Vil helst skjule magen å. Går mye med ammesinglet og en stor skjorte/bluse over, litt vide busker og joggesko. Fryktelig kjedelig og jeg ser maaange med baby som er så og si likt kledd som meg. Men føles bedre enn slappe joggebukser 

Anonymkode: 91f9b...019

Skrevet

Men du, de der andre mødrene er jo på et annet sted enn du :) Hvis de skal på jobb så må de jo ordne seg litt. Ikke sammenligne deg med dem.

Anonymkode: bd97e...80f

• Hjerte 1
Skrevet

Legg baby på badegulvet på en håndduk eller i vippestol i bare bleie (blir varmt når du dusjer) og ta raske dusjer hvertfall annenhver dag. Stell deg hver morgen, bruk kjapp tid, men do it. Kjøp deg noen nye klær, ut og trill for å få frisk luft og mosjon. Besøk bekjente.

Anonymkode: d3abe...63b

Skrevet

Hva gjør du når baby sover da? Er vel ikke helt umulig å få til en dusj og selvpleie på 10 minutter om dagen? 

Anonymkode: 3d1b7...f04

Skrevet

En 3 minutters dusj var noe jeg prioriterte hver morgen, og kanskje igjen om kvelden etter at mannen var kommet hjem! Baby på gulv, i babynest eller vippestol, eller i løpet av en av de 30 minutters duppene baby tok. (Sov sjelden noe lenger enn 30 minutter på dagtid.)

Anonymkode: 5c58c...d93

Skrevet

Tusen takk for gode tips!

Baby sover kun oppå meg eller i vogn som trilles, så det må gjøres når baby er våken. Det er gråting og hyling hver gang blir lagt ned, men de blir vel ikke skadet for livet av å gråte litt som baby?..

Skrevet

Her pleide pappaen og ta seg av baby litt om morgenen før han dro på jobb sånn at jeg fikk noen minutter til å stelle meg 😊

Anonymkode: 5b5b0...bd5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Baby sover kun oppå meg eller i vogn som trilles, så det må gjøres når baby er våken. Det er gråting og hyling hver gang blir lagt ned, men de blir vel ikke skadet for livet av å gråte litt som baby?..

Kan ikke du dusje på ettermiddagen når far er hjemme da…?

Anonymkode: f5446...0b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei baby blir ikke skadet for livet av at du tar en daglig dusj. Legg baby på et håndkle eller noe på gulvet mens du dusjer. Gjerne på magen, så blir det litt magetid også. Så kan du ha baby i bæresele mens du sminker deg hvis du føler behov for det. 

Anonymkode: 64526...56f

• Nyttig 1
Skrevet

Babyen tåler helt fint å ligge på gulvet og hyle i 2 min mens du tar en lyndusj. Legg babyen i babynest på badegulvet, så han kan se og høre deg, så kan du snakke rolig til ham mens du dusjer. 

Med eldstemann syntes jeg det var så forferdelig med babygråt at jeg ikke tålte å gjøre NOE når babyen gråt. 

Med minstemann var jeg herdet, og han fikk pent ligge på gulvet og vræle mens mamma tok en dusj. Å hive på meg litt mascara og leppestift gjorde jeg også, men da kunne han gjerne sitte på fanget mens jeg gjorde det. 

Anonymkode: aa0ce...18c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
On 9/3/2023 at 6:32 PM, AnonymBruker said:

Jeg hadde satt baby i vippestol inne på badet, mens jeg hadde tatt en speed dusj.

Anonymkode: ec0c4...620

Skrevet

Tusen takk for gode tips, de tåler vel å hyle litt ja😅🙈

Skulle ha nevnt det i innlegget, men pappaen jobber offshore så er helt alene med begge barna.

Skrevet

Fant ut at om håret er stelt så ser hele jeg mer stelt ut. Så om det er tørrspray og stramt oppsett eller hårbånd og stritt hår - så lenge du ser gredd ut er mye gjort.

Og jeg prioriterer øyebryn og concealer. Fra å se ut som ei hulder på 68 (veldig pløsete hud etter fødsel) så ser jeg ut som en småbarnsmor på 53 😆 det får duge noen måneder til.

Anonymkode: ce13b...8af

Skrevet

Pleide å legge baby på gulvet eller i vippestol på badet. Og når jeg var ferdig å vaske håret så tok jeg med baby inn i dusjen også, kjempegøy for de små! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...