AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #21 Del Skrevet 3. september 2023 Ta opp snorkelyden og spill av til han dagen etter så får han selv høre hvor slitsomt det er. Jeg sover med en som er på do opptil 3 ganger i løpet av natten, i tillegg skal han ta medisiner og drikke enda mer vann. Jeg sover på halv åtte hver natt og ørepropper hjelper lite når sengen skvulper hver gang han dumper ned på madrassen igjen. Jeg sover lett og tenker på å bli særboer pga dette. Anonymkode: 2b2e9...f3c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #22 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ta opp snorkelyden og spill av til han dagen etter så får han selv høre hvor slitsomt det er. Jeg sover med en som er på do opptil 3 ganger i løpet av natten, i tillegg skal han ta medisiner og drikke enda mer vann. Jeg sover på halv åtte hver natt og ørepropper hjelper lite når sengen skvulper hver gang han dumper ned på madrassen igjen. Jeg sover lett og tenker på å bli særboer pga dette. Anonymkode: 2b2e9...f3c Særboer? Holder det ikke å få hver sin seng? Anonymkode: 2ed8d...aa8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 3. september 2023 #23 Del Skrevet 3. september 2023 Vi snorker begge to, ingen av oss er overvektig og det er ingen fysisk årsak til snorkingen annet enn alder kanskje. Så jeg sover med ørepropper. Det demper snorkinga såpass at jeg får sove. Har et godt sovehjerte da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #24 Del Skrevet 3. september 2023 diyenni skrev (8 timer siden): 1 og 2: Enig. Kjøper propper på mandag. Har prøvd med AirPodsene mine men de er vonde å sove med. Det andre rommet er ikke godkjent som soverom, men jeg skal undersøke med huseier om noe kan gjøres. (Vi leier til samboer er ferdig på studiet). 3: Han er normalvektig og aktiv, så jeg tror ikke det ligger der. Men det kan jo tenkes at han har støvallergi eller annen allergi som gjør han tettere i systemet. Vi har det sjeldent veldig støvete vel og merke, men man vet jo aldri. Det hadde han funnet ut av om han var villig til å spille mer på lag.. 4: Tror jeg må kopiere dette avsnittet og sende til mamma som har levd med pappa sin snorking så lenge jeg kan huske 😂 Takk! Mamma sover ofte på et av rommene til meg og mine søsken når hun er lei av pappas snorking. Og det er vel ikke så uvanlig å sove på hver sine rom har jeg skjønt, men vi trives med å sove sammen. For min del de dagene samboer IKKE snorker.. Jeg har hatt svekket immunforsvar etter jeg hadde covid før jul ifjor, og jeg er helt overbevist om at jeg nå brygger på en kraftig forkjølelse, og at jeg oftere ikke er i form og lettere får infeksjoner har noe med dårlig søvn å gjøre. Lavt immunforsvar og dårlig søvn er ikke en drømmekombinasjon… Du kan sette en seng inn der selvom det ikke er godkjent soverom? Trenger ikke høre med huseier engang. Anonymkode: 9145a...56a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #25 Del Skrevet 3. september 2023 Ekstra seng/gjesterommet var en livredder for meg. Holdt ut lenge med snorkingen hans fordi jeg var redd for at "Hvis man ikke deler seng så er forholdet dårlig",men det er bare bullshit. Søvn er SÅ viktig for helsa, og for forholdet. Når vi hadde leil så sov han på kontoret sitt i en god gjesteseng (han sover tungt og har ikke problem med å sovne, og det er jo han som bar "problemet" og han ønsket ikke å gå til legen, så da skal såklart han ta gjestesenga). Nå har vi hus og han har dobbeltseng på kontoret sitt, og sover stort sett der. I ferier/helger og når vi hygger oss så deler vi såklart seng, men når jeg faktisk trenger å sove så sover jeg alene, og forholdet og livet mitt er SÅ mye bedre. Anonymkode: ca82f...c4c 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #26 Del Skrevet 3. september 2023 - Lydopptak som du spiller av HØYT for ham dagen etter. -Snorkeskinne hjelper mot mannens snorking her (helt til han tar den ut i søvne😅 ) men for å bruke det må man jo erkjenne problemet og ønske å gjøre noe med det. -Ørepropper og ei lita vifte ved hodeenden bruker jeg, det kansellerer noe støy. -Ofte ender jeg opp på det ekstra soverommet uansett….det er tortur når det setter i gang og jeg orker ikke å bruke hele natten på å korrigere liggestilling og snorkeskinne 🫠 Anonymkode: 56e64...685 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MisterMister Skrevet 3. september 2023 #27 Del Skrevet 3. september 2023 Jeg ville studert nesepusting. Hvis han kan begynne å puste med nesen, kan ikke bare snorkingen bli borte, men søvnkvaliteten hans kan bli ekstremt mye bedre, noe som igjen vil gi andre ønskelige effekter også 😀 Jeg fokuserer på å puste med nesen i våken tilstand også, og på natten teiper jeg munnen igjen med munnteip. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #28 Del Skrevet 3. september 2023 Fælt og utmattende med snorkende mann... Jeg kan ikke sove med ørepropper, men har svært gode hørselsvern på nattbordet i tilfelle. Eneste er at man ikke kan ligge på siden med dem, men sover greit på rygg. I noen tilfeller får jeg sove på siden, mens han frivillig går på gjesterommet og sover om jeg spør. Anonymkode: e2e44...6b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 3. september 2023 #29 Del Skrevet 3. september 2023 Har du prøvd å ta opptak av snorkingen hans med mobilen din og latt han få høre på det på dagtid? Hold mobilmikrofonen helt borttil munnen hans og få med hvert snork skikkelig. La han få høre på spetakkelet. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #30 Del Skrevet 3. september 2023 MisterMister skrev (7 minutter siden): Jeg ville studert nesepusting. Hvis han kan begynne å puste med nesen, kan ikke bare snorkingen bli borte, men søvnkvaliteten hans kan bli ekstremt mye bedre, noe som igjen vil gi andre ønskelige effekter også 😀 Jeg fokuserer på å puste med nesen i våken tilstand også, og på natten teiper jeg munnen igjen med munnteip. Det er jo potensielt livsfarlig. Man kan kaste opp i søvne og da renner jo oppkastet rett ned i halsen igjen og kan havne i lungene. Anonymkode: e1200...40b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #31 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Særboer? Holder det ikke å få hver sin seng? Anonymkode: 2ed8d...aa8 Hvis man har kun ett soverom... Anonymkode: 2b2e9...f3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #32 Del Skrevet 3. september 2023 Søvnmangel er direkte helseskadelig. Hadde aldri delt soverom med en snorker. Anonymkode: bbd0a...8fe 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #33 Del Skrevet 3. september 2023 Eksen min snorket så ille at et sagbruk ville klaget. Jeg bestilte en 100 pk med slike myke ørepropper som man ruller sammen og stapper inn i ørene. Ble helt døv og fikk sove hele natten. Anonymkode: 744e9...3eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #34 Del Skrevet 3. september 2023 diyenni skrev (11 timer siden): Tittelen sier sitt. Og her kommer casen: Samboer forstår ikke hvor problematisk det er å våkne/bli liggende våken gjentatte netter pga hans snorking. Han mener at det ikke er så ille, og at han derfor ikke trenger å gjøre noe med det. Vel, han om det. Det er jo en ganske åpenbar årsak til at han ikke skjønner problemet. Han sover så tungt at selv røykvarsleren ikke hadde vekket han, og snorker så det av og til vibrerer i puten hans. Hvordan i alle dager kan jeg få løst dette problemet? Det må jo være NOE som kan stanse eller i det minste dempe den intense snorkingen. Jeg vurderer å kjøpe en ekstra seng for å sove inne på rommet vi bruker til kontor/klesskap, men jeg tror ikke noen av oss ønsker det. Kom gjerne med tips om hva jeg kan gjøre for å få han til å innse problemet, og hva jeg kan foreslå av ting han kan gjøre for å prøve å bli kvitt det. Hilsen søvnløs 28-åring 😵💫 Oj..du er bare 28 år. Fordi han bagataliserer og ikke tar deg på alvor, så hadde jeg faktisk revurdert forholdet. Å ikke ta hensyn til partner på de store og viktige tingene er ikke bra. Søvn er viktig! Det kommer en tid hvor søvn blir enda mer mangelvare (hvis dere får barn). Da er det ekstra viktig med en partner som evner å ta hensyn. Drastisk ja! Men det er viktig at du kjenner litt på alle samboerens kvaliteter nå og særlig den med evne til å samarbeide og ta hensyn. Anonymkode: a786f...fdb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #35 Del Skrevet 3. september 2023 Kan på det sterkeste anbefale separate soverom 😍😴😴😴💤 Anonymkode: 48751...712 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MisterMister Skrevet 3. september 2023 #36 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er jo potensielt livsfarlig. Man kan kaste opp i søvne og da renner jo oppkastet rett ned i halsen igjen og kan havne i lungene. Anonymkode: e1200...40b Hvis munnteip virker for farlig, kan han begynne å tenke på å ha munnen lukket i hverdagen, når han går tur, pust med nesen, når han ser film, ha munnen lukket med tungen hvilende mot ganen, og tennene veldig lett sammen, når han legger seg om kvelden, ha munnen lukket og pust med nesen, og prøv å sovne slik, bli oppmerksom på om du puster med munnen, og når du merker at du gjør det, lukk den og pust med nesen, slik mennesker er ment å puste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MisterMister Skrevet 3. september 2023 #37 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er jo potensielt livsfarlig. Man kan kaste opp i søvne og da renner jo oppkastet rett ned i halsen igjen og kan havne i lungene. Anonymkode: e1200...40b Bør kanskje også presisere at du ikke trenger å teipe igjen munnen som om den aldri skal opp igjen, det holder med en liten stripe midt over munnen, som lett åpner seg, hvis du må lukke opp munnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #38 Del Skrevet 3. september 2023 diyenni skrev (13 timer siden): Tittelen sier sitt. Og her kommer casen: Samboer forstår ikke hvor problematisk det er å våkne/bli liggende våken gjentatte netter pga hans snorking. Han mener at det ikke er så ille, og at han derfor ikke trenger å gjøre noe med det. Vel, han om det. Det er jo en ganske åpenbar årsak til at han ikke skjønner problemet. Han sover så tungt at selv røykvarsleren ikke hadde vekket han, og snorker så det av og til vibrerer i puten hans. Hvordan i alle dager kan jeg få løst dette problemet? Det må jo være NOE som kan stanse eller i det minste dempe den intense snorkingen. Jeg vurderer å kjøpe en ekstra seng for å sove inne på rommet vi bruker til kontor/klesskap, men jeg tror ikke noen av oss ønsker det. Kom gjerne med tips om hva jeg kan gjøre for å få han til å innse problemet, og hva jeg kan foreslå av ting han kan gjøre for å prøve å bli kvitt det. Hilsen søvnløs 28-åring 😵💫 Føler med deg. Til slutt blir du p syk av søvnmangel, eller så havner du på separat soverom og så er samlivet over. Dette er en big deal. Vet ikke om det er en løsning på det men.. Snorking ødelagte absolutt masse i forholdet med eksen. Man blir så utrolig sliten på sikt.. Er kjæresten overvektig? Anonymkode: 3c80b...45a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #39 Del Skrevet 3. september 2023 MisterMister skrev (37 minutter siden): Hvis munnteip virker for farlig, kan han begynne å tenke på å ha munnen lukket i hverdagen, når han går tur, pust med nesen, når han ser film, ha munnen lukket med tungen hvilende mot ganen, og tennene veldig lett sammen, når han legger seg om kvelden, ha munnen lukket og pust med nesen, og prøv å sovne slik, bli oppmerksom på om du puster med munnen, og når du merker at du gjør det, lukk den og pust med nesen, slik mennesker er ment å puste. Man begynner automatisk å puste med munnen når man ikke får nok oksygen ved å puste gjennom nesa. Anonymkode: 97258...aba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MisterMister Skrevet 3. september 2023 #40 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man begynner automatisk å puste med munnen når man ikke får nok oksygen ved å puste gjennom nesa. Anonymkode: 97258...aba Bare pga at du ikke er trent, eller rettere sagt du er trent bort fra å puste med nesa. Skal ikke prøve å overbevise deg, men om du vil vite mere kan jeg anbefale boka Breath: The New Science of a Lost Art av James Nestor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå