AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #41 Del Skrevet 3. september 2023 1) ørepropper! 2) hva er årsaken til snorkingen? Høy vekt er ikke alltid årsaken til snorkingen. Det kan som navnt over være allergi, eller for tett nese? Undersøk årsaken. 3) utfra hva som er årsaken, tilpass dere best mulig 4) det skader aldri å ha et elstra rom du eller hen kan rømme til om det er snorking eller annet Anonymkode: 948d3...0c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #42 Del Skrevet 3. september 2023 Du kan ikke leve over lang tid uten skikkelig søvn. Det er rett og slett skadelig! Han må gjerne gjøre tiltak for å fikse snorkingen. Men du må ta action NÅ! Legg deg på et eget rom. Du trenger å sove. Hjelper ikke at dere begge ønsker å sove sammen når helsen blir ødelagt! Anonymkode: 00cc7...891 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #43 Del Skrevet 3. september 2023 17 hours ago, diyenni said: Tittelen sier sitt. Og her kommer casen: Samboer forstår ikke hvor problematisk det er å våkne/bli liggende våken gjentatte netter pga hans snorking. Han mener at det ikke er så ille, og at han derfor ikke trenger å gjøre noe med det. Vel, han om det. Det er jo en ganske åpenbar årsak til at han ikke skjønner problemet. Han sover så tungt at selv røykvarsleren ikke hadde vekket han, og snorker så det av og til vibrerer i puten hans. Hvordan i alle dager kan jeg få løst dette problemet? Det må jo være NOE som kan stanse eller i det minste dempe den intense snorkingen. Jeg vurderer å kjøpe en ekstra seng for å sove inne på rommet vi bruker til kontor/klesskap, men jeg tror ikke noen av oss ønsker det. Kom gjerne med tips om hva jeg kan gjøre for å få han til å innse problemet, og hva jeg kan foreslå av ting han kan gjøre for å prøve å bli kvitt det. Hilsen søvnløs 28-åring 😵💫 Be fastlegen sende han til søvnspesialist. Kanskje han har søvnapne. Anonymkode: 9ec6f...82a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
°Rozárka° Skrevet 4. september 2023 #44 Del Skrevet 4. september 2023 Ørepropper 3M 1100 redder nattesøvnen her hos oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #45 Del Skrevet 4. september 2023 Hadde også en mann som snorket noe voldsomt. Så gikk han ned 10 kg og snorkingen forsvant da han ble «normalvektig» og magen forsvant. Anonymkode: f1a72...03b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 4. september 2023 #46 Del Skrevet 4. september 2023 Mannen min sluttet helt å snorke da vi startet med carnivore. Etter en del eksperimentering ser det ut til å være hovedsakelig hvete som er den store synderen der, men også sukker. Fravær av karbohydrater eliminerer det fullstendig. Ingenting av det hjelper uansett hvis han ikke forstår problemet og er villig til å gjøre noe med det ... Det finnes vel også noe slags neseklype som er ment å dempe/fjerne snorking? Mamma kjøpte en slik til pappa en gang, og det holdt med "trusselen" av å ha den på nattbordet, så snorket han plutselig ikke mer. Han begynte igjen noen år senere da, men ... Da var de pensjonister, så det var ikke så krise lenger. 🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #47 Del Skrevet 4. september 2023 Det er jo bare å ligge på hvert sitt rom om noen snorker eller om det er andre ting. Tipper halvparten som er såkalt samboere eller gifte bor på hvert sitt rom. Men ikke alle sier det høyt. Det viktigste er å kunne sove. Anonymkode: afb51...303 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #48 Del Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det er jo potensielt livsfarlig. Man kan kaste opp i søvne og da renner jo oppkastet rett ned i halsen igjen og kan havne i lungene. Anonymkode: e1200...40b Hvor ofte har du hørt om folk som kaster opp i søvne, uten at det skyldes fyll/rus? Jeg kan ikke huske å noen gang ha hørt om det. Anonymkode: 2486c...3ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #49 Del Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor ofte har du hørt om folk som kaster opp i søvne, uten at det skyldes fyll/rus? Jeg kan ikke huske å noen gang ha hørt om det. Anonymkode: 2486c...3ac Skjer oftest med barn. Anonymkode: 2ed8d...aa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #50 Del Skrevet 4. september 2023 Snorkeren må selvfølgelig ut av soverommet til han evt har løst snorkeproblemet. Hvis det ikke finnes et ekstra soverom, får hav sove på stua. Anonymkode: 10348...6c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 4. september 2023 #51 Del Skrevet 4. september 2023 Samboer snorker. Jeg sover på gjesterommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #52 Del Skrevet 4. september 2023 MisterMister skrev (23 timer siden): Hvis munnteip virker for farlig, kan han begynne å tenke på å ha munnen lukket i hverdagen, når han går tur, pust med nesen, når han ser film, ha munnen lukket med tungen hvilende mot ganen, og tennene veldig lett sammen, når han legger seg om kvelden, ha munnen lukket og pust med nesen, og prøv å sovne slik, bli oppmerksom på om du puster med munnen, og når du merker at du gjør det, lukk den og pust med nesen, slik mennesker er ment å puste. Tja...så lenge du ikke er plaget med medfødte trange, tette nese og øreganger. Alle er ikke som deg. Anonymkode: e2e68...60f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå