AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #1 Skrevet 2. september 2023 Har dere gode råd rundt røykestopp? Jeg har røkt flere tiår og er svært avhengig på mange måter, ikke bare fysisk men også selskapet i røyken og kosen. Jeg har prøvd å slutte flere ganger. Anonymkode: 609b3...b1e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #2 Skrevet 2. september 2023 24 timers plaster og nikotin munnspray ved sug til tross for plaster. Reduser dosen etter bruksanvisning. Og så må du ikke si til deg selv at du PRØVER å slutte. Si høyt i speilet "jeg røyker ikke". "Jeg er en ikke-røyker". Gjenta. Anonymkode: 9da65...3e6
AnonymBruker 42 Skrevet 2. september 2023 #3 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har dere gode råd rundt røykestopp? Jeg har røkt flere tiår og er svært avhengig på mange måter, ikke bare fysisk men også selskapet i røyken og kosen. Jeg har prøvd å slutte flere ganger. Anonymkode: 609b3...b1e Oliver Twist? Akkurat den sosiale delen på fest og sånt er jo litt vanskelig, men når man ikke har tatt en sigg på noen uker så smaker det jo hØggorm også... Jeg røyker fortsatt, altså - men har jo "sluttet" i noen år også... Vond "vane" å vende (dvs. nikotin avhengigheten), men det er ikke umulig heller, har jeg hørt... 😅
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #4 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): 24 timers plaster og nikotin munnspray ved sug til tross for plaster. Reduser dosen etter bruksanvisning. Og så må du ikke si til deg selv at du PRØVER å slutte. Si høyt i speilet "jeg røyker ikke". "Jeg er en ikke-røyker". Gjenta. Anonymkode: 9da65...3e6 Takk for gode råd! Jeg skal snakke til meg selv i speilet Anonymkode: 609b3...b1e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #5 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker 42 skrev (11 minutter siden): Oliver Twist? Akkurat den sosiale delen på fest og sånt er jo litt vanskelig, men når man ikke har tatt en sigg på noen uker så smaker det jo hØggorm også... Jeg røyker fortsatt, altså - men har jo "sluttet" i noen år også... Vond "vane" å vende (dvs. nikotin avhengigheten), men det er ikke umulig heller, har jeg hørt... 😅 Oliver Twist ja. Er jo svindyrt, og dyrtiden har gitt meg sans for økonomisering og sparing. I og med at det ikke er umulig, kan det jo hende at jeg får det til. Anonymkode: 609b3...b1e
AnonymBruker 42 Skrevet 2. september 2023 #6 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oliver Twist ja. Er jo svindyrt, og dyrtiden har gitt meg sans for økonomisering og sparing. I og med at det ikke er umulig, kan det jo hende at jeg får det til. Anonymkode: 609b3...b1e Er det? Jeg kjøper da det både titt og ofte... Det er da mye billigere enn alt annet av nikotinerier? Fæmti spænn eller noe sånt, og varer i en evighet! Om du tenker økonomisk som du sier så burde røykeslutt være NULL problem, forresten 😅
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #7 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker 42 skrev (17 minutter siden): Er det? Jeg kjøper da det både titt og ofte... Det er da mye billigere enn alt annet av nikotinerier? Fæmti spænn eller noe sånt, og varer i en evighet! Om du tenker økonomisk som du sier så burde røykeslutt være NULL problem, forresten 😅 Åja! Er det skråtobakk Nei, det er ikke noe for meg. Da du sa Oliver Twist tenkte jeg på romanen. Anonymkode: 609b3...b1e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #8 Skrevet 2. september 2023 Snus... Jeg bestemte meg for å slutte å røyke i 2021. Var bestemt på at hvert gang jeg fikk lyst på røyk skulle jeg ta en snus istedenfor. Synes ikke snus var noe godt, så snuset bare noen få minutter før jeg spyttet den ut. Men var fast bestemt på at jeg ikke skulle røyke, hvis hjernen ville ha nikotin så var det i form av snus... Suget gikk over etterhvert siden jeg ikke likte/liker snus. Mitt tips er å ikke kjøpe snus med smak av frukt eller mint osv, kjøp den originale snussmaken. Det er virkelig ikke godt. Anonymkode: a6437...43d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #9 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Snus... Jeg bestemte meg for å slutte å røyke i 2021. Var bestemt på at hvert gang jeg fikk lyst på røyk skulle jeg ta en snus istedenfor. Synes ikke snus var noe godt, så snuset bare noen få minutter før jeg spyttet den ut. Men var fast bestemt på at jeg ikke skulle røyke, hvis hjernen ville ha nikotin så var det i form av snus... Suget gikk over etterhvert siden jeg ikke likte/liker snus. Mitt tips er å ikke kjøpe snus med smak av frukt eller mint osv, kjøp den originale snussmaken. Det er virkelig ikke godt. Anonymkode: a6437...43d Den planen går om man misliker snus. Om man liker det derimot… Anonymkode: 609b3...b1e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #10 Skrevet 3. september 2023 Storrøyker her. Jobbe masse med meg selv mentalt før jeg slutter. Særskilt den biten hvor man gleder seg til å være røykfri. Les boken til Alen Carr. Plaster og tyggis med nikotin. Så trapper man ned litt og litt. Nyt det å være røykfri. Det er helt herlig. Anonymkode: e726e...16b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå