AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #1 Skrevet 2. september 2023 Plutselig har det dukket opp masse covid i flere av mine og venners miljøer siste uken, og jeg kjenner flere som har covid nå som sier de er sykere denne gangen enn de har vært tidligere ved covid-sykdom. Dette er en kjip utvikling.. hvordan er det i deres miljøer nå? Anonymkode: dee31...669 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #2 Skrevet 2. september 2023 Fått det nå, og var verst denne gangen uten tvil. Forrige gang trengte jeg ikke sterkere medisiner, trengte det nå. Men tror det kan ligge noe i at jeg var ny vaksinert da, og ikke tatt noe oppfrisknings dose nå. Anonymkode: bb02e...7b3 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #3 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fått det nå, og var verst denne gangen uten tvil. Forrige gang trengte jeg ikke sterkere medisiner, trengte det nå. Men tror det kan ligge noe i at jeg var ny vaksinert da, og ikke tatt noe oppfrisknings dose nå. Anonymkode: bb02e...7b3 Så leit at du ble dårligere nå😔 Kan jeg spørre hvor mange vaksinedoser har du tatt? (Selv om de sikkert ikke hjelper noe særlig lenger?) God bedring! Er så redd for å få det nå, for jeg går på immundempende medisiner. Og nå er det liksom ikke «lov» med hjemmekontor og lignende, og ikke helt «akseptert» å si nei til å delta på sosiale ting hvor det er masse folk osv, for nå skal vi liksom tenke at covid bare er som en vanlig influensa. Men det er det jo ikke, når man tenker på alle ettervirkningene som kan komme😕 Anonymkode: dee31...669 1 8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #4 Skrevet 3. september 2023 Her har vi alle hatt det de siste ukene. Min mor og. Vært elendig form. Grusom hoste som aldri gir seg. Anonymkode: f0fdc...e50 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #5 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her har vi alle hatt det de siste ukene. Min mor og. Vært elendig form. Grusom hoste som aldri gir seg. Anonymkode: f0fdc...e50 Så fælt, stakkars dere😔❤️ Anonymkode: dee31...669
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #6 Skrevet 3. september 2023 Men likevel holder folk på med den klemminga🧐 Anonymkode: f1f54...f6f 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #7 Skrevet 3. september 2023 Vet om ca 5 stk som har hatt det nå. Der var det lite symptomer. Anonymkode: e87a5...789 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #8 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men likevel holder folk på med den klemminga🧐 Anonymkode: f1f54...f6f Jeg er en klemmer (klemmer familie og venner, men ikke bekjente). Stoppet all form for klemming av alle et par år i koronatiden, men har siste halvåret klemmet og vært sosial som vanlig, uten å tenke på covid. Men mulig det er på tide å holde avstand igjen... Anonymkode: dee31...669 2
FrankDrebin Skrevet 3. september 2023 #9 Skrevet 3. september 2023 (endret) Tydeligvis. Det er minst én person daglig som spør etter COVID tester nå for tiden. Det har nok blitt moderne igjen. Endret 3. september 2023 av FrankDrebin 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #10 Skrevet 3. september 2023 Jeg syntes det er dumt at man ikke kan få tilsendt covid tester pr post fra apotekene på sommer/høst da pakkene tåler temperaturene som er nå, så slipper man å smitte andre når man skal teste seg liksom. Anonymkode: 8743c...b5f 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #11 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg syntes det er dumt at man ikke kan få tilsendt covid tester pr post fra apotekene på sommer/høst da pakkene tåler temperaturene som er nå, så slipper man å smitte andre når man skal teste seg liksom. Anonymkode: 8743c...b5f Jeg har alltid et par tester liggende, så slipper jeg gå ut og potensielt smitte andre hvis jeg blir syk og vil teste meg. Anonymkode: dee31...669 5 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #12 Skrevet 3. september 2023 FrankDrebin skrev (1 time siden): Tydeligvis. Det er minst én person daglig som spør etter COVID tester nå for tiden. Det har nok blitt moderne igjen. Jobber du på apotek? Her på sykehjemmet jeg jobber er det strengt forbudt å teste oss😶 Anonymkode: 69187...230 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #13 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jobber du på apotek? Her på sykehjemmet jeg jobber er det strengt forbudt å teste oss😶 Anonymkode: 69187...230 Det er veldig merkelig.. forbudt å teste seg, faktisk! Er lederne redde for at ansatte skal finne ut at de har covid, sånn at de må være hjemme fra jobb? Ja, for det er jo mye bedre å potensielt smitte mange beboere på et sykehjem.. altså, hva skjer med verden?? Anonymkode: dee31...669 11 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #14 Skrevet 3. september 2023 Hvordan kan folk vite om de har corona når vi blir oppfordret til å ikke teste oss? Vi skal ikke vite vi har corona får jeg vite på sykehjemmet jeg jobber. Fordi det likevel ikke er noen tiltak. Når det er sagt så er jeg personlig helt enig i at det veldig ok å vite om man har dette utspekulerte viruset i omløp eller kroppen. Syns det er urovekkende når vi sammenligner et helt nytt virus med ‘mild influensa’. Når vi ikke aner hva corona gjør med kroppene og hodene våre på sikt😓 Anonymkode: 69187...230 7 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #15 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er veldig merkelig.. forbudt å teste seg, faktisk! Er lederne redde for at ansatte skal finne ut at de har covid, sånn at de må være hjemme fra jobb? Ja, for det er jo mye bedre å potensielt smitte mange beboere på et sykehjem.. altså, hva skjer med verden?? Anonymkode: dee31...669 Man kan jo lure… Anonymkode: 69187...230
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #16 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan kan folk vite om de har corona når vi blir oppfordret til å ikke teste oss? Vi skal ikke vite vi har corona får jeg vite på sykehjemmet jeg jobber. Fordi det likevel ikke er noen tiltak. Når det er sagt så er jeg personlig helt enig i at det veldig ok å vite om man har dette utspekulerte viruset i omløp eller kroppen. Syns det er urovekkende når vi sammenligner et helt nytt virus med ‘mild influensa’. Når vi ikke aner hva corona gjør med kroppene og hodene våre på sikt😓 Anonymkode: 69187...230 Fikk ‘kjeft’ fordi jeg hentet en test til kollegaen min som ble skikkelig dårlig og fikk frysetokter i løpet av vakten. Oppfordret henne jo til å dra hjem uansett, men tenkte hun kanskje ville vite om hun hadde det eller ei. Dette ble det altså bråk av. Fordi det skapte ‘uro’ på sykehjemmet med testing/positive tester😶 Om ansatte har corona uten å føle seg særlig syke kan de nemlig gå på jobb som før med munnbind. Om pasienter så skulle blitt smittet blir de isolert med fullt smittevernsregime😅 De logiske bristene bare fortsetter… Tenk å være hun ansatte som blir oppfordret av sjefen til å gå på jobb med corona/munnbind fordi hun ikke føler seg så syk. For så å smitte flere pasienter…som gjerne dør av viruset..😣 Anonymkode: 69187...230 10 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #17 Skrevet 3. september 2023 Driter greit i covid. Tullingene kan vaksinere seg for 10 gangen og se hvor mye det hjelper.... Anonymkode: 1c38f...c8b 8 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #18 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fikk ‘kjeft’ fordi jeg hentet en test til kollegaen min som ble skikkelig dårlig og fikk frysetokter i løpet av vakten. Oppfordret henne jo til å dra hjem uansett, men tenkte hun kanskje ville vite om hun hadde det eller ei. Dette ble det altså bråk av. Fordi det skapte ‘uro’ på sykehjemmet med testing/positive tester😶 Om ansatte har corona uten å føle seg særlig syke kan de nemlig gå på jobb som før med munnbind. Om pasienter så skulle blitt smittet blir de isolert med fullt smittevernsregime😅 De logiske bristene bare fortsetter… Tenk å være hun ansatte som blir oppfordret av sjefen til å gå på jobb med corona/munnbind fordi hun ikke føler seg så syk. For så å smitte flere pasienter…som gjerne dør av viruset..😣 Anonymkode: 69187...230 Jeg hadde nok valgt å tenke litt selv her, ingen av lederne trenger å vite at en ansatt tester seg, og har man covid, så hadde jeg holdt meg hjemme noen dager og sagt at jeg var for syk til å komme på jobb, selv om jeg evt hadde hatt milde symptomer. Anonymkode: dee31...669 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #19 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Driter greit i covid. Tullingene kan vaksinere seg for 10 gangen og se hvor mye det hjelper.... Anonymkode: 1c38f...c8b Jeg har ikke tatt noen vaksiner, men det betyr ikke at jeg driter i covid. Både covid og covid-vaksinene kan skape mye trøbbel i kroppen på lengre sikt, vi vet ikke omfanget enda. Og det er fortsatt svake rundt oss som trenger å bli tatt hensyn til, eldre, syke, inkl beboere på sykehjem, så jeg vet ikke hva disse lederne på dette sykehjemmer tenker med. Anonymkode: dee31...669 5 1
Fame Skrevet 3. september 2023 #20 Skrevet 3. september 2023 Jeg har det nå. Det er som en litt kraftig forkjølelse 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå