AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #1 Skrevet 2. september 2023 Synes ting ble revet bort så fort jeg la det ut på "gis bort" for noen år siden, mens nå kan det ta veldig lang tid? Er snakk om samme type varer og kvalitet som tidligere.. Anonymkode: a1104...02d 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #2 Skrevet 2. september 2023 Har oppdaget at det er bedre å legge ut ting veldig billig enn gies bort på Finn. Da skjønner folk at det ikke er søppel du vil bli kvitt og du slipper idiotene som aldri dukker opp som avtalt. Men har fått solgt mye til «gies bort»-priser nå i det siste. Så kan være at markedet er mettet for det du prøver å gi bort eller bildene dine gir inntrykk av at det er søppel. Anonymkode: 5df6a...27a 6 3
c_buk Skrevet 2. september 2023 #3 Skrevet 2. september 2023 Ja, opplevd at gis bort går tregere enn før. Pleier heller å legge det ut for 50 eller 100 kroner om det er noe jeg tenker å gi bort. Ofte gir jeg det bare bort når kjøper kommer for å plukke det opp. Men det kommer an på tingen og om kjøper er hyggelig og enkel å avtale med. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #4 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har oppdaget at det er bedre å legge ut ting veldig billig enn gies bort på Finn. Da skjønner folk at det ikke er søppel du vil bli kvitt og du slipper idiotene som aldri dukker opp som avtalt. Men har fått solgt mye til «gies bort»-priser nå i det siste. Så kan være at markedet er mettet for det du prøver å gi bort eller bildene dine gir inntrykk av at det er søppel. Anonymkode: 5df6a...27a Har samme erfaring. Ville gi bort en Brio dukkevogn med kun en bitteliten skramme. Ingen respons. Men da jeg prøvde å legge den ut for salg til kun 75 kr fikk jeg napp med en gang😅 Anonymkode: ab0f8...c89 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #5 Skrevet 3. september 2023 Jeg opplever at folk er pålitelige når det er ting som er verdt å ha. Anonymkode: d3631...88a
Marvelous Skrevet 3. september 2023 #6 Skrevet 3. september 2023 Ofte er det slik at folk heller kjøper for en symbolsk pris enn å få den gratis, for da vet de at det ikke bare er søppel som selger ønsker å bli kvitt. 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #7 Skrevet 3. september 2023 Ja og ofte lager noen opp til flere avtaler og utsetter osv. slettet netopp en annonse og la den ut på nytt, der jeg skrev tydelig lov og ombestemme seg, men si i fra. Lov og komme og se varen før du bestemmer deg også. Jeg gir ikke bort ting som burde vært på søpla, jeg ga bort en sofa der kun ene hengslen hadde knekt, dyr sofa like fin. Men ønsket og bli kvitt den fort bare. kom en og hentet den. Hengslen kunne man få der jeg hadde kjøpt varen, for em billig penge. Jeg ville ha en annen type sofa selv, så derfor ordnet jeg det ikke, og ga da bort en sofa til 25 000 som var brukt i 3 år Anonymkode: a175c...f20 1
Miaiai Skrevet 3. september 2023 #8 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har oppdaget at det er bedre å legge ut ting veldig billig enn gies bort på Finn. Da skjønner folk at det ikke er søppel du vil bli kvitt og du slipper idiotene som aldri dukker opp som avtalt. Men har fått solgt mye til «gies bort»-priser nå i det siste. Så kan være at markedet er mettet for det du prøver å gi bort eller bildene dine gir inntrykk av at det er søppel. Anonymkode: 5df6a...27a Kanskje jeg skal gjøre det, fordi det er alltid idiotene som lager masse ekstra styr for aldri og komme eller gi beskjed. Siste lagde 5 avtaler og kom aldri 😅 noen har stått i kø da så har fått gitt den bort, men alltid dem useriøse du treffer på først 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #9 Skrevet 3. september 2023 Syns det er vanskeligere å selge ting nå å. Solgt barneting og klær i mange år. Lett å selge ting som bæreseler og utstyr til veldig lave priser. Klær må nesten selges til gi bort priser. Selger ikke ræl. Mye kvalitets klær. Tar gode bilder og opplyser om det eventuelt er en løs tråd i ull osv. Ser mange setter annonser som favoritt nå, tror de sitter på gjerdet til prisen blir satt ned. Anonymkode: 8e8d9...77f 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #10 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Syns det er vanskeligere å selge ting nå å. Solgt barneting og klær i mange år. Lett å selge ting som bæreseler og utstyr til veldig lave priser. Klær må nesten selges til gi bort priser. Selger ikke ræl. Mye kvalitets klær. Tar gode bilder og opplyser om det eventuelt er en løs tråd i ull osv. Ser mange setter annonser som favoritt nå, tror de sitter på gjerdet til prisen blir satt ned. Anonymkode: 8e8d9...77f Det har gått veldig tregt på ting som ikke er klær også. Kan ikke sette ned prisen for mye, da leverer jeg det heller til en bruktbutikk. Anonymkode: 0a090...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #11 Skrevet 3. september 2023 Varene går generelt raskere ut i den lokale kjøp/salg-gruppen på facebook. Da får jeg som oftest napp innen en time, både på gi bort og mot penger. Så må man sikre gode bilder og beskrivelser til alle annonser. Anonymkode: 7c4a1...6f1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #12 Skrevet 4. september 2023 Synes finn funker like bra nå som før Anonymkode: 44e1e...b60 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #13 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 10.54): Syns det er vanskeligere å selge ting nå å. Solgt barneting og klær i mange år. Lett å selge ting som bæreseler og utstyr til veldig lave priser. Klær må nesten selges til gi bort priser. Selger ikke ræl. Mye kvalitets klær. Tar gode bilder og opplyser om det eventuelt er en løs tråd i ull osv. Ser mange setter annonser som favoritt nå, tror de sitter på gjerdet til prisen blir satt ned. Anonymkode: 8e8d9...77f Er selv ute etter babyklær og utstyr nå. Hadde håpet på å kjøpe nesten alt brukt, men endt med å kjøpe absolutt alt nytt. Vogn kommer gjerne med pakke med bilstol, bade, bagdel, regntrekk osv samlet. Prøvde å finne alt brukt men endte med å måtte gå for en 4 år gammel modell på vogn for at det skulle bli billigere enn nyeste modell ny i pakke med det nevnte. Differansen var også på kun 1500. Og da har man ingen angrerett, ingen reklamasjon osv. Deler til vogna er også vanskelig å få tak i på eldre modell. Skulle kjøpe lillelam sett og settet jeg var ute etter går for nesten fullpris selvom det er brukt. Ja det er uten flekker og skader, men da kjøper jeg heller nytt og kan reklamere ved feil osv. Prisen nytt var rundt 1800 og brukt kom det på 1600. Altså 200 kr i differanse. Skulke ha litt ullbodyer ol også. Dette fant jeg billigere på salg på nøstebarn, cubus, henbes og Mauritz ol. De jeg var ute etter gikk brukt for 200 til 350 pr del. Noe hadde til og med flekker og løse tråder. Jeg har ingen garanti for at de er vasket på ullprogram med rett vaskemiddel og så kommer jo frakt itillegg med posten på 75 kr pr plagg om jeg ikke finner mange plagg hos samme selger. Konklusjonen er at det er sykt overpriset i denne kategorien på bruktmarked. Anonymkode: a0a4a...215 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #14 Skrevet 4. september 2023 Syns og det har endret seg. Prøvd å selge et par sko lenge av god kvalitet som fortsatt er i esken og ubrukt ingen napp🤔de kostet 3000 ny lagt de ut for 2000. Vurderer legge ut igjen for 1500 🤔 Er så vanskelig nå 🤔 Men etter tråden her ble jeg merkelig motivert til teste og legge ut litt ting 🤭 Skal ta til meg tips om å legge ut for liten sum heller en gratis. Kansje en liten høst rengjøring med å selge ting er på sin plass? Anonymkode: ebfe5...3f4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #15 Skrevet 4. september 2023 Jeg synes også det er lite respons på finn for tiden. Har lagt ut flere klespakker. Billig som bare det men kansje jeg bør spesifisere hvor mange det er av ditt og datt og slikt. Jeg bare la ut et bilde for å gjøre det enkelt. 🙄 Har vel litt å si hvor mye flid man gjør seg med annonsene kansje.. Anonymkode: a6e12...b33
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #16 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Er selv ute etter babyklær og utstyr nå. Hadde håpet på å kjøpe nesten alt brukt, men endt med å kjøpe absolutt alt nytt. Vogn kommer gjerne med pakke med bilstol, bade, bagdel, regntrekk osv samlet. Prøvde å finne alt brukt men endte med å måtte gå for en 4 år gammel modell på vogn for at det skulle bli billigere enn nyeste modell ny i pakke med det nevnte. Differansen var også på kun 1500. Og da har man ingen angrerett, ingen reklamasjon osv. Deler til vogna er også vanskelig å få tak i på eldre modell. Skulle kjøpe lillelam sett og settet jeg var ute etter går for nesten fullpris selvom det er brukt. Ja det er uten flekker og skader, men da kjøper jeg heller nytt og kan reklamere ved feil osv. Prisen nytt var rundt 1800 og brukt kom det på 1600. Altså 200 kr i differanse. Skulke ha litt ullbodyer ol også. Dette fant jeg billigere på salg på nøstebarn, cubus, henbes og Mauritz ol. De jeg var ute etter gikk brukt for 200 til 350 pr del. Noe hadde til og med flekker og løse tråder. Jeg har ingen garanti for at de er vasket på ullprogram med rett vaskemiddel og så kommer jo frakt itillegg med posten på 75 kr pr plagg om jeg ikke finner mange plagg hos samme selger. Konklusjonen er at det er sykt overpriset i denne kategorien på bruktmarked. Anonymkode: a0a4a...215 Dette har jeg også reagert på. Feks kattnakken. Jeg skulle legge ut kattnakken VinterregnDress selv, å sjekket først hvilke priser andre legger ut for. Altså.. Helt opp til 900 kr liksom. Tullete! Jeg la ut for 500,men da med ulllue og votter fra samme merket også. Makan. Brukt er brukt! Anonymkode: a6e12...b33 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #17 Skrevet 5. september 2023 Jeg selger mye på finn men barneklær er vanskeligere. Ikke rart siden det er så mange annonser der ute at man bare drukner i de. Jeg får solgt da men det tar tid. Og jeg har alltid fornuftige priser. Hvem gidder kjøpe fra finn om selger priser seg nesten opp til nypris (når frakt er lagt til). Selv om lappen er på så er valget enkelt, kjøper heller nytt fra butikk enn å spare en 10'er. Mange selger klespakker også med flekkete klær, hull, nupper og er selv klar over det også. Ville heller lagt ut hele og fine klær og senket prisen. Er det mange som har favoritter men ikke kjøper så er det for dyrt rett og slett. Skal være sagt man kommer over noen funn av og til. Jeg fikk en pakke med over 12 plagg til 200 kroner. Disse var hele og fine og inneholdt mange merkeklær. Gi bort på finn har jeg sluttet med. De frekkeste folkene som kontakter der. En av de ville jeg skulle komme med tog til en annen by for å levere det gratise produktet jeg skulle gi bort. Så har du alle de man skal reservere for og aldri dukker opp. På salgssiden går det som regel smurt. Anonymkode: 6bad9...ef2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #18 Skrevet 5. september 2023 23 hours ago, AnonymBruker said: Syns og det har endret seg. Prøvd å selge et par sko lenge av god kvalitet som fortsatt er i esken og ubrukt ingen napp🤔de kostet 3000 ny lagt de ut for 2000. Vurderer legge ut igjen for 1500 🤔 Er så vanskelig nå 🤔 Men etter tråden her ble jeg merkelig motivert til teste og legge ut litt ting 🤭 Skal ta til meg tips om å legge ut for liten sum heller en gratis. Kansje en liten høst rengjøring med å selge ting er på sin plass? Anonymkode: ebfe5...3f4 Selv om det er ubrukt burde man ikke legge ut til mer enn maks 50% av nypris hvis man vil få solgt. De fleste varer kommer på tilbud så da er det lite å spare på å handle det på finn. Eneste er hvis tingen ikke lenger er til salgs ny Anonymkode: 44e1e...b60
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #19 Skrevet 5. september 2023 23 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes også det er lite respons på finn for tiden. Har lagt ut flere klespakker. Billig som bare det men kansje jeg bør spesifisere hvor mange det er av ditt og datt og slikt. Jeg bare la ut et bilde for å gjøre det enkelt. 🙄 Har vel litt å si hvor mye flid man gjør seg med annonsene kansje.. Anonymkode: a6e12...b33 Ja vil si det er lettere å selge 1 og 1 plagg en klespakker, og legger du pakker så ta bile av hvert enkelt plagg og beskriv det Anonymkode: 44e1e...b60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå