Gå til innhold

Advarsel for ekkelt bilde! Negl som er løs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

i sommer tok jeg shellac for første gang og i ettertid av dette så har begge store årene mine blitt helt mørke. I starten tenkte jeg det kanskje var pga trange sko, men ser også at andre tånegler som ikke ble mørke «falt» av. Nå ser jeg at denne neglen som er veldig mørk er løs og nesten på vippen til å falle av. Er dette vanlig ved shellac? 

IMG_6525.jpeg

Anonymkode: 90712...980

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der hadde jeg sjekka hos legen. Det er definitivt noe annet enn shellac som gjør det der 

Anonymkode: 7ac07...746

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei, 

i sommer tok jeg shellac for første gang og i ettertid av dette så har begge store årene mine blitt helt mørke. I starten tenkte jeg det kanskje var pga trange sko, men ser også at andre tånegler som ikke ble mørke «falt» av. Nå ser jeg at denne neglen som er veldig mørk er løs og nesten på vippen til å falle av. Er dette vanlig ved shellac? 

IMG_6525.jpeg

Går du i mye trange sko?

Skrevet

Neglen din er heftig angrepet av sopp.

Anonymkode: 07666...1d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det der hadde jeg sjekka hos legen. Det er definitivt noe annet enn shellac som gjør det der 

Anonymkode: 7ac07...746

Det hvite øverst er etter at jeg fjernet shellac hjemme selv. Men det ser ut som det er noe blod under neglen som har stivnet, ekkelt. Burde ta en sjekk hos legen - enig 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neglen din er heftig angrepet av sopp.

Anonymkode: 07666...1d1

Søkte på nettet og kan se ut som det. Menn hvordan kan man få neglesopp?

Skrevet

Du må til legen!

Du kan få blodforgiftning.

Anonymkode: b30d6...686

Skrevet

Til info så ble de blå over dagen. Om morgene var de fine, på kvelden hadde jef Plustelig veldig mørke tånegler (store tåa) etter at jeg tok av skoene etter en lang arbeidsdags. Denne dagen hadde jeg på meg mørke tjukke sokker om sommeren og hadde gått i sko hele dagen 

Skrevet

Slik så neglen min ut etter en kveld i trange sko.

Helt svart. Det var den i flere mnd før den løsnet og jeg pillet den av. Under vokste en ny negl frem som fremdeles holder på å vokse.

Går helt fint.

Anonymkode: 64556...b19

Skrevet

Kan du ta bilde av alle neglene?

Og har neglen vokst så mye på ett par mnd? For hvis jeg skjønner deg riktig så er det hvite der hvor skjellakk en satt og det mørke nedover mot neglerota har vokst ut i mellomtiden fra du fikk lakken lagt til i dag?

Spiller du fotball?

Anonymkode: f0261...104

Skrevet

Slik så neglen min ut etter en kveld i trange sko.

Helt svart. Det var den i flere mnd før den løsnet og jeg pillet den av. Under vokste en ny negl frem som fremdeles holder på å vokse.

Går helt fint.

Anonymkode: 64556...b19

Ja, for det skjedde ikke over lengre tid. Om morgene var neglen fin, men på kvelden var tåneglene mørke. Ingen andre negler var sånne. Den ene neglen løsnet sammen med shellacen. Men jeg tror helt ærlig at hun jeg tok shellac hos ikke brukte gode produkter. Ikke noe super bekymret. Men kanskje en tur til legen burde vært noe 

Skrevet

Kan du ta bilde av alle neglene?

Og har neglen vokst så mye på ett par mnd? For hvis jeg skjønner deg riktig så er det hvite der hvor skjellakk en satt og det mørke nedover mot neglerota har vokst ut i mellomtiden fra du fikk lakken lagt til i dag?

Spiller du fotball?

Ja. Deg hvite er siste rest av shellacen. Spiller ikke fotball. Men har brukt en del trange sko siste tiden 

IMG_6526.jpeg

Skrevet

Her ser dere andre foten 

IMG_6527.jpeg

Skrevet

Bare sånn til info så tar det ca. 6mnd for en ny negl å vokse seg til. Bare å få vekk den gamle så fort som mulig. Den nye neglen er veldig ømfintlig første 2-3 dagene, etter det så skal den være hard nok til å brukes som normalt. Sikkert for trange sko det der.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Deg hvite er siste rest av shellacen. Spiller ikke fotball. Men har brukt en del trange sko siste tiden 

IMG_6526.jpeg

Ok. 

Jeg regner med at du har brukt noen trange sko som vanligvis er way to  trange lenge før du bygger opp negletykkelsen med skjell-lakk og får det enda trangere inni dem.

Hvorfor bruker du trange sko?

Er du klar over at over 90% av alle fotlidelser kommer av feil sko bruk/ for små sko?? Er du klar over at du kan bli skadet for alltid? Er du klar over at du skal ha de føttene til å bære deg rundt resten av livet? 

Hvorfor i alle dager behandler du den slik??

Du kan fremprovosere feilstillinger også i føttene som vil på sikt forplante seg til legg, videre til lår, setet, ryggen osv videre. 

Det er ingen logikk i å gå med for trange sko. 

Bildene viser at du bruker for smale, spisse sko i forhold til foten din. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...